» ارز دیجیتال » حذف NFT ها از طرح متاورسی ووهان چین
NFT

حذف NFT ها از طرح متاورسی ووهان چین

16 آبان 1401 1

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق گزارش‌ها، شهر ووهان(Wuhan) چین برنامه‌های توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را در بحبوحه عدم اطمینان نظارتی فزاینده در مورد فناوری‌های رمزارزی و وب 3 در این کشور کنار گذاشته است.
ووهان که کانون شیوع ویروس کرونا بود، برنامه‌های خود را برای حمایت از متاورس و NFT ها به عنوان اقدامی برای تقویت اقتصاد ویران شده توسط همه‌گیری اعلام کرد.

پیش نویس طرح صنعتی دولت ووهان برای توسعه اقتصاد متاورس شهر، شامل خطی در مورد NFTها بود. با این حال، طبق گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (South China Morning Post)، این بخش اکنون از آخرین نسخه حذف شده است. در این گزارش اشاره شده که نسخه اصلاح شده همچنان کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا روی فناوری غیرمتمرکز و Web3 تمرکز کنند، اما هیچ اشاره‌ای به NFT ها نشده است.

بر اساس طرح تازه تجدید نظر شده، ووهان قصد دارد تا سال 2025 (1404) بیش از 200 شرکت متاورس را تقویت کند و حداقل دو شهرک صنعتی متاورس بسازد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با نگاهی به نسخه اصلاح شده پیش نویس، به نظر می‌رسد که دولت چین هر چیزی را که شامل مبادله توکن‌ها یا دارایی‌های دیجیتالی باشد، حذف می‌کند. این موضع در طول سال‌ها روشن بوده است، زیرا برنامه‌های توسعه دولت شامل فناوری‌های مرتبط با متاورس بوده است. به عنوان مثال، چندین شهر چین، از جمله پایتخت پکن و شانگهای، برنامه‌های نوآوری متاورسی را اعلام کرده‌اند، اما هر کسب‌وکار خصوصی یا غول‌های فناوری درگیر با NFT با دشمنی دولت مواجه شده‌اند.

NFT

در ابتدای سال، چین قصد داشت NFT ها را از رمزارزها جدا کند تا به رشد این صنعت نوپا کمک کند. این امر منجر به علاقه در میان جوامع چینی شد.

با این حال، با افزایش محبوبیت، تعداد فعالیت‌های کلاهبرداری نیز افزایش یافت که منجر به چندین هشدار دولت به سرمایه گذاران در مورد تجارت NFT شد.

چین با موضع خود در مورد استفاده از کریپتو در این کشور کاملاً واضح بود و در نهایت در سال 2021 (1400) پس از چندین سال محدودیت‌های متعدد، ممنوعیتی کلی را اعمال کرد. با این حال، موضع دولت در مورد فناوری‌های نوظهور Web3، به‌ویژه آن‌هایی که شامل مبادله توکن‌ها یا کلکسیون‌های دیجیتال یا NFT می‌شوند، در حال حاضر چندان واضح به نظر نمی‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×