» آرشیو اخبار » خودرو سازان بزرگ آلمان با محدودیت انرژی مواجه هستند

خودرو سازان بزرگ آلمان با محدودیت انرژی مواجه هستند

22 مهر 1401 4

خودروسازان بزرگ آلمان ممکن است منابع انرژی خود را تامین کرده باشند، اما صدها صنایع کوچک که با فشار زیاد صورت حساب ها مواجه شده اند، خطر ایجاد اختلال در تولید را در طول زمستان دارند. تولید کنندگان صنعت می‌خواهند که قراردادها را برای گنجاندن بندهای انرژی مورد مذاکره مجدد قرار دهد تا بتوانند هزینه افزایش صورت‌حساب‌ها را پوشش دهند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، خودروسازان بزرگ آلمان ممکن است منابع انرژی خود را تامین کرده باشند، اما صدها صنایع کوچک که با فشار زیاد صورت حساب ها مواجه شده اند، خطر ایجاد اختلال در تولید را در طول زمستان دارند.

تولید کنندگان صنعت می‌خواهند که قراردادها را برای گنجاندن بندهای انرژی مورد مذاکره مجدد قرار دهد تا بتوانند هزینه افزایش صورت‌حساب‌ها را پوشش دهند.

خودروسازان برتر مانند BMW (BMWG.DE)، فولکس واگن (VOWG_p.DE) و مرسدس بنز (MBGn.DE) گفته‌اند که منابع انرژی خودشان تضمین شده است – اما اگر شبکه تامین‌کننده‌شان از کار بیفتد، خطوط تولید آنها ممکن است متوقف شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

گنگ وو، رئیس گروه خرید فولکس واگن در کنفرانس تامین کنندگان این هفته در ولفسبورگ گفت: اگر به دلیل یک قطعه از دست رفته نتوانیم خودرو بسازیم، این به همه ما ضربه می زند.

تولید کنندگان فلزات و پلاستیک های قالب گیری و تامین کننده صنایع خودرو و الکترونیک، در مواجهه با افزایش ده برابری هزینه های انرژی در تلاش، برای مذاکره مجدد بر سر قراردادها و تامین مواد اولیه و هزینه های انرژی هستند.

آنها اظهار کردند که ما در مورد هزینه های مواد خام، برای موادی که تورم را در بر می گیرد، کمک می خواهیم اما خط قرمز هزینه ها، هزینه‌ی انرژی است.

کریستین هافمن، مدیر فروش فولوکس واگن گفت: اگر مشتریان در این موارد مشارکت نکنند، ما نمی توانیم ادامه دهیم و خودمان قراردادها را لغو خواهیم کرد.

شرکت 112 ساله بوش که مشتریانش عمدتاً مصرف کنندگان داخلی هستند مشغول محاسبه دقیق میزان برق مصرفی هر یک از محصولات خود برای کمک به مشتری و تعیین آنچه که آنها می توانند از آن استفاده کنند و قدرت مناسبی داشته باشد.

بوش مانند بی‌ام‌و از اظهار نظر در مورد هرگونه مذاکره قراردادی خودداری کرد. مرسدس بنز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فولکس واگن گفت که در حال مذاکره نزدیک با تامین کنندگان مواد اولیه خود بر سر راه حل های مشترک است، اما نمی تواند جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارد.

آنها گفتند که هدف اولیه ما حفظ تولید و جلوگیری از تأثیرات منفی بر عملیات تجاری است.

دولت آلمان هنوز بسته کمکی برنامه ریزی شده خود را برای کمک به پرداخت قبوض انرژی کسب و کارهای کوچک اجرایی نکرده است. آنها قرار است مکانیسمی را برای محدود کردن قیمت ها از ماه مارس اجرا کنند.

در حالی که قراردادها در زنجیره تامین خودرو در آلمان اغلب شامل بندهایی هستند که قیمت ها را با توجه به هزینه مواد خام تطبیق می دهد، اما قسمت انرژی تا به حال بسیار کمتر رایج بوده است. این می‌تواند مشکل ساز باشد، زیرا محاسبه آنها پیچیده است و تامین کنندگان را ملزم می کند تا جزئیات مربوط به حاشیه سود، فرآیند تولید و قراردادهای انرژی خود را به اشتراک بگذارند.

ماکس شوماخر، رئیس انجمن ریخته‌گری‌های آلمان، می‌گوید: حتی در آن زمان، بسیاری از تامین‌کنندگان کوچک‌تر نقدینگی کافی برای پرداخت قبوض انرژی را ندارند، چون اجرایی شدن بسته حمایتی  4 تا 5 ماه طول می‌کشد تا فاکتورها انرژی پرداخت شوند. او گفت: هیچ گزینه خوبی وجود ندارد.

خودروسازان و تامین کنندگان اصلی آنها خود با هزینه های بالا و کمبود مداوم مواد اولیه دست و پنجه نرم می کنند، اما توانسته اند با انتقال هزینه ها به مشتریان از طریق افزایش قیمت، تا حد زیادی به اهداف مالی پایبند باشند.

برخی از تامین‌کنندگان در هفته‌های اخیر گفته‌اند که می‌توانند از طریق کشورهای دیگر با تامین انرژی پایدار تولیدات خود را ایمن نگه دارند.

سوپلاست، یک تامین کننده خودروهای پرتغالی، گفت که درخواست هایی زیادی از خودروسازان آلمانی دریافت می کند که به طور فزاینده ای علاقه‌مند به تامین انرژی خود از طریق آنها هستند.

مائوریسیو مورالس، مدیر ارشد خرید در خدمات صنعتی Wuerth (ADOLF.UL) – که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان پیچ و مهره در جهان برای خودروسازان است، گفت: در صنعت خودرو، جایگزین کردن یک تامین کننده جدید می تواند حداقل شش ماه طول بکشد. حتی برای کالایی به کوچکی یک پیچ، خودروسازان ممکن است نیاز به آزمایش‌های متعدد تصادف روی خودروها داشته باشند تا از کیفیت قطعه اطمینان حاصل کنند.

او گفت: این برای یک تولیدکننده خودرو، بسیار مهم است و زمان زیادی میخواهد و افزود که شرکت او تنها با چند تامین‌کننده مهم انرژی قرارداد دارد.

کریستین هنرکس، مدیر اجرایی یک کارخانه تولیدکننده حفاظت حرارتی، برای باتری‌ها که با کارخانه‌هایی در آسیا، اروپا و ایالات متحده، ارتباط دارد گفت: تأمین‌کنندگانی که کارخانه‌هایی در مکان‌های مختلف دارند، انتظار دارند در دازمدت تولیدات انرژی برخود را به خارج از کشور منتقل کنند.

هنرکس گفت: «خودروسازان در گذشته مایل به انجام این کار نبودند، اما در حال حاضر، اگر فقط برای مدت زمان محدودی هم باشد به نفع آنها است که کمک کنند تا شبکه تأمین کنندگان مواد اولیه آنها فرو نریزد.

این مدیر اجرایی افزود فون رول اکنون در حال مذاکره با شورای کارگران خود برای اضافه کردن شیفت ها برای افزایش تولیدات خود تا  قبل از شروع قراردادهای جدید انرژی و افزایش قیمت آن در سال آینده است.

وی گفت: این افزایش قیمت انرژی احتمالا برای طولانی مدت است و کمک کوتاه مدت دولت فقط برای ما وقت می خرد. این یک آتش سوزی نیست، یک خشکسالی قطعی است.

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×