» آرشیو اخبار » جنسیس، زیر ذره‌بین رگولاتورهای آمریکایی
جنسیس

جنسیس، زیر ذره‌بین رگولاتورهای آمریکایی

5 آذر 1401 3

رگولاتورهای اوراق بهادار در ایالات متحده وضعیت شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال و سایر شرکت‌های رمزارزی را تحت بررسی قرار خواهند داد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس گزارش‌هایی که روز ۲۵ نوامبر (4 آذر) منتشر شد، رگولاتورهای اوراق بهادار در ایالات متحده وضعیت شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital) و سایر شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را تحت بررسی قرار خواهند داد.

جنسیس

به گزارش بارون، جوزف بورگ (Joseph Borg)، مدیر کمیسیون اوراق بهادار آلاباما، ضمن تایید مشارکت مقامات این ایالت و چندین ایالت دیگر در پروسه تحقیقات مربوط به روابط جنسیس با سرمایه‌گذاران خرد، اذعان داشت که این احتمال وجود دارد که جنسیس و سایر شرکت‌های رمزارزی قوانین اوراق بهادار این کشور را نقض کرده باشند. هنوز فهرست مشخصی از سایر شرکت‌های مورد نظر منتشر نشده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بورگ خاطرنشان کرد که تمرکز اصلی این تحقیقات بر این موضوع استوار است که آیا جنسیس و سایر شرکت‌های رمزارزی فاقد ثبت مناسب، با اوراق بهادار مرتبط با صنعت رمزارزها، بر سرمایه‌گذاران تأثیر منفی داشته‌اند یا خیر.

این تحقیقات فصل دیگری از مشکلات پی‌درپی جنسیس است، چراکه این شرکت اخیراً اعلام کرده بود که حدود 175 میلیون دلار از وجوه آن در یک حساب معاملاتی در صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX) مسدود شده است. روز ۱۶ نوامبر (25 آبان)، جنسیس اعلام کرد که به‌دلیل «آشفتگی بی‌سابقه بازار» پس از سقوط اِف‌تی‌ایکس، برداشت‌های این پلتفرم را به‌طور موقت به حالت تعلیق درآورده است.

جنسیس به ورشکستگی فکر نمی‌کند

بنا بر گزارش‌های موجود، این شرکت برای جمع‌آوری پول لازم جهت جبران کسری‌های واحد وام‌دهی خود با مشکلاتی مواجه است. با این حال، جنسیس شایعه ورشکستگی “قریب الوقوع” خود به دلیل کسری یک میلیارد دلاری را رد کرده است:

«ما هیچ برنامه‌ای برای اعلام ورشکستگی قریب‌الوقوع نداریم. هدف ما حل و فصل کردن وضعیت فعلی به صورت توافقی و بدون نیاز به تشکیل پرونده ورشکستگی است. جنسیس همچنان به گفتگوهای سازنده خود با طلبکاران ادامه می‌دهد.»

جنسیس اعلام کرده است که برای بررسی همه گزینه‌های احتمالی از جمله ورشکستگی، یک تیم از مشاوران تجدید ساختار را به کار گرفته است. بنابر گزارش نیویورک تایمز، بانک سرمایه‌گذاری موئلیس-اند-کمپانی (Moelis & Company) یکی از شرکت‌هایی است که برای بررسی گزینه‌ها استخدام شده است. این در حالی است که منابع آگاه مدعی هستند که جنسیس گلوبال کپیتال هنوز هیچ تصمیم مالی اتخاذ نکرده و ممکن است بتواند همچنان از ورشکستگی جلوگیری کند.

گفتنی است که شرکت وام‌دهی جنسیس به دلیل افزایش روزافزون نگرانی‌های ناشی از ورشکستگی اِف‌تی‌ایکس (FTX)، به همراه شرکت خواهر خود یعنی گری‌اسکیل (Grayscale) و شرکت مادر آنها، یعنی دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group)، در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

گری‌اسکیل روز 18 نوامبر (27 آبان) با انتشار توییتی، به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که تمام دارایی‌های دیجیتالی زیربنای محصولات این شرکت تحت نظارت کوین‌بیس ذخیره می‌شوند:

«تمام دارایی‌های دیجیتالی که زیربنای محصولات دیجیتال گری‌اسکیل هستند، تحت نظارت “کوین‌بیس کاستودی تراست” ذخیره می‌شوند. آلسیا هاس مدیر مالی کوین‌بیس و آرون اشنارچ مدیر عامل کوین‌بیس کاستودی دراینباره بیشتر توضیح داده‌اند (pic.twitter.com/InBP9zPDkC).»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×