» آرشیو اخبار » ربات انسان نمای تسلا +فیلم
رونمایی از ربات انسان نمای تسلا

ربات انسان نمای تسلا +فیلم

9 مهر 1401 10

ایلان ماسک از یک ربات انسان نمای ساخت شرکت تسلا رونمایی کرد.

به گزارش گذارنیوز، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، در رویداد روز هوش مصنوعی این سازنده خودروهای الکتریکی، ربات انسان‌نمای خود با نام اوپتیموس (Optimus) را به نمایش گذاشت که تبلیغات فراوانی درباره آن شده بود.

این میلیاردر گفته است که کسب و کار مبتنی بر ربات ارزش بیشتری از اتومبیل‌هایش خواهد داشت و امیدوار است این کسب و کار فراتر از اتومبیل‌های خودران گسترش یابد، که با وجود وعده‌های مکررش هنوز تحقق نیافته اند.

رونمایی از ربات انسان نمای تسلا

تبلیغات جام جهانی قطر

 

نمونه اولیه این ربات روی صحنه رفت و برای تماشاگران نشسته دست تکان داد. تصاویر ویدئویی از این ربات منتشر شد که جعبه حمل می‌کند، گیاهان را آبیاری می‌کند و میله‌های فلزی را در کارخانه این خودروساز جابجا می‌کند.

ماسک در این مراسم که در دفتر تسلا در پالو آلتو، کالیفرنیا، برگزار شد، گفت: هدف ما ساختن یک ربات انسان نمای مفید در سریع‌ترین زمان ممکن است. هنوز باید برای اصلاح و نهایی کردن اوپتیموس کارهای زیادی انجام شود.

ماسک گفت در حال حاضر ربات‌های انسان‌نما هوشمند نیستند و گفت که آن‌ها هوش کافی ندارند تا بتوانند در دنیا جابجا شوند. همچنین بسیار گران هستند و در تعداد کم تولید می‌شوند.

او گفت، برعکس، اوپتیموس یک ربات کاملا با قابلیت است و در تعداد بالا تولید خواهد شد و احتمالا میلیون‌ها از آن ساخته می‌شود. انتظار می‌رود قیمت آن، ارزان‌تر از یک خودرو و کمتر از ۲۰ هزار دلار باشد.

رونمایی از ربات انسان نمای تسلا

آزمون کلیدی برای این ربات این است که آیا می‌تواند اوضاع غیرمنتظره را مدیریت کند یا نه.

ماسک برنامه تسلا را برای روبات‌های انسان‌نما در روز هوش مصنوعی، در اوت سال گذشته، اعلام کرد و رویداد امسال را از اوت به تعویق انداخت تا نمونه اولیه این ربات را رونمایی کند و احتمالا برنامه دارد تولید آن را از سال آینده آغاز کند.

تسلا در رسانه‌های اجتماعی از این ربات با نمایش علامت قلب توسط دست‌های فلزی یک ربات رونمایی کرد.

هنی بن آمور، استاد دانش ربات شناسی در دانشگاه ایالتی آریزونا، گفت: ساخت دست‌های انسان‌ مانند و همه‌کاره که می‌توانند اشیاء مختلف را دستکاری کنند، بسیار چالش برانگیز است.

ماسک گفته است که در آینده از ربات‌ها می‌توان در خانه‌ها، درست کردن شام، چمن‌زنی و مراقبت از افراد مسن و حتی تبدیل شدن به یک رفیق برای انسان‌ها استفاده کرد.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×