» آرشیو اخبار » پشتیبانی دویچه تِلکام از استیکینگ اتریوم
دویچه تِلکام

پشتیبانی دویچه تِلکام از استیکینگ اتریوم

9 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، غول مخابراتی دویچه تِلکام (Deutsche Telekom)، شرکت مادر تی-موبایل (T-Mobile)، اعلام کرده است که یک ولیدِیتور (validator) برای پشتیبانی از استیکینگ اتریوم اجرا خواهد کرد.

دویچه تِلکام

این شرکت آلمانی روز پنجشنبه گفت که بخش راه‌حل‌های چندرسانه‌ای تی-سیستمزِ (T-Systems (MMS)) آن با برنامه اثبات سهام استیک‌وایز (StakeWise) برای راه‌اندازی یک استخر همکاری کرده، و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به اجرای یک ولیدِیتور، در پروسه اعتباردهی به تراکنش‌ها، شرکت کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

اتریوم در اوایل این ماه بواسطه یک انتقال مورد انتظار به نام مِرج (The Merge)، به سمت اثبات سهام (PoS) حرکت کرد. این انتقال با از بین بردن نیاز به ماینرها و جایگزینی آنها با ولیدِیتورها، اتریوم را در مبحث مصرف انرژی بسیار کارآمدتر کرد.

دویچه تِلکام

ورود دویچه تِلکام به لیکوئید استیکینگ

دِرک رودر (Dirk Röder)، رئیس مرکز راه حل‌های بلاکچین در تی-سیستمز در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان یک اپراتور نود، ورود ما به لیکوئید استیکینگ (liquid staking) و همکاری نزدیک با یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO)، برای دویچه تِلکام اتفاقی بی‌سابقه است.» لیکوئید استیکینگ به ارائه وجوه شما به یک شخص ثالث برای استیکینگ، در ازای دریافت توکنی که می‌تواند در جای دیگری استفاده شود، اشاره دارد.

دویچه تِلکام بر این باور است که لیکوئید استیکینگ آنها مشتریان را جذب می‌کند، زیرا مثل لایدو (Lido) و سایر سرویس‌ها، علی‌رغم ارزان بودن، کاربران را از زحمت راه‌اندازی یک نود ولیدِیتور نجات می‌دهد. (برای راه‌اندازی نود خود، به ۳۲ اتر با ارزش تقریباً ۴۳،۳۳۸ دلار نیاز دارید.)

اکنون که شبکه برتر حوزه دیفای (DeFi) و NFT به اثبات سهام منتقل شده، چنین خدماتی به طور رو به رشدی محبوب می‌شوند. پیش از این، ماینرهای اتریوم از رایانه‌های زیادی برای پردازش تراکنش‌های روی بلاکچین استفاده می‌کردند که یک کسب و کار بسیار پرمصرف از لحاظ انرژی است. اکنون با اثبات سهام، هر کسی می‌تواند با استیک اتر، خود را در شبکه اتریوم درگیر کند.

کسانی که با استیکینگ در یک بلاکچین فعالیت می‌کنند، اساسا به اعتباردهی تراکنش‌ها و ایمن‌سازی شبکه کمک کرده‌اند. در ازای این فعالیت، به شرکت‌کنندگان پاداش اتری داده می‌شود.

دویچه تِلکام مدتی است که خود را درگیر دنیای رمزارزها کرده است. این شرکت سال گذشته در سلو (Celo)، یک استارت آپ بلاکچینی که خدمات تلفن همراه را ارائه می‌دهد، سرمایه‌گذاری کرد. دویچه تلکام همچنین خدمات استیکینگ را علاوه بر سلو، برای فلو (Flow) و پولکادات (Polkadot) نیز ارائه می‌دهد.

کیریل کوتاکوف (Kirill Kutakov)، یکی از بنیانگذاران استیک‌وایز گفت که این اپلیکیشن پس از ادغام با دویچه تِلکام، انتظار «تقاضای قوی و افزایش قابل توجه جریان سرمایه» را دارد.

دویچه تِلکام

پروژه هلیوم موبایل

تی-موبایل، یکی از زیرمجموعه‌های دویچه تِلکام، هفته گذشته با همکاری نُوا لبز (Nova Labs) از یک سرویس بی‌سیم 5G به نام هلیوم موبایل (Helium Mobile) رونمایی کرد. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اشتراک‌گذاری داده‌ها، به صورت توکن‌های رمزارزی پاداش کسب کنند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×