» آرشیو اخبار » خط و نشان ایران با شکست قهرمان جهان

خط و نشان ایران با شکست قهرمان جهان

2 مهر 1401 8

شکست اروگوئه حالا بیش از پیش تاریخی است. ایران با این برد از شکست سه حریف خود در جام جهانی نهایت استفاده را برد تا خط و نشان قاطعی برای آن‌ها کشیده باشد.

به گزارش گذارنیوز، ایران با شکست قهرمان سابق جهان به برد مهمی دست یافت. شاگردان کارلوس کی‌روش برای اولین مرتبه در تاریخ اروگوئه را شکست دادند، تا با این پیروزی از شکست همزمان ولز، آمریکا و انگلیس نهایت استفاده را برده و خط و نشان قاطعی برای حضور قدرتمند در گروه B جام جهانی کشیده باشند.
در این گزارش نگاهی به نتایج به دست آمده توسط ولز، آمریکا و انگلیس می‌اندازیم:

ولز؛ شکست توسط فوق ستار‌ه‌ی من سیتی!

گرت بیل به همراه دیگر یارانش به بلژیک رفت تا در چهارچوب مسابقات لیگ ملت‌های اروپا برابر تیم ملی این کشور قرار بگیرد. جایی که میزبان با همکاری باتشوایی و کوین دی‌بروین کار ولز را همان نیمه اول تمام کند. هر چند که ولز در شروع نیمه دوم یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و در ادامه موقعیت‌های خوبی برای به تساوی کشاندن مسابقه داشت که از آن‌ها استفاده نکرد. می‌توان گفت که بلژیک با قدرتی که داشت از دو گل زود هنگامش محافظت کرد و به نوعی زور ولز به آن‌ها نرسید تا شکست دیگری را توسط شاگردان مارتینز تجربه کند.

خط و نشان ایران با شکست قهرمان جهان

تبلیغات جام جهانی قطر

آمریکا؛ شکست سزاوارانه در برابر ژاپن

آمریکایی‌ها بازی را خوب شروع کردند و در دقیقه ۷ فرصت این را داشتند که به گل اول برسند، اما ضربه سر مهاجم این تیم از بالای دروازه به بیرون رفت. بعد از این موقعیت توپ و میدان در اختیار ژاپن قرار گرفت. سامورایی‌ها چندین موقعیت خوب به دست آورند و در نهایت توسط کامادا در دقیقه ۲۴ به گل اول رسیدند. با شروع نیمه دوم آمریکا سعی کرد کنترل بازی را در دست بگیرد، اما ژاپن اجازه این کار را به آن‌ها نداد و با موقعیت‌سازی پی در پی برای این تیم، دردسر ایجاد کرد. عدم خلق موقعیت توسط هم گروه ایران باعث شد تا راه ژاپن هموار شود و در نهایت میتوما با شلیک دقیق به گوشه دروازه، کار آمریکا را در دقیقه ۸۸ تمام کرد تا دومین حریف ایران نیز طعم شکست را تجربه کند.

خط و نشان ایران با شکست قهرمان جهان

انگلیس؛ سقوط به سطح دوم لیگ ملت‌ها!

حال و روز انگلیس همراه با ساوتگیت خوب نیست. شاگردان او در ورزشگاه جوزبه مه‌آتزا مقابل تیمی قرار گرفتند که در جام جهانی حضور ندارد. با این حال می‌توانستد در این مسابقه پیروز باشند. آن‌ها در نیمه اول نمایش نسبتا بهتری نسبت به میزبان داشتند، اما در ثبت گل ناموفق بودند. در نهایت نیز اسیر گل زیبای راسپادوری شدند. در نیمه دوم بونوچی با ارسال یک پاس در عمق دفاع انگلیس راسپادوری را صاحب توپ و وی با شوت فنی و زیبا پیکفورد را مغلوب هنرنمایی خود کرد تا این گونه‌ سومین حریف ایران هم طعم شکست را تجربه کند.

خط و نشان ایران با شکست قهرمان جهان

حالا ایران تنها تیم این گروه به حساب می‌آید که هفته خود را با برد به انتها رسانده است. پیروزی روحیه بخش برای کاروان تیم ملی که آ‌ن‌ها را امیدوار به مسابقات جام جهانی می‌کند. اما باید این را گفت که ایران ۵ روز دیگر مسابقه سختی با سنگال دارد و به طور حتم موفقیت در آن دیدار می‌تواند باعث ادامه این رویا پردازی شود.

خط و نشان ایران با شکست قهرمان جهان

منبع: ورزش‌سه

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×