» ارز دیجیتال » جک ما کنترل انت گروپ را واگذار کرد

جک ما کنترل انت گروپ را واگذار کرد

22 دی 1401 6

میلیاردر چینی و بنیانگذار علی بابا، جک ما (Jack Ma)، به عنوان بخشی از تغییرات اخیر در ساختار شرکت، دیگر انت گروپ (Ant Group) را کنترل نخواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، میلیاردر چینی و بنیانگذار علی بابا، جک ما (Jack Ma)، به عنوان بخشی از تغییرات اخیر در ساختار شرکت، دیگر انت گروپ (Ant Group)، غول فین‌تک، را کنترل نخواهد کرد.

انت گروپ (Ant Group) رسماً اعلام کرد که جک ما موافقت کرده است که کنترل انت گروپ را به عنوان بخشی از بهینه‌سازی و تجدید ساختار بیشتر حاکمیت شرکتی واگذار کند.

قبل از تغییر، جک ما شخص کنترل کننده در انت بود و علاوه بر 10 درصد سهام خود در انت، ​​از طریق نهادهای مرتبط، کنترل شرکت را نیز اعمال می‌کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

این شرکت در بيانيه‌ای اعلام کرد، پس از تکمیل فرآیند بازسازی، هیچ سهامداری به تنهایی کنترلی بر انت نخواهد داشت. این شرکت اشاره کرد که سهامداران عمده‌ای مانند هانگژو جونهان (Hangzhou Junhan) و هانگژو جونائو (Hangzhou Junao) به طور مستقل از حق رای خود در انت استفاده خواهند کرد.

انت افزود: «این تعدیل منجر به تغییری در منافع اقتصادی هیچ یک از سهامداران انت گروپ و ذینفعان آنها نخواهد شد.»

به گفته برخی از تحلیلگران، تجدید ساختار انت و کنار گذاشتن کنترل ما بر شرکت می‌تواند تاثیر مثبتی بر شرکت در بلندمدت بگذارد.

وانگ پنگبو (Wang Pengbo)، تحلیلگر ارشد مالی در بو تانگ آنالایسز (BoTong Analysys)، معتقد است که ساختار شرکت جدید با حقوق رای متنوع‌تر، پایدارتر است. وی خاطرنشان کرد: «این راه را برای عمومی شدن آن در آینده هموار می‌کند، هرچند که در آینده نزدیک بسیار بعید است که لیست شود».

در بحبوحه اخباری مبنی بر تسلیم شدن کنترل جک ما بر انت، سهام شرکت علی بابا وابسته به انت به میزان قابل توجهی افزایش یافت. بر اساس داده‌های تریدینگ ویو (TradingView)، از زمانی که انت این خبر را اعلام کرد، سهام علی‌بابا تقریباً 10 درصد در بازار بورس نیویورک افزایش یافت.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، انت تلاش کرد تا بزرگترین عرضه اولیه عمومی (IPO) را در سال 2020 (۱۳۹۹) انجام دهد و قصد داشت حدود 30 میلیارد دلار جمع آوری کند. دولت چین در نهایت تصمیم گرفت که IPO انت را متوقف کند، زیرا مقامات محلی می‌خواستند قدرت خود را بر مشاغل خصوصی اعمال کنند.

جک ما

پس از تعلیق انت ،IP به طور فعال به کشف مزایای بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال ادامه داده است. انت با داشتن بزرگترین پلتفرم پرداخت دیجیتالی علی پی (Alipay) در جهان، پس از شروع همکاری با بانک خلق چین در سال 2017 (۱۳۹۶)، همچنان در توسعه ارز دیجیتال ملی چین مشارکت داشت.

این شرکت همچنین در میان غول‌های فناوری چینی است که در چند سال گذشته اتحادهای بلاکچین را برای عملیات مرتبط ایجاد کرده است. این شرکت به طور فعال در حال توسعه تجارت بلاکچین خود، انت چین (AntChain) بوده و محصولات جدیدی را در سال 2022 معرفی کرده است.

با وجود علاقه آشکارش به بلاکچین و فناوری‌های مرتبط، انت همچنان به سمت تبعیت از موضع منفی چین در مورد ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند. همانطور که کوین تلگراف در مارس 2022 (فروردین 1401) گزارش داد، انت گروپ از جمله شرکت‌هایی بود که از ترس سرکوب دولت، برخی محدودیت‌ها را بر روی پلتفرم‌های توکن غیرقابل تعویض خود اعمال می‌کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×