» ارز دیجیتال » حذف سه جفت معاملاتی رمزارز سروم (SRM) در بایننس

حذف سه جفت معاملاتی رمزارز سروم (SRM) در بایننس

6 آذر 1401 6

صرافی بایننس قصد دارد جفت های معاملاتی رمزارز سروم (serum) با نماد اختصاری SRM را به دلیل ارتباط آن با صرافی FTX حذف کند. بر اساس این اطلاعیه، سه جفت معاملاتی با سروم در بایننس، در تاریخ 28 نوامبر خاتمه خواهند یافت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی بایننس قصد دارد جفت های معاملاتی رمزارز سروم (serum) با نماد اختصاری SRM را به دلیل ارتباط آن با صرافی FTX حذف کند. بر اساس این اطلاعیه، سه جفت معاملاتی با سروم در بایننس، در تاریخ 28 نوامبر (7 آذر 1401) خاتمه خواهند یافت.

بر اساس اطلاعیه روز جمعه این صرافی، معاملات رمزارز سروم فقط تا ۲۸ نوامبر (هفتم آذرماه) پشتیبانی خواهد شد. جفت این رمزارز با «بایننس کوین» (BNB)، «بیت کوین» (BTC) و «تتر» (Tether) از صرافی ارز دیجیتال بایننس حذف خواهد شد.

شایان ذکر است که سروم یک پروتکل مبادله غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا است که از زمان آغاز به کار توسط صرافی FTX مورد حمایت قرار گرفت. این صرافی ورشکسته قبل از فروپاشی، رمزارزهای سروم را در هر ایردراپ هفتگی به معامله‌‌گران اعطا می‌ کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بنیاد سولانا در 14 نوامبر اعلام کرد که 134.54 میلیون رمزارز سروم را در صرافی FTX ذخیره کرده بود. انتشار این خبر نگرانی ‌هایی را در مورد آینده این پروژه ایجاد کرده است. جامعه رمزارز روز بعد این پروژه را کلید زد تا از خود در برابر هکی که در صرافی FTX رخ داد، محافظت کند؛ این توکن متعاقبا بیش از 250 درصد افزایش یافت.

بر اساس داده های ارائه شده در کوین مارکت کپ، اکثر حجم معاملات سروم در بایننس انجام می شود، اگرچه این توکن همچنان در صرافی هایی همچون کراکن، کوکوین و گِیت فهرست شده است.

شایان ذکر است که توکن سروم در زمان انتشار این گزارش یعنی در ساعت 4:02 به وقت ایران با قیمت 0.259 دلار معامله می شد که در 24 ساعت گذشته 2.75 درصد کاهش یافته است. همچنین در تایم فریم یاد شده بالاترین و پایین ترین قیمت این رمزارز به ترتیب 0.279 و 0.250 دلار بوده است.

در ادامه نمودار تغییرات این کوین در 24 ساعت گذشته را ملاحظه می کنید:

نمودار سروم

سروم به عنوان توکن حاکمیتی برای صرافی غیر متمرکز سولانا عمل می کند؛ توکنی  که در آگوست ۲۰۲۰ توسط صرافی FTX و شرکت آلامدا ریسرچ به طور گسترده مورد حمایت قرار گرفت.

پروژه سروم از زمان فروپاشی عظیم FTX با عدم قطعیت مواجه بوده است. اگرچه این پروژه به صورت غیرمتمرکز به بازار عرضه شد، اما برخی از توسعه دهندگان رده بالا تصور می کردند که فردی در FTX به عنوان مثال «مکس اشنایدر» (Max Schneider) بنیان گذار صرافی رمزارز مانگو (Mango) به طور بالقوه کلیدهای مربوط به این صرافی را در اختیار دارد.

«آناتولی یاکوونکو»، بنیانگذار سولانا، در توییتر گفت: «توسعه‌دهندگانی که به سروم وابسته هستند، برنامه را متوقف می ‌کنند، زیرا کلید ارتقاء نسبت به کلید فعلی به خطر افتاده است».

این نگرانی‌ها باعث شد که بسیاری از برنامه‌ ها و توسعه ‌دهندگان دیفای، دسترسی به پروژه سروم را پس از ناپدید شدن 400 میلیون دلار از صرافی FTX قطع کنند.

برخی این ناپدید شدن دارایی ها را به یک هک داخلی در میان گمانه زنی های مداوم نسبت داده اند و در مورد آینده امنیت پلتفرم سروم تردید دارند. البته مقامات باهاما نیز مسئولیت انتقال برخی از وجوه را بر عهده گرفتند.

در همین راستا، «جان ری سوم» مدیر عامل تازه منصوب شده و مسئول رسیدگی به ورشکستگی FTX نوشت: «شواهد معتبری وجود دارد که نشان می‌ دهد دولت باهاما مسئول ارائه اجازه غیرمجاز و غیرقانونی به منظور دسترسی  به دارایی‌ های دیجیتال بدهکاران است».

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

منبع: coindesk و decrypt

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×