» ارز دیجیتال » رئیس جدید FTX: اوضاع این شرکت بدتر از اِنرون است
FTX

رئیس جدید FTX: اوضاع این شرکت بدتر از اِنرون است

29 آبان 1401 3

مدیر اجرایی جدید FTX گفته است که ورشکستگی گروه FTX بدترین مورد ورشکستگی است که او در بیش از 40 سال گذشته دیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مدیر اجرایی جدید FTX که یک متخصص در حوزه ورشکستگی شرکت ها است و  بر تصفیه شرکت اِنرون (Enron)، شرکت بزرگ آمریکایی در حوزه‌ برق و انرژی، نظارت داشت؛ گفته است که ورشکستگی گروه FTX بدترین مورد ورشکستگی است که او در بیش از 40 سال گذشته دیده است.

«جان ری سوم» که اینک جایگزین مدیرعامل سابق این شرکت یعنی «سم بنکمن-فرید» شده است و فرایند ورشکستگی شرکت FTX  را دنبال می کند، در جلسه ای که در ایالات متحده برگزار شد درباره این پرونده قضایی گفت که هرگز چنین ورشکستگی شدید و چنین فقدان کامل اطلاعات مالی قابل اعتمادی را در یک شرکت ندیده است.

در این بیانیه بر وقوع هرج و مرج و سوءمدیریت در صرافی رمزارز سم بنکمن-فرید که دارایی آن ارزشی معادل 32 میلیارد دلار داشت، تاکید شده است؛ رخدادی که بازارهای دارایی دیجیتال را در بحران عمیقی فرو برده است. بنکمن- فرید به درخواست اظهار نظر در مورد پرونده جدید پاسخی نداد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ری گفت که در شرکت های «اف‌تی‌ایکس اینترنشنال»، «اف‌تی‌ایکس یو‌اس» و «آلامدا» به دلیل به خطر افتادن یکپارچگی سیستم‌ ها، نظارت قانونی ضعیف در خارج از کشور و قرار گرفتن کنترل در دستان گروه بسیار کوچکی از افراد بی‌ تجربه و ساده لوح شاهد چنین ورشکستگی فجیعی بودیم.

بنکمن

پرونده جنجالی در دادگاه ورشکستگی فدرال در دلاویر تصویری از سوءمدیریت شدید بنکمن-فرید در FTX را ترسیم کرد، که میلیاردها دلار از سرمایه گذاران رده بالایی همچون شرکت های سکویا کپیتال (Sequoia)، سافت‌بانک (SoftBank) و تماسک (Temasek) را جذب کرده بود.

ری در ادامه سخنان خود تصریح کرد که FTX نتوانست اسناد، سوابق یا کنترل های امنیتی مناسبی را برای دارایی های دیجیتالی که برای مشتریان نگهداری می کرد در اختیار ما قرار دهد و در عوض از نرم افزاری برای «پنهان کردن سوء استفاده از سرمایه های مشتریان استفاده کرد و در این مسیر شرکت تابعه خود یعنی آلامدا را نیز با خود همراه کرد. او افزود که صرافی FTX بخش حسابداری ندارد و در عوض رسیدگی به عملکردهای مربوط به حسابداری را برون سپاری کرده است.

جایگزین بنکمن-فرید در ادامه بیان داشت: این شرکت فهرست دقیقی از حساب های بانکی خود یا حتی سابقه کاملی از افرادی که برای آن کار می کردند، نداشت. صرافی مذکور از حساب ایمیل گروهی امن برای مدیریت کلیدهای امنیتی دارایی های دیجیتال خود استفاده می کرد.

به گفته ری، از سرمایه های این گروه برای خرید خانه و سایر اقلام شخصی کارکنان و مشاوران استفاده شده و پرداخت ها از طریق استفاده از ایموجی های شخصی در یک چت آنلاین تایید شده بود.

ری گفت که یکی از بزرگترین شکست ها در صرافی اصلی بین المللی FTX، فقدان سوابق مربوط به تصمیم‌گیری های شرکت بود. بنابر اظهارات ری، سم بنکمن- فرید در اکثر اوقات از پلتفرم‌ های پیام‌ رسانی با عملکرد حذف خودکار استفاده می‌ کرده و کارمندان را تشویق می ‌کرد که همین کار را انجام دهند.

از جمله دارایی های ذکر شده در این سند، پرداخت مبلغ 4.1 میلیارد دلار وام توسط آلامدا بود که 3.3 میلیارد دلار آن به شخص بنکمن-فرید و نهادی که تحت کنترل او بود، تعلق داشت.

سم بنکمن قبلا به فایننشال تایمز گفته بود که FTX به طور غیر عمدی 8 میلیارد دلار از وجوه مشتریان FTX را به آلامدا داده است. ری گفت که از جمله اهداف اصلی رسیدگی به این پرونده ورشکستگی، تحقیق جامع، شفاف و سنجیده در مورد ادعاهای قانونی علیه سم بنکمن-فرید است.

چندین متخصص دانشگاهی و فعالان در این صنعت به FT گفته اند که با توجه به مقیاس گسترده سوءرفتار منجر به ورشکستگی بنکمن-فرید، طلبکاران ممکن است به دنبال این باشند که یک فرد قابل اعتماد برای مدیریت صرافی FTX، منصوب کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ft

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×