» ارز دیجیتال » حمله سایبری به استخر استخراج بیت کوین BTC.com
بیت

حمله سایبری به استخر استخراج بیت کوین BTC.com

5 دی 1401 5

استخر استخراج رمزارزی BTC.com متحمل یک حمله سایبری شده، که منجر به از دست دادن قابل توجه سرمایه شرکت و مشتری شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، استخر استخراج بیت کوین BTC.com متحمل یک حمله سایبری شده، که منجر به از دست دادن قابل توجه سرمایه شرکت و مشتری شده است.

این حمله در 3 دسامبر (12 آذر) رخ داد و مهاجمان حدود 700,000 دلار از دارایی‌های مشتری و 2.3 میلیون دلار از دارایی‌های شرکت را سرقت کردند. شرکت مادر استخر ماینینگ، بیت ماینینگ لیمیتد (BIT Mining Limited)، این خبر را در 26 دسامبر (5 دی) اعلام کرد.

بیت

تبلیغات جام جهانی قطر

BIT Mining و BTC.com این حمله سایبری را به مقامات اجرای قانون در شنژن (Shenzhen) چین گزارش دادند. مقامات محلی متعاقباً تحقیقاتی را در مورد این حادثه، جمع‌آوری شواهد و درخواست کمک از سازمان‌های مربوطه در چین آغاز کردند. در این اطلاعیه آمده است که تلاش‌ها قبلاً به BTC.com کمک کرده است تا برخی از دارایی‌ها را بازیابی کند.

بیت ماینینگ گفت: «شرکت تلاش‌های قابل‌توجهی را برای بازیابی دارایی‌های دیجیتالی دزدیده شده به کار خواهد گرفت» و افزود که همچنین فناوری را برای «مسدود کردن و رهگیری بهتر هکرها» به کار گرفته است.

با وجود این حادثه، BTC.com به اجرای خدمات استخر ماینینگ خود برای مشتریان ادامه می‌دهد و این شرکت اعلام کرد:

“BTC.com در حال حاضر کسب و کار خود را به طور معمول انجام می‌دهد و جدا از خدمات دارایی دیجیتال، خدمات سرمایه مشتری آن بی‌تاثیر است.”

BTC.com، یکی از بزرگترین استخرهای استخراج رمزارز در جهان، خدمات استخراج چند ارزی را برای دارایی‌های دیجیتال مختلف، از جمله بیت کوین ارائه می‌کند.
جدا از خدمات ماینینگ، BTC.com یک مرورگر بلاکچین نیز دارد. شرکت مادر آن، بیت ماینینگ، یک شرکت سهامی عام است که در بورس نیویورک لیست شده است.

بیت

طبق داده‌های BTC.com، استخر استخراج BTC.com هفتمین استخر بزرگ در سراسر جهان است که 2.5 درصد از کل توزیع استخر استخراج را در هفت روز گذشته به خود اختصاص داده و دارای نرخ هش 5.80 اگزاهش در ثانیه (EH/s) است. سهم همیشگی آن بیش از 5 درصد از کل نرخ هش یا هش‌ریت را تشکیل می‌دهد.

تحقیقات در مورد حمله سایبری علیه BTC.com یک پرونده حقوقی مرتبط با کریپتو را برای چین به ارمغان می‌آورد که سال گذشته تصمیم گرفت تمام عملیات کریپتو را ممنوع کند. با وجود این ممنوعیت، چین در ژانویه 2022 (دی ماه) پس از از دست دادن رتبه اول و سقوط شدید در سال 2021، دوباره به عنوان دومین ارائه دهنده بزرگ هش‌ریت بیت کوین ظاهر شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×