» آرشیو اخبار » راهکار فیلیپین برای کاهش قیمت پیاز
قیمت پیاز

راهکار فیلیپین برای کاهش قیمت پیاز

20 دی 1401 3

فیلیپین قصد دارد پس از افزایش قیمت، ۲۲ هزار تن پیاز وارد کند.

به گزارش گذارنیوز، اداره کشاورزی فیلیپین قصد دارد ۲۲ هزار تن پیاز وارد کند تا عرضه داخلی را تقویت کند زیرا افزایش قیمت این کالا به افزایش تورم در بالاترین سطح ۱۴ سال اخیر کمک کرده است. پیشنهاد واردات در جلسه کمیته اجرایی این وزارتخانه بود و برای تصویب به رئیس جمهور، فردیناند مارکوس جونیور ارائه خواهد شد.

نتایج نشان داد که خرید پیشنهادی برای یک ماه خوب خواهد بود و قیمت‌ها را پایین می آورد اما قیمت پیاز، یکی از عوامل تورم است. خرید یک «راه حل موقت» خواهد بود و برنامه دیگری برای واردات وجود ندارد. این کشور جنوب شرق آسیا حدود ۱۷ هزار تن پیاز در ماه مصرف می‌کند و وزارت کشاورزی انتظار دارد واردات برنامه‌ریزی شده پس از تصویب، حداکثر تا هفته اول فوریه وارد شود.

پیاز قرمز در فیلیپین به قیمت ۱۵.۷۲ دلار سنگاپور در هر کیلوگرم فروخته می‌شد و قیمت انواع سفید تقریباً سه برابر قیمت مرغ و حدود ۲۵ درصد گران‌تر از گوشت گاو بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس گزارش بلومبرگ، کارشناسان اظهار کردند که کاهش تولید محلی به افزایش قیمت پیاز کمک کرد. دنیس ماپا، آمارگر در هفته گذشته در یک نشست خبری گفت که پیاز مانند برنج، ۰.۳ درصد در تورم کلی فیلیپین نقش داشته است. قیمت مصرف‌کننده از ۸ درصد ماه قبل، در ماه دسامبر ۸.۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در ۱۴ سال گذشته رسید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×