» آرشیو اخبار » رشد 54 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل
خرید

رشد 54 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

3 شهریور 1401 5

به گزارش گذارنیوز؛ علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا ۳۱ مرداد، ۷ میلیون و ۱۷۱ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به آنکه برداشت گندم از برخی استان ها در حال انجام است، برآورد می شود که میزان خرید به ۷ میلیون و ۳۰۰ تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

ایمانی می گوید: تاکنون ۷۷ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده که با این وجود کشاورزان متعددی اذعان می کنند که به رغم گذشت ۳۲ روز از تحویل، پولی به حساب تولیدکنندگان واریز نشده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که اگر میزان خرید به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد، حداکثر ۳ میلیون تن گندم وارد می شود که براین اساس بیش از ۵۰ درصد واردات کاهش می یابد.

بنا بر آمار سال گذشته تا تاریخ ۳۱ مرداد ۴ میلیون و ۶۵۲ هزارتن گندم‌خریداری شد که امسال میزان خرید ناشی از اصلاح قیمت و تامین به موقع نهاده ها رشد چشمگیری داشته است.

بنابر گفته مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با اصلاح نظام یارانه روزانه میزان تقاضا برای خرید آرد ۸ هزار تن و نان های حجیم ۵۰ درصد کاهش یافته است که با اجرای طرح هوشمتدسازی حداکثر ۹ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم مورد نیاز تولید نان کشور است که با تامین به موقع نهاده، توسعه مکانیزاسیون و پرداخت به موقع مطالبات سال آینده به خودکفایی می رسیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×