» بازارها » خبر وزیر راه درباره واگذاری زمین برای ساخت 140 هزار خانه ویلایی

خبر وزیر راه درباره واگذاری زمین برای ساخت 140 هزار خانه ویلایی

26 مهر 1401 4

وزیر راه درباره وعده ساخت خانه‌های ویلایی ذیل طرح نهضت ملی مسکن گفت: از مدت‌ها پیش تصمیم گرفتیم در شهرهایی که کمبود زمین نداریم، زمین برای ساخت مسکن ویلایی، زمین واگذار کنیم.

به گزارش گذارنیوز، «رستم قاسمی» در حاشیه مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در پاسخ درباره گلایه متقاضیان مسکن مهر از تأخیر در نصب انشعابات برق و آب واحدهای مسکونی مسکن مهر که چند سال از تکمیل آنها می‌گذرد، اظهار کرد: اخیراً با وزارت نیرو برای نصب انشعابات جلسه مشترک برگزار و به تفاهم رسیدیم.

وی درباره وعده ساخت خانه‌های ویلایی ذیل طرح نهضت ملی مسکن گفت: از مدت‌ها پیش تصمیم گرفتیم در شهرهایی که کمبود زمین نداریم، زمین برای ساخت مسکن ویلایی، زمین واگذار کنیم. اکنون زمین برای بیش از ۱۴۰ هزار تک واحدی ویلایی واگذار شده است که زمین‌ها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع است. در صورتی که متقاضی شرایط مالی ساخت نداشته باشد، توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت تعهد ساخت ۴ میلیون مسکن را داده است و اکنون در بیش از ۹۰۰ شهر مشکل زمین نداریم و مراحل ساخت را نیز به خود مردم می‌سپاریم.

تبلیغات جام جهانی قطر

تاکید وزیر راه به سفرهای استانی

قاسمی درباره اینکه در دور اول برگزاری میز خدمت در سفرهای استانی مشکل مردم بیشتر شکایت از بخش راه بود یا مسکن، بیان کرد: مسکن بیشترین مشکل و گلایه مردم است و مشکلات در بخش راه فقط محدود وجود دارد.

وی بیان کرد: سرعت سیر قطارها کاهش پیدا نکرده است، اما در راه آهن با مشکل مالی مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در سخنانی در ابتدای این مراسم گفت: سفرهای استانی اتفاق بزرگی است؛ چرا که این امکان برای مردم فراهم می‌شود تا با مسؤولان مرکز به طور مستقیم ارتباط بگیرند.

قاسمی ادامه داد: همچنین قبل از هر سفر منابع مالی برای تقویت استان پیش‌بینی می‌شود که تاکنون در برخی استان‌ها صد درصد منابع واگذار شده است.

وی تصریح کرد: به پشتوانه همین سفرها، ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در برخی استان‌ها مصوبات در بخش راه و شهرسازی داشتیم که با اختصاص آن کار بزرگی برای توسعه استان شکل گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای تلاش ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در سفرهای استانی که در اکثر آنها حضور داشتم، میزهای خدمت بزرگی شکل گرفته است. این پیام را برای همه شما دارم که ما خادم مردم هستیم، مردم ارباب هستند و مسؤولان رعیت، میزها از مردم به ما رسیده است، لذا باید دقت داشته باشیم هر کاری را برای مردم انجام دهیم.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×