» آرشیو اخبار » حمایت رئیس جمهور از افزایش حقوق و دستمزد
افزایش

حمایت رئیس جمهور از افزایش حقوق و دستمزد

8 شهریور 1401 7

به گزارش گذارنیوز؛  سال ۱۴۰۱ برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان شاغل و بازنشسته، سالی متفاوت با سالهای دیگر است. چند هفته مانده به شروع نیمه دوم سال هنوز بحث بر سر این ماجرا ادامه دارد و این در حالی است که روز گذشته رئیس جمهور از عملکرد دولتش در این رابطه دفاع کرد.

این موضوع و حواشی مربوط به آن بخشی از حواشی پاسخ‌های روز گذشته رئیس جمهور به پرسش‌های خبرنگاران بود: لیست افزایش حقوق کارگران در سنوات گذشته را دارید، حتما این لیست را بگیرید و ببینید. این میزان افزایش که امسال اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه نبوده است، قبل از ما هم دولت ها بودند، اما این میزان افزایش مسبوق به سابقه نبوده است، آن هم در شرایط اقتصادی که ما داریم.

نکته دیگر درباره بازنشستگان تامین اجتماعی این است که این حکم قانون است، ده درصد را قانون تعیین کرده است و آن را هم عمل کردیم. اما نسبت به بازنشستگان آنجا که امکان داشت دولت از اختیارات قانونی اش استفاده کرده تا این میزان حقوق افزایش یابد.

در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم برای پرداخت حقوق کارمندان با مشکلاتی مواجه بودیم، اما تا امروز یک روز پرداخت حقوق و دستمزد عقب نیفتاده، آن‌هم بدون اینکه استقراض و چاپ پول داشته باشیم. چرا که درآمد ایجاد شد، فروش نفت صورت گرفت و فرارهای مالیاتی را پیگیری کردیم و نتیجه این شد که هم حقوق پرداخت شد و هم بدهی دولت گذشته را پرداخت کردیم. در کنار حقوق و دستمزد، سررسیدهای اوراقی که وجود دارد می‌رسد و باید پرداخت شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

منبع: تجارت نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×