» سیاست » رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد
رئیس+جمهور

رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد

28 شهریور 1401 8

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی بلندپایه وارد نیویورک شد

به گزارش گذارنیوز؛ رئیس جمهور را در این سفر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همراهی می کنند.

آیت الله رئیسی پیش از سفر به نیویورک در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان حضور پیدا کرده بود و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده و مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی رئیس جمهور در سفر به سمرقند، برای ایشان در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.

سفر رئیس جمهور به دعوت گوترش و برای تبیین دیدگاههای ایران 

آیت الله رئیسی هنگام ترک تهران درباره سفر به نیویورک اظهار داشت: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل برای حضور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌شود و فرصتی برای بیان دیدگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس‌جمهور گفت: این سفر فرصتی برای بیان اقداماتی است که گاهی شنیده نمی‌شود زیرا فضای رسانه‌ای جهان تحت تسلط قدرتهای بزرگ است.
وی تاکید کرد: باید از این فرصت‌ها برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و بیان مظالم و ظلم‌هایی که نسبت به ملت بزرگ ایران انجام شده و ظلم‌هایی که امروز مردم در عالم به ویژه علیه ملتهای تحت ستم روا می‌شود، بهره گرفت.

رئیس جمهور گفت: سازمان ملل محل تبیین ظلم‌هایی است که جهان امروز از آن رنج می‌برد و در واقع می‌تواند یکی از جلوه‌های جهاد تبیین باشد؛ اگر بتوانیم به وظیفه خود درست انجام دهیم می‌تواند تبیین خوبی برای بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران باشد.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: اصل این اجلاس و دیدارها همه در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود چون ملت ایران هرگز با تحریم‌ها و تهدیدها متوقف نشده است.

بنابراین حضور امروز ما در آنجا عزتمندانه خواهد بود. به برکت خون شهیدان و خون شهید سردار سلیمانی حضور من به عنوان صدای ملت ایران و ندای تمدنی بزرگ خواهد بود که ایستادگی و مقاومت را پیشه کرده و عزتمندانه در همه عرصه‌ها حضور داشته است.
رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند آنچه از داشته‌های بزرگ ملت ایران است را نمایندگی کند و  نماد اعتماد مردم باشد و آثاری برای کشور و نظام و ملت‌های مسلمان و مستضعفان عالم به همراه داشته باشد.

 از دیدارهای دوجانبه با مقامات عالی کشورها تا ایرانیان مقیم آمریکا
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست تا جایی که فرصت و زمینه آن فراهم باشد، دیدارهای دوجانبه با مقامات عالی کشورهای مختلف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در دیدارهای حاشیه ای این اجلاس نیز مواضع جمهوری اسلامی ایران را بیان خواهد کرد، تاکید کرد: هیچ زمینه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها برنامه ریزی نشده و هیچ دیداری با آنها نداریم.
رئیس جمهور این سفر را همچنین فرصتی برای حضور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا و دیدار با برخی چهره‌هایی که درخواست ملاقات داشتند، برشمرد.
هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی برگزار خواهد شد.
مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×