» آرشیو اخبار » خط و نشان وزیر نفت هند به آمریکا
آمریکا

خط و نشان وزیر نفت هند به آمریکا

16 مهر 1401 5

به گزارش گذارنیوز؛ «هاردیپ سینگ پوری» وزیر نفت و گاز هند، که هم اکنون در آمریکا حضور دارد آب پاکی را روی دست طرف آمریکایی ریخت و گفت که این کشور از هر طرفی که نیاز باشد نفت می‌خرد.

سینگ پوری گفت که دولت هند از لحاظ اخلاقی وظیفه دارد برای شهروندانش انرژی تامین کند و به خرید نفت از هر طرفی که نیاز باشد ادامه خواهد داد.

درگیری نظامی روسیه با اوکراین تبعات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بازار جهانی انرژی به همراه داشته و با بهم زدن الگوی عرضه و تقاضا در بازار، روابط تجاری بلندمدت با کشورها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار شکست کرده است. این مسئله باعث بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها در سراسر جهان شده، و به خانواده‌ها و کلیت اقتصاد بسیاری از کشورها آسیب زده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

واردات نفت هند از روسیه از ماه آوریل به بعد 50 برابر شده و این کشور 10 درصد از کل نفت وارداتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه تامین می‌کند. تا پیش از آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، هند فقط 0.2 درصد نفت وارداتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه می‌خرید.

 وزیر نفت هند می‌گوید: نمی‌توان مردم هند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد این مباحث کرد و این کشور از هر طرفی که نیاز باشد نفت می‌خرد.

پوری پس از دیدار دوجانبه با جنیفر گرن هولم، همتای آمریکایی‌اش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا کسی به هند گفته که واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کند، گفت: هیچ کس به هند نگفته که از روسیه نفت نخرد، اگر شما درباره سیاست خود شفافیت دارید، بدان معناست که شما به امنیت انرژی و ارزان بودن آن معتقدید و از هر طرف و منبعی که نیاز باشد انرژی خریداری خواهید کرد.

هند واردات نفت و گاز خود از آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده و حالا به 20 میلیارد دلار در سال رسانده است.

به گفته وزیر نفت هند، مذاکراتی برای افزایش واردات نفت و گاز هند از آمریکا در جریان است.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×