» آرشیو اخبار » پس از مِرج، ردپای کربن اتریوم ۹۹/۹۹ درصد کاهش یافته است
کربن

پس از مِرج، ردپای کربن اتریوم ۹۹/۹۹ درصد کاهش یافته است

25 شهریور 1401 6

طبق گزارشی از موسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن (Crypto Carbon)، مِرج (The Merge) اتریوم نیازهای انرژی این شبکه را بیش از حد انتظار کاهش داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مِرج مورد انتظار اتریوم که برای کاهش مصرف انرژی شدید این شبکه بلاکچین طراحی شده بود، با موفقیت به پایان رسید و ظاهراً به هدف خود رسیده است. طبق یک گزارشی که صبح امروز منتشر شد، نیاز به انرژی اتریوم و ردپای کربن آن هر دو حتی بیش از حد انتظار کاهش یافته‌اند.

این گزارش که توسط موسسه رتبه‌بندی کربن کریپتو (CCRI) و شرکت نرم‌افزاری اتریوم محور کانسِن‌سیس (ConsenSys) تهیه شده، ادعا می‌کند که اتریوم اکنون تقریباً ۹۹/۹۹ درصد انرژی کمتری نسبت به قبل از تکمیل مِرج مصرف می‌کند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که ردپای کربن این بلاکچین نیز بیش از ۹۹/۹۹ درصد کاهش یافته است.

کربن

تبلیغات جام جهانی قطر

پیش از این، بنیاد اتریوم تخمین زده بود که مِرج با استناد به تخمین‌های وب‌سایت دیجی‌کونومیست (Digiconomist)، مصرف انرژی شبکه را تا حدود ۹۹/۹۵ درصد کاهش می‌دهد. این هفته، خود دیجی‌کونومیست ادعا کرد که عدد واقعی احتمالاً ۹۹/۹۸ درصد خواهد بود.

بر اساس گزارش CCRI، مصرف برق کلی اتریوم در حال حاضر تنها ۲۶۰۰ مگاوات ساعت در سال است، در حالی که پیش از مِرج ۲۳ میلیون مگاوات ساعت بود. در نتیجه، تخمین زده می‌شود که انتشار سالانه دی‌اکسید کربن اتریوم از بیش از ۱۱ میلیون تن به کمتر از ۸۷۰ تن کاهش یابد که بر اساس اطلاعات آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، کمتر از به طور متوسط 100 خانه در ​​آمریکا است.

اولی گالرزدورفر (Uli Gallersdörfer)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل CCRI در بیانیه‌ای گفت که «گواهی سبز بودن» اتریوم در انرژی اکنون با دیگر شبکه‌های بلاکچین کارآمد که فعالیت خود را با مدل اجماع اثبات سهام شروع کردند، برابری می‌کند.

در همین حال، بیانیه مطبوعاتی کانسِن‌سیس مِرج را به عنوان «بزرگترین کربن‌زدایی در تاریخ فناوری» توصیف کرد. اما یک نکته مهم هم وجود دارد که شایان ذکر است.

در حالی که ظاهراً اتریوم تأثیرات زیست‌محیطی خود را به شدت کم کرده، اما بسیاری از ماینرهای سابق اتریوم – یعنی کسانی که رایانه‌های قدرتمندی را برای ایمن کردن شبکه و کسب پاداش اتر راه‌اندازی می‌کردند – برای استخراج ارزهای دیجیتال به شبکه‌های دیگر رفته‌اند.

کربن

ماینینگ در سایر شبکه‌ها

استخرهای اصلی ماینینگ اتریوم گفته‌اند که در عوض در شبکه اتریوم اثبات کار (ETHW) استخراج خواهند کرد، شبکه‌ای که قبل از مِرج از شبکه اصلی اتریوم جدا شد. اینکه آیا ETHW می‌تواند در بلندمدت سودمند باشد در هاله‌ای از ابهام است اما در کوتاه‌مدت، برخی از ماینرهای سابق اتریوم امیدوارند از این شبکه سود ببرند.

شبکه‌های بلاکچین جایگزین مانند اتریوم کلاسیک (ETC)، رِیون‌کوین (RVN) و اِرگو (ERG) پس از مِرج شاهد افزایش هش‌ریت بوده‌اند، که احتمالاً یعنی ماینرها ریگ‌های قدرتمند خود را از اتریوم به این شبکه‌ها منتقل کرده‌اند.

به عبارت دیگر، انرژی زیادی هنوز برای ماینینگ رمزارزها صرف می‌شود، چه برای بیت‌کوین یا یک شبکه دیگر که بر مدل اثبات کار متکی است. این مصرف انرژی فقط دیگر به خود اتریوم وابسته نیست، که باید به این شبکه کمک کند تا نگرانی‌های زیست محیطی را که همچنان به بیت کوین و سایر رمزارزها مرتبط است، از بین ببرد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×