» آرشیو اخبار » رشد سقف تسهیلات ساخت مسکن
رشد سقف تسهیلات ساخت مسکن

رشد سقف تسهیلات ساخت مسکن

5 آذر 1401 4

سقف فردی تسهیلات ساخت مسکن برای ایثارگران در شهرهای بیش از یک میلیون نفر به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش گذارنیوز، یکی از مهم ترین اقداماتی که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد، تسهیل در روند پرداخت تسهیلات به بخش مسکن است، که با توجه به آنکه بانک ها باید ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند، این اقدام هنوز انجام نشده است.

تنها بانک مسکن تسهیلات ساخت مسکن را پرداخت می‌کند

در حوزه تسهیلات نهضت ملی مسکن مقرر شده بود به واحدهای مسکونی تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلان شهرها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص یابد، اما هم اکنون تنها بانک مسکن این تسهیلات را پرداخت می کند.

پیش از این سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، اعلام کرده بود که در حوزه پرداخت تسهیلات تنها بانک مسکن همکاری لازم را در بین بانک های دولتی انجام داده و طبق پیگیری های صورت گرفته سایر بانک ها هم باید در پرداخت تسهیلات همکاری کنند. بیش از ۹۰ درصد از حجم تسهیلات به حوزه مسکن اختصاص یافته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

هم اکنون سقف تسهیلات اعطایی به بخش مسکن برای ایثارگران افزایش یافته است، به طوریکه‌ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

بر همین اساس، متقاضیانی که معرفی نامه صادره آنان قبل از افزایش این تسهیلات ارائه و به ثبت رسیده است، قرارداد تسهیلاتی آن‌ها در دفترخانه ثبت نشده باشد، در صورت ارائه معرفی‌نامه جدید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌مند شوند.

گفتنی است، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۶ مهر ۱۴۰۱، در اجرای مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) (ماده «۳» مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×