» آرشیو اخبار » «بایننس» مجوز فعالیت در ایتالیا را دریافت کرد
ایتالیا - صرافی بایننس

«بایننس» مجوز فعالیت در ایتالیا را دریافت کرد

8 خرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات روزانه، شعبه صرافی کشور ایتالیا را به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات دارایی-دیجیتال در Organismo Agenti e Mediatori؛ یک نهاد ناظر ایتالیایی که مسئول نظارت بر فهرست مؤسسات مالی است را به ثبت رسانده است.

تنها چند هفته پیش، بایننس در جایی‌که مدیریت این صرافی قبلاً اعلام کرده بود که ممکن است یک دفتر مرکزی اروپایی برای این شرکت راه‌اندازی کند، مجوّز فعّالیت در فرانسه را دریافت کرد.

ثبت بایننس پس از رفع موانع

تبلیغات جام جهانی قطر

ثبت شرکت مذکور در ایتالیا می‌تواند مسئولیت‌پذیری این صرافی را افزایش و احتمال پول‌شویی را کاهش دهد. چانگ‌پنگ ژائو؛ مدیرعامل بایننس در بیانیه‌ای گفت:

«مقرّرات شفاف و مؤثر برای پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال، مهم است… ما از وزارت اقتصاد و دارایی و OAM برای تلاش‌های‌شان در تأکید و مهار الزامات لازم با شفافیت کامل برای فعّالیت در ایتالیا تشکر می‌کنیم.»

بایننس یکی از 14 کارگزار دارایی مجازی ثبت‌شده در OAM است که بر صرافی‌های رمزارزی در ایتالیا نظارت دارد.

مجوّز نظارتی نشان‌دهنده یک دستآورد بزرگ در طرح جامع توسعه صرافی ارز دیجیتال برای ایتالیا است و این شرکت را قادر می‌سازد تا با راه‌اندازی دفاتر و افزایش نیروی انسانی بومی، جایگاه خود را در این کشور تقویت کند.

گسترش بایننس در کشورهای دیگر

در حالی‌که بایننس در اتریش، پرتغال، اسپانیا، هلند و سوئیس نیز به‌دنبال ثبت رسمی است، فرانسه، اوّلین کشور اتّحادیه اروپا است که صرافی مذکور را به ثبت رسانده است.

بایننس در ماه مارس مجوّزهایی از ابوظبی، بحرین و دبی دریافت کرد. چندین قانون‌گذار، ازجمله رگولاتورهای بریتانیا، آلمان و ایتالیا، در سال گذشته هشدارهایی به این شرکت داده و مدّعی شدند که این صرافی، بدون دریافت مجوّز در حوزه قضایی آن‌ها فعّالیت می‌کند.

درحال حاضر بیت‌پاندا، کریپتواِسمارت، تِن‌سورا، یانگ پلت‌فرم، بلاک‌راس و 13 پلت‌فرم رمزارز دیگر در OAM ثبت شده‌اند. به‌گفته OAM، حدود 28 اپراتور دیگر درخواست اوّلیه پیش-‌ثبت‌نام را ارسال کرده‌اند.

در همین حال، نظرسنجی‌های انجام‌شده در ایتالیا در سال گذشته نشان داد که تعداد قابل توجّهی از پاسخ‌دهندگان به احتمال زیاد به روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. Statista فاش کرد که از هر 10 نفر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، 4 فرد به بیت‌کوین علاقه‌مند است امّا اطمینان از چگونگی بررسی و کشف آن را ندارند.

حدود 11 درصد از پاسخ‌دهندگان در مطالعه اخیر نهاد مذکور نیز هیچ دانش روشنی درمورد ارزهای دیجیتال نداشتند، در حالی‌که 64% ادّعا کردند که “درک مالی خوبی” داشته و تمایل به سرمایه‌گذاری در کریپتو دارند.

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×