» آرشیو اخبار » دپر لبز حساب‌های مرتبط با روسیه را به حالت تعلیق درآورد
دپر

دپر لبز حساب‌های مرتبط با روسیه را به حالت تعلیق درآورد

18 مهر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در پی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه و اتباع آن، شرکت بلاکچین دپر لبز (Dapper Labs) حساب‌های روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

آخرین مجموعه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که روز 6 اکتبر (14 مهر) اعلام شد، ممنوعیت کامل ارائه هرگونه خدمات در زمینه حساب کاربری، کیف پول‌های دیجیتال و خدمات امانی این حوزه، بدون در نظر گرفتن ارزش کل دارایی‌ها را به دنبال داشت.

دپر

تبلیغات جام جهانی قطر

پس از اعلام این تحریم‌ها، دَپرلبز اعلام کرد که حساب‌های متصل به روسیه دیگر قادر به فروش، خرید یا اهدای توکن‌های غیرمثلی (NFT)، برداشت وجوه از حساب خود یا واریز موجودی نخواهند بود. تحریم‌های جدید علیه روسیه ممنوعیت کامل پرداخت‌های رمزارزی بین روس‌ها و اتحادیه اروپا را نیز شامل می‌شود.

«اکنون ارائه خدمات کیف پول‌های رمزارزی، افتتاح حساب یا خدمات امانی با هر میزان ارزشی برای حساب‌های مرتبط با روسیه، صرف نظر از مقدار دارایی‌های موجود در کیف پول، ممنوع است.»

این شرکت تصریح کرد ازآنجاکه «شریک ارائه‌دهنده خدمات پردازش پرداخت و ذخیره ارزش آن تابع مقررات اتحادیه اروپا است، دپر ملزم است بر اساس قوانین اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را بر این حساب‌ها اعمال کند.

با این حال، دپر هنوز این حساب‌ها را نبسته است. کاربرانی که تحت تأثیر این اقدامات، دسترسی به دارایی‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند به NFTهای خود دسترسی داشته و آنها را مشاهده کنند. علاوه بر این، علی‌رغم اعمال این مقررات جدید، هر NFT که قبلاً توسط یک کاربر خریداری شده است، همچنان به او تعلق دارد.

دپر لبز زیر فشار اتحادیه اروپا

گفتنی است این بار دومی است که این یک شرکت فعال در حوزه رمزارزها مجبور شده است برای جلوگیری از رویارویی با مشکلات مربوط به انطباق با قوانین، به فشارهای قانونی تن دهد. دفعه قبل، دپر به دنبال خرابی میکسر تورنادوکش (Tornado Cash) در ماه آگوست (مرداد) در شرایط مشابهی قرار گرفته بود.

در توییتر، کابران واکنش‌های متفاوتی به این موضوع داشته‌اند. برای مثال، شخصی (با نام کاربری XBT002@) از دپر به دلیل این حرکت انتقاد کرد و مدعی شد این اقدام بر خلاف مفهوم مقاومت در برابر سانسور فناوری بلاکچین عمل می‌کند:

«اگر “حساب‌ها” را مسدود می‌کنید، مشغول سانسور در صنعتی هستید که بر مبنای مقاومت در برابر سانسور بناشده است.»

در پاسخ، یک کاربر دیگر (EIDumboTS@) که ادعا می‌کند کارمند دپر است، اظهار داشت این شرکت مجبور به انجام این اقدام در مورد حساب‌های روسیه شده است و بنابراین در این وضعیت دست‌هایش بسته است.

«تلاش ما این است که در کمترین زمان پیامدهای کامل این تحریم‌ها بر جامعه خود را درک کنیم. در همین راستا، با همه دارندگان کیف پول‌هایی که تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته و همچنین جامعه گسترده دپر در ارتباط هستیم».

شایان ذکر است که دپرلبز یک شرکت متمرکز با ارزشی بالغ بر 7.6 میلیارد دلار است که دفتر مرکزی آن در ونکوور کانادا قرار دارد. این شرکت در کنار بلاکچین فلو (Flow)، مجموعه‌ای از پروژه‌های محبوب NFT از جمله ان‌بی‌ای تاپشات (NBA Top Shot) ، ان‌اف‌ال آل دِی (NFL All Day) و کریپتوکیتیز (Crypto Kitties) را راه‌اندازی کرده است.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×