» آرشیو اخبار » خروج بیت کوین از جمع 10 دارایی برتر جهان
بیت‌کوین

خروج بیت کوین از جمع 10 دارایی برتر جهان

28 خرداد 1401 5

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از بیت‌کوین مگزین، پس از جذب سرمایه قابل توجهی که باعث شد بیت کوین به جمع 10 دارایی برتر جهان از نظر ارزش بازار بپیوندد، حال نوسانات شدید بازار باعث خروج این رمزارز از فهرست مذکور شده است.
طبق داده‌های ارائه شده از اندیکاتور مارکت کپ کمپانی‌ها، بیت‌کوین با ارزش بازار 390 میلیارد دلاری، اکنون در جایگاه 16 در بین دارایی‌های برتر قرار دارد.

در طول سال گذشته میلادی، بیت کوین جایگاه خود را در گروه 10 دارایی برتر حفظ کرد وهمچنین موقعیت خود به عنوان یکی از دارایی‌ها با بهترین عملکرد را در دهه گذشته تثبیت کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

پتانسیل بیت کوین برای گرفتن جایگاه طلا

طلا با ارزش بازار 11 تریلیون دلاری همچنان با ارزش‌ترین دارایی است. نکته جالب آن که بیت کوین توانسته مزیت رقابتی با طلا به دست آورد، زیرا طرفداران این موضوع معتقدند که بیت کوین احتمالاً جایگاه این فلز گرانبها را به عنوان منبع حفظ ارزش تصاحب خواهد کرد.
شایان ذکر است که اکنون هر دو دارایی در بازار با تورم بالا فعالیت می کنند، اما طلا عملکرد بهتری داشته است.
از طرف دیگر، آرامکو عربستان با ارزش بازار حدود 2.25 تریلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد، پس از آن اپل (NASDAQ: AAPL) با ارزش بازار 2.1 تریلیون دلار، همچنین مایکروسافت (NASDAQ: MSFT) 1.83 تریلیون دلار در رتبه چهارم و آلفابت (NASDAQ: GOOGL) نیز با ارزش بازار 1.38 تریلیون دلار در رتبه پنجم قرار دارد.

با وجود این ریزش در ارزش بازار، بیت کوین همچنان از شرکت‌هایی مثل انویدیا (NASDAQ: NVDA)، جی پی مورگان (NYSE: JPM) و مسترکارت (NYSE: MA) بالاتر است.
اگرچه هم بازار رمزارزها و هم بازار سهام در حال تجربه ریزش قابل توجهی هستند، اما بیت کوین در بین این دو، بیشترین ضرر را در میانه افزایش تورم و ترس از افزایش نرخ بهره، تجربه کرد. در ماه‌های اخیر، بیت کوین ارتباط نزدیکی با شاخص‌های بازار سهام، به ویژه «نزدک» داشته است.
به طور کلی، با تلاش بیت کوین برای حفظ سود در حدود سطح حمایتی حیاتی 20 هزار دلار، نوسانات بسیار زیادی در بازار وجود دارد.

افزایش اصلاح قیمت بیت کوین

در زمان نوشتن این متن، بیت کوین در محدوده 20 هزار دلار نوسان می‌کند و نمودار هفتگی نشان می‌دهد که بیت کوین نسبت به هفته گذشته حدود 30 درصد افت داشته است.
همبستگی بین بازارهای سهام و رمزارز به طور پیوسته در حال افزایش است، با وجود این که این دو دارایی به کلاس‌های مختلفی تعلق دارند. بازارهای مالی سنتی نیز در پی افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ضرر کرده‌اند.
با ادامه افت قیمت‌ها، پیش‌بینی‌های بیشتری مبنی بر افزایش ضررها وجود دارد، زیرا بیت‌کوین قبل از صعود مجدد باید به یک کف قیمتی برسد.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: bitcoinmagazine

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×