» آرشیو اخبار » دردسری تازه برای سلبریتی‌های حامی FTX
FTX

دردسری تازه برای سلبریتی‌های حامی FTX

26 آبان 1401 4

یکی از سرمایه‌گذاران FTX با تنظیم یک دادخواست دسته جمعی از افراد مشهوری چون تام برادی، شکیل اونیل و... که نقشی فعال در تبلیغ اِف‌تی‌ایکس داشته‌اند، شکایت کرد

ادوین گاریسون (Edwin Garrison) یکی از سرمایه‌گذارانی است که با خرید و سرمایه‌گذاری هنگفت در بازار رمزارزها به دنبال کسب سودی پایدار از این طریق بود؛ ولی با فروپاشی صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) تمام برنامه‌های او به یکباره نابود و او متحمل ضرری بسیار سنگین شد.

سلبریتی حامی FTX

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، وی با تنظیم یک دادخواهی سنخی (یا همان شکایت دسته جمعی) مدعی شده که «اِف‌تی‌ایکس (FTX) تلاش کرده است تا ایمیل‌ها، متن‌ها و شواهد مربوط به فعالیت‌های مجرمانه خود را از بین ببرد. این درحالی است که شواهد موجود نشان می‌دهند که طرح تقلب اِف‌تی‌ایکس برای سوءاستفاده از سرمایه‌گذاران ساده‌لوحی طراحی شده بود که از سراسر کشور با استفاده از اپلیکیشن موبایلی این صرافی اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند».

تبلیغات جام جهانی قطر

حامیان FTX

بر اساس مستندات دادگاه، نام سم بنکمن فرید (SBF) مدیر عامل سابق اِف‌تی‌ایکس (FTX)  و تعدادی از افراد مشهوری که پیش از این صرافی را تایید کرده‌اند در این دادخواست دسته جمعی که روز 15 نوامبر (24 آبان) در میامی تنظیم شده است، به چشم می‌خورد.

مشاهیر، ورزشکاران و افراد مشهوری چون تام برادی، ژیزل بوندشن، استف کری، گلدن استیت وریرز، شکیل اونیل، اودونیس هاسلم، لری دیوید ازجمله سلبریتی‌هایی هستند که براساس این دادخواست، نقشی فعال در کنترل، تبلیغ و مشارکت اِف‌تی‌ایکس تریدینگ و وِست ریلم شایر داشته‌اند.

در متن این دادخواست آمده است که “مشتریان آمریکایی اِف‌تی‌ایکس (FTX) در مجموع بیش از 11 میلیارد دلار خسارت را متحمل شده‌اند.”

از زمان فروپاشی اِف‌تی‌ایکس (FTX)، بسیاری، از مدیر عامل سابق آن خواسته‌اند برای تعیین تکلیف سرمایه‌گذاران، با عواقب قانونی کار خود مواجه شود. به گزارش کوین‌تلگراف، مقامات ایالات متحده همکاری خود با نهادهای مجری قانون در باهاما را برای استرداد احتمالی بنکمن به آمریکا آغاز کرده‌اند.

گفتنی است که اِف‌تی‌ایکس (FTX) و سم بنکمن در حال حاضر در باهاما تحت بررسی و بازجویی قرار دارند، زیرا دفتر اِف‌تی‌ایکس دیجیتال مارکت و همچنین بسیاری از مدیران شرکت، از جمله شخص بنکمن در این کشور مستقر هستند. مقامات مالی در ترکیه نیز تحقیقاتی را در این مورد آغاز کرده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×