» آرشیو اخبار » خالق آزوکی دور سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری برگزار خواهد کرد
آزوکی

خالق آزوکی دور سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری برگزار خواهد کرد

31 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چیرو لبز (Chiru Labs)، خالق لس‌آنجلسی مجموعه NFT پرسروصدای آزوکی (Azuki)، قصد دارد در دور بعدی سرمایه‌گذاری سری A خود حداقل ۳۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

سه نفر از افرادی که با مسائل جمع‌آوری کمک‌های مالی آشنا هستند، مبلغ مورد نظر این شرکت را تایید کردند. یکی از آن منابع می‌گوید که بخش عمده‌ای از وجوه از قبل سپرده شده و در صورت بسته شدن این دور، ارزش چیرو بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود. فرد چهارمی که از این معامله مطلع بود گفت که جزئیات آن هنوز نهایی نشده، اما بزودی مشخص خواهد شد.

اقدام مشابه

این خبر تنها یک هفته پس از دور ۵۴ میلیون دلاری سازنده NFTهای دودلز (Doodles) به رهبری بنیانگذار ردیت (Reddit) و شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) منتشر می‌شود. در ۳۰ آگوست (۸شهریور)، پروف کالکتیو (Proof Collective)، استارت‌آپ پشت پروژه مون‌بِردز (Moonbirds)، مبلغ ۵۰ میلیون دلار در یک دور سرمایه‌گذاری به رهبری آندرسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) ملقب به a16z جمع‌آوری کرد. خالقان آزوکی، دودلز و مون‌بِردز رد پای یوگا لبز (Yoga Labs) خالق مجموعه میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) را دنبال می‌کنند، که ۴۵۰ میلیون دلار در یک دور سرمایه‌گذاری به رهبری a16z در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) جمع‌آوری کرد و حالا ارزش این استارت‌آپ بالغ بر ۴ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

آزوکی

آزوکی‌ها مجموعه‌ای از ۱۰،۰۰۰ شخصیت انیمه هستند که در حالات مختلف نیم‌رخ طراحی شده‌اند و با لوازمی مانند سرپوش و سلاح تزئین می‌شوند. حدود شش ماه پیش، یکی از NFTهای نادر این مجموعه به قیمت ۴۲۰ اتر، یعنی بیش از یک میلیون دلار در آن زمان فروخته شد. بر اساس داده‌های اوپن‌سی (OpenSea)، ارزان‌ترین آزوکی‌ امروز ۱۱/۲ اتر (تقریباً ۱۴،۰۰۰ دلار) ارزش دارد.

این مجموعه در میان سرآمدان حوزه ارزهای دیجیتال محبوب بوده است. آرتور چئونگ (Arthur Cheong)، بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری web3 دی‌فایننس کپیتال (DeFiance Capital)، از یک آزوکی کمیاب به عنوان عکس پروفایل توییتر خود استفاده می‌کند. آدریان چنگ (Adrian Cheng)، میلیاردر املاک و مستغلات هنگ کنگی نیز اخیراً ۱۰۱ NFT آزوکی خریداری کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، چنگ در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

آزوکی

پست دردسرساز

با این حال، آزوکی نیز با مشکلاتی روبرو بوده است. در ماه می (اردیبهشت)، تیم زاگابوند (Zagabond)، موسس این مجموعه یک پست وبلاگی منتشر کرد و در آن عملاً از جزئیات سه پروژه شکست خورده NFT که روی آنها کار می‌کردند و بعد از شروع آزوکی رها شدند، صحبت کردند. تقریباً در همان زمان، میانگین قیمت یک آزوکی از بیش از ۳۰ اتر به ۱۰ اتر کاهش یافت – و هنوز هم بهبود نیافته است.

بازار NFT، به طور کلی در ماه‌های اخیر دچار مشکل شده است. داده‌های تحقیقاتی بلاک (The Block) نشان می‌دهند که NFT‌های هنری و کلکسیونی از ماه می تاکنون حتی نتوانسته‌اند به فروش هفتگی ۱۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کنند. در آگوست سال گذشته (مرداد ۱۴۰۰)، این نوع NFTها در یک هفته توانستند فروش تقریباً یک میلیارد دلاری را تجربه کنند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×