» ارز دیجیتال » پوتین خواستار سیستم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر بلاکچین است
روسیه

پوتین خواستار سیستم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر بلاکچین است

6 آذر 1401 3

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از انحصار در سیستم‌های پرداخت مالی جهانی انتقاد کرد و در ۲۴ نوامبر(3 آذر)، در سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی سفر هوش مصنوعی در مسکو، خواستار ایجاد یک شبکه تسویه حساب مستقل و مبتنی بر بلاکچین شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، از انحصار در سیستم‌های پرداخت مالی جهانی انتقاد کرد و در ۲۴ نوامبر (3 آذر)، در سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی سفر هوش مصنوعی در مسکو، خواستار ایجاد یک شبکه تسویه حساب مستقل مبتنی بر بلاکچین شد.

در این رویداد که توسط سبربانک (Sberbank)، بزرگترین بانک روسی و وام دهنده بزرگ به دولت، برگزار شد، وی اظهار داشت:

“فناوری ارزهای دیجیتال و بلاکچین را می‌توان برای ایجاد یک سیستم جدید از تسویه حساب‌های بین‌المللی استفاده کرد که برای کاربران آن بسیار راحت تر و کاملا ایمن باشد و مهمتر از همه به بانک‌ها یا دخالت کشورهای ثالث وابسته نباشد. من در این خصوص مطمئن هستم. قطعاً چنین چیزی ایجاد خواهد شد و توسعه خواهد یافت، زیرا هیچکس دیکته انحصار طلبان را دوست ندارد که به همه احزاب از جمله خود انحصار طلبان آسیب می رساند.”

تبلیغات جام جهانی قطر

روسیه

همچنین  پوتین خاطرنشان کرد که به دلیل تنش روابط بین روسیه و غرب پس از تهاجم اوکراین، پرداخت‌های جهانی و کشورها در خطر هستند و تحریم‌های اعمال‌ شده توسط کشورها را «محدودیت‌های غیرقانونی» توصیف کرد.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: سیستم پرداخت‌های بین‌المللی موجود گران است، سیستم حساب‌های خبرنگاری و مقررات آن توسط یک بخش از دولت‌ها و گروه‌های مالی کنترل می‌شود.

یک روز قبل، رسانه‌های محلی گزارش دادند که قانون‌گذاران در حال مذاکره برای اصلاح قانون ارزهای دیجیتال موجود بوده‌اند، که چارچوب قانونی را برای یک مبادله ملی تعیین می‌کند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های اخیر، لایحه‌ای در 17 نوامبر (26 آبان) بود که به مجلس دومای دولتی روسیه ارائه شد و در پی آن استخراج ارزهای دیجیتال و فروش آنها را قانونی می‌کند.

همانطور که توسط کوین تلگراف (Cointelegraph) گزارش شده است، آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازارهای مالی دوما معتقد است که تصویب قانون، این فعالیت را به حوزه قانونی وارد می‌کند و امکان شکل‌گیری یک رویه اجرای قانون در مورد مسائل مربوط به صدور و گردش دیجیتال را فراهم می‌کند. در حال حاضر، از ارز دیجیتال نمی‌توان برای تسویه حساب در روسیه استفاده کرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×