» آرشیو اخبار » در ویلای «ترامپ» چه خبر است؟
در ویلای «ترامپ» چه خبر است؟

در ویلای «ترامپ» چه خبر است؟

5 شهریور 1401 3

به گزارش گذارنیوز، پُلیس فِدِرال آمریکا (اف بی آی) صبح امروز (شنبه) در گزارشی اعلام کرد، ۱۴ جعبه از ۱۵ جعبه کشف شده از املاک «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در فلوریدا، حاوی اسناد طبقه بندی شده بودند، که بسیاری از آن‌ها کاملا محرمانه بودند.

کشف اسناد محرمانه در ویلای ترامپ

 

در ویلای «ترامپ» چه خبر است؟

تبلیغات جام جهانی قطر

 

براساس گزارش آسوشیتدپرس، در اطلاعیه ۳۲ صفحه‌ای که به بهانه محافظت از شهود و مقامات مجری قانون و “یکپارچگی تحقیقات در حال انجام” به شدت جرح و تعدیل شده است، جزئیات بیشتری از مخفی سازی سوابق دولتی، مدت‌ها پس از پایان دوره مسئولیت ترامپ، در املاک مارالاگو فاش شده است.

این سند روشن می‌کند که چگونه نگهداری سوابق دولتی فوق سری، برغم ماه‌ها درخواست مقامات آمریکایی، ترامپ را در معرض خطر قانونی جدیدی قرار داده است؛ درست زمانی که او زمینه را برای نامزدی احتمالی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ فراهم می‌کند.

اف‌بی‌آی در این سند تاکید کرده است: «دولت در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد حذف و ذخیره‌سازی نامناسب اطلاعات طبقه‌بندی شده در فضا‌های غیرمجاز، و همچنین پنهان‌سازی یا حذف غیرقانونی سوابق دولتی توسط ترامپ است».

اسنادی که قبلاً علنی شده بود نشان می‌دهد که مأموران فدرال آمریکا در حال بررسی نقض احتمالی چندین قانون فدرال، از جمله قانونی که بر جمع‌آوری، انتقال یا از دست دادن اطلاعات دفاعی تحت قانون جاسوسی حاکم است، هستند. سایر قوانین مربوط به پنهان کردن، چندپاره کردن یا حذف سوابق و تخریب، تغییر یا جعل سوابق در تحقیقات فدرال است.

ترامپ مدت‌هاست که برغم شواهد موجود اصرار دارد که به طور کامل با مقامات دولتی همکاری کرده است. او با مطرح کردن این تحقیقات به عنوان اقدامی با انگیزه سیاسی با هدف آسیب رساندن به دورنمای انتخاب مجدد او، سعی در جلب حمایت جمهوری خواهان دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×