» آرشیو اخبار » راه اندازی سرویس RCS به جای SMS توسط گوگل
راه اندازی سرویس RCS به جای SMS توسط گوگل

راه اندازی سرویس RCS به جای SMS توسط گوگل

14 آذر 1401 6

شرکت گوگل از آغاز راه اندازی سرویس RCS (خدمات ارتباطی غنی) با قابلیت انکریپت سازی پیامک ها برای گوشی های اندروید خبر داد.

به گزارش گذارنیوز؛ در آستانه ۳۰ سالگی اختراع و راه اندازی سرویس پیامک (SMS) در اپراتورهای تلفن همراه، شرکت گوگل از آغاز راه اندازی سرویس RCS (خدمات ارتباطی غنی) برای گوشی های اندروید خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوگل با اعلام اینکه این سرویس در حال حاضر به صورت نسخه آزمایشی (بتا) در حال اجرا بر روی دستکاه های اندرویدی است، تاکید کرد که هدف از راه اندازی این سرویس، استفاده ایمن کاربران از خدمات پیام رسانی به صورت انکریپت شده و البته با استفاده از سیم کارت بوده که می تواند امنیت سرویس پیام رسانی توسط کاربران را تا حد زیادی بهبود بخشیده و تضمین نماید.

گوگل هدف از راه اندازی این سرویس را جایگزین سازی آن با اپلیکیشن های پیام رسانی مانند واتساپ است که به عنوان عامل واسطه میان کاربر فرستنده و گیرنده عمل کرده و همین امر، امنیت پیام های متنی مهم را تا حد زیادی به خطر می اندازد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته گوگل، کاربران هم اکنون می توانند با به روزرسانی و نصب نسخه پیام رسانی گوشی های اندرویدی خود در پلی استور، این سرویس جدید را دریافت نمایند. همچنین، امکان چت های گروهی از راه سیستم پیامک و البته مبتنی بر فناوری RCS نیز طی هفته های آینده توسط گوگل راه اندازی خواهد شد.

لازم به ذکر است، علیرغم ادعای شرکت های بزرگ تولید کننده اپلیکیشن های پیام رسانی همچون واتساپ، سیگنال و …بسیاری از اطلاعات کاربران طی ماه های اخیر توسط گروه های هکری به سرقت رفته و به فروش می رسند. به گفته گوگل، استفاده از سیستم RCS برای جلوگیری از این سرقت های هکری به ویژه در خصوص پیامک های مهم بسیار حیاتی است.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×