» آرشیو اخبار » راه‌اندازی استیکینگ چین‌لینک با هدف افزایش امنیت خدمات اوراکل
چین لینک

راه‌اندازی استیکینگ چین‌لینک با هدف افزایش امنیت خدمات اوراکل

16 آذر 1401 2

شبکه اوراکل بلاکچین چین لینک (Chainlink) اعلام کرده است که به منظور کمک به افزایش امنیت اقتصادی خدمات اوراکل این پلتفرم، ویژگی استیکینگ خود را راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شبکه اوراکل بلاکچین چین‌لینک (Chainlink) اعلام کرده است که به منظور کمک به افزایش امنیت اقتصادی خدمات اوراکل این پلتفرم، ویژگی استیکینگ خود را راه‌اندازی می‌کند. این شبکه در اطلاعیه‌ای رسمی تایید کرد که ویژگی جدید استیکینگ، بخشی جدایی‌ناپذیر از طرحی تحت عنوان چین‌لینک اکونومیکس 2 (Chainlink Economics 2.0) است که بر امنیت و رشد پایدار این شبکه تمرکز دارد.

چین لینک 2

استیکینگ چین‌لینک

پیش از این، آن دسته از کاربران چین‌لینک که تمایل داشتند توکن‌های لینک (LINK) را به‌صورت پاداش دریافت کنند، باید گره یا نود شخصی خود را راه‌اندازی می‌کردند. اکنون با کمک این مکانیسم استیکینگ که به تازگی راه‌اندازی شده است، دارندگان توکن لینک (LINK) راه دیگری برای کسب درآمد پیدا کرده و در عین حال، به افزایش امنیت این پلتفرم اوراکل کمک خواهند کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

گفتنی است که پلتفرم استیکینگ چین‌لینک در مرحله نخست، به‌عنوان نسخه بتای شماره 1 راه‌اندازی شد. این نسخه شامل یک استخر است که هدف آن ایمن کردن فید داده‌های جفت ارز اتر در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) در شبکه اصلی اتریوم است. در این پلتفرم، سپرده‌گذاران این امکان را پیدا می‌کنند که با مشارکت در یک سیستم هشدار غیرمتمرکز، در مقابل حمایت از عملکرد فید، پاداش کسب کنند. هر زمان که فید داده با الزامات عملکرد شبکه مطابقت نداشته باشد، سیستم آن شبکه را علامت گذاری می‌کند.

سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، یکی از بنیان‌گذاران چین‌لینک، گفته است که راه‌اندازی این ویژگی، پایه و اساس طرح چین‌لینک اکونومیکس 2 (Chainlink Economics 2.0) است و در نهایت بهبود خواهد یافت. او گفت: “همزمان با ادامه روند گسترش شبکه، قابلیت استیکینگ چین لینک نیز به تکامل و ارائه امنیتی پیشرفته در سراسر اکوسیستم و در سراسر وب 3 (Web3) ادامه خواهد داد.”

تیم توسعه دهنده چین‌لینک معتقد است، از آنجایی که این پلتفرم به طور مداوم خدمات اوراکل جدیدی را در میان بلاکچین‌های مختلف ارائه می‌کند، امنیت شبکه باید با ارزش فزاینده تضمین‌ شده در اپلیکیشن‌هایی که توسط چین‌لینک پشتیبانی می‌شوند، مطابقت داشته باشد. نظروف در این خصوص می‌گوید:

«شبکه چین‌لینک با موفقیت برای پشتیبانی از بخش مهم و رو به رشد دیفای (DeFi) و بسیاری دیگر از قراردادهای هوشمند جدید مقیاس‌بندی شده است، به‌طوری که در سال جاری تراکنش‌هایی را با ارزشی بالغ بر 6.6 تریلیون دلار پردازش کرده است.”

روز 29 نوامبر (8 آذر)، قیمت رمزارز لینک (LINK) قبل از راه‌اندازی ویژگی استیکینگ و تنها پس از انتشار خبر این اقدام، افزایش یافت و نشان داد که معامله‌گران معتقد هستند که راه‌اندازی ویژگی استیکینگ می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای رمزارز لینک (LINK) و خدمات اوراکل این پلتفرم گردد. گفتنی است که چین‌لینک در حال حاضر، با 2.84 درصد کاهش در تایم فریم روزانه با قیمت 7.03 دلار معامله می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×