» آرشیو اخبار » خودرویی برای سفرهای آینده
خودرویی برای سفرهای آینده

خودرویی برای سفرهای آینده

2 مهر 1401 7

گروه خودروسازی فولکس واگن برای توسعه خودروهای الکتریکی محصولی بدون فرمان به نام جن تراول را به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی طراحی و تولید کرده است.

فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا همواره پیشتاز طراحی، تولید و توسعه خودروهای الکتریکی و هوشمند بوده است. شاید بتوان گفت بعد از شرکت خودروسازی بی وای دی مهم ترین رقیب تسلا، گروه خودروسازی فولکس واگن به شمار آید، که از نظر تیراژ تولید و تعداد شرکت های خودروساز زیرمجموعه در دنیا رتبه نخست دارد.

بزرگترین خودروساز آلمان و جهان طی سه سال گذشته با عرضه محصولات I.D به بازارهای جهانی نشان داد که به دنبال توسعه هر چه بیشتر خودروهای الکتریکی اقتصادی و البته جذاب و متناسب با سلیقه مشتریان است.

محصول بزرگترین خودروساز

فولکس واگن یک بار رسوایی «دیزل گیت» را تجربه کرده است و در نظر دارد برای رسیدن به اهداف اتحادیه اروپا در سال ۲۰۳۰ که فقط خودروهای الکتریکی اجازه تردد دارند، برنامه های تولید محصولات خود را تسریع ببخشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

خودرویی برای سفرهای آینده

جن تراول

سال هاست که در خصوص خودروهای خودران و هوشمند تحقیقات و تولیداتی شکل گرفته است، اما هیچ یک از خودروها به معنی حقیقی خودران نبوده اند و همچنان دارای فرمان برای کنترل راننده هستند.

گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی از یک دستگاه خودرو الکتریکی خودران بدون فرمان به نام «جن تراول» رونمایی کرد.

به گزارش گذارنیوز،  گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی از یک دستگاه خودرو الکتریکی خودران بدون فرمان به نام «جن تراول» رونمایی کرد؛ این خودرو از آن دسته محصولات نیست که با روشن شدن فرمان خودرو جمع شود، بلکه فولکس واگن در تلاش است که محصولات بدون فرمان برای سفر های آینده را طراحی و تولید کند. در حقیقت «جن تراول» را می توان خودرویی برای سفرهای آینده معرفی کرد.

خودرویی برای سفرهای آینده

طراحی خاص جن تراول

گروه خودروسازی فولکس واگن طراحی ظاهری عجیبی برای «جن تراول» انجام داده است، از نظر کلاس بندی و سگمنت این خودرو در مرز یک محصول سدان با تلفیقی از خودرو ام پی وی (خودرو چند منظوره) که در میان مردم به مینی ون مشهور است، ساخته شده است.

در نمای جلو این خودرو شاهد یک کاپوت کوتاه عضلانی ساده هستیم که جلو پنجره یک تکه عریض با ورودی های هوا بسیار باریک در پایین دارد. چراغ های این خودرو به شکل حرف سی بزرگ و مجهز به ال ای دی و گرافیک درخشان طراحی شده است.

در نمای جلو این خودرو شاهد یک کاپوت کوتاه عضلانی ساده هستیم که جلو پنجره یک تکه عریض با ورودی های بسیار باریک هوا در پایین دارد. چراغ های این خودرو به شکل حرف سی بزرگ و مجهز به ال ای دی و گرافیک درخشان طراحی شده است. در نمای جانبی شاهد بدنه دو بخشی شیشه و فلز آلیاژی هستیم که درهای خودرو به شکل عمودی و مانند مدل ایکس تسلا است.

از نظر هندسی بدنه این خودرو تلفیق اشکال مستطیل و بیضی با حجم های فراوان است. خطوط منقطع روی این محصول نشان می دهد فولکس واگن تلاش کرده ضریب آیرودینامیک را بهبود بخشد.

خودرویی برای سفرهای آینده

در نمای عقب خودرو یک نوار نورانی افقی و دو خط نورانی عمودی در طرفین خودرو به عنوان چراغ های عقب نصب شده اند.

نمای داخل کابین این خودرو برخلاف سایر خودروهای متداول است، زیرا صندلی های قابلیت چرخ و روبه روی هم دیگر قرار گرفتن دارد. داشبورد این خودرو ساده اما مجهز به نمایشگرهایی برای نشان دادن شرایط دینامیکی خودرو و فاقد فرمان است. سقف خودرو به شکل شیشه ای طراحی و ساخته شده است که بیشترین نور را به داخل کابین طی روز هدایت می کند.

جن تراول برای چه کاربردی طراحی شده است؟

یکی از مهم ترین سیستم های حمل و نقلی، سیستم تاکسی ها است. گروه خودروسازی فولکس واگن نیز برای توسعه شبکه حمل و نقل اقدام به طراحی جن تراول کرده است. فولکس واگن جن تراول را خودروی تجربه نوآور می نامد، زیرا بدون نیاز به راننده می تواند مسافت طولانی را حرکت کند و مسافران نگران چگونگی حرکت نخواهند بود.

فولکس واگن معتقد است این خودرو می تواند جایگزین هواپیما برای پرواز در مسیرهای کوتاه شود، زیرا به اندازه کافی باتری و انرژی برای پیمایش در این خودرو در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه خودرو جن تراول بدون راننده است، فولکس واگن یک سیستم تعلیق الکترونیکی فعال به نام ای ای بی سی برای این خودرو تعبیه کرده است.

با توجه به اینکه خودرو جن تراول بدون راننده است، فولکس واگن یک سیستم تعلیق الکترونیکی فعال به نام ای ای بی سی برای این خودرو تعبیه کرده است. این سیستم تعلیق به خودرو اجازه می دهد که در زمان تغییر مسیرهای ناگهانی، ترمزگیری یا شتابگیری ناگهانی یا حرکت در مسیرهای پر دست انداز، سیستم تعلیق خود را متناسب با شرایط سرنشینان و دینامیکی تنظیم و به مسیر ادامه دهد.

هوش مصنوعی تعبیه شده در فولکس واگن در کنار رانندگی بهینه تعریف شده برای این خودرو، اجازه حرکت بدون احساس را به سرنشینان می دهد. از سویی این وسیله می تواند براساس سرعت تعریف شده برای جاده افزایش یا کاهش شتاب داشته باشد. پیش بینی می شود که فولکس واگن این خودرو را تا سال ۲۰۲۴ در تعداد محدود برای تست، راهی جاده ها کند.

خودرویی برای سفرهای آینده

ایمنی خودرو چقدر است؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، جن تراول فاقد ستون و با درهای بزرگ عمودی باز شونده طراحی و ساخته شده است. صندلی های تعبیه شده در این خودرو کاملا صاف بوده و بر اساس تمایل سرنشین می تواند تغییر زاویه پیدا کند، با توجه به اینکه درهای بزرگ این خودرو فاقد ستون بی که همان محافظ اصلی در زمان تصادف است ساخته شده، فولکس واگن در نظر دارد تا آلیاژی برای بدنه به کار گیرد که ایمنی آن را افزایش یابد.

جن تراول دارای چهار صندلی است که می تواند در زمان مسیر به عنوان میز کار، فضای برای دورهمی کوتاه در مسیر یا کابین مناسب برای سفرهای طولانی باشد. برخی از طراحان معتقد هستند که بدنه و سقف شیشه ای سبب ایجاد فضای گلخانه ای متحرک می شود، این در حالی است که فضای کابین مطبوع و براساس آخرین استانداردهای ایمنی و طراحی تولید شده است.

مهم ترین نکته ای که در این خودرو وجود دارد، عدم نصب لوگو فولکس واگن در داخل و خارج جن تراول است. نماینده کل گروه فولکس واگن در پاسخ به اظهارات مطرح شده در این خصوص اعلام کرده است که در نسخه تولید انبوه جن تراول جانمایی مناسب برای تعبیه لوگو در نظر گرفته خواهد شد.

مهم ترین نکته ای که در این خودرو وجود دارد، عدم نصب لوگو فولکس واگن در داخل و خارج جن تراول است. نماینده کل گروه فولکس واگن در پاسخ به اظهارات مطرح شده در این خصوص اعلام کرده است که در نسخه تولید انبوه جن تراول جانمایی مناسب برای تعبیه لوگو در نظر گرفته خواهد شد. ولی فعلا تا زمان آغاز تولید انبوه این خودرو به شکل مذکور به نمایش در خواهد آمد.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×