» ارز دیجیتال » جمهوری آفریقای مرکزی در راستای چارچوب قانونی برای پذیرش کریپتو
آفریقا

جمهوری آفریقای مرکزی در راستای چارچوب قانونی برای پذیرش کریپتو

2 بهمن 1401 4

جمهوری آفریقای مرکزی (CAR)، یک کشور در حال توسعه در آفریقای مرکزی، کمیته‌ای 15 نفره را تشکیل داد که مسئول تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای در مورد استفاده از رمزارزها و توکن سازی در منطقه است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR)، یک کشور در حال توسعه در آفریقای مرکزی، کمیته‌ای 15 نفره را تشکیل داد که مسئول تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای در مورد استفاده از رمزارزها و توکن سازی در منطقه است.

به گفته فوستین آرنج توادرا (Faustin-Archang‌‌ Touadéra)، رئیس CAR، ارزهای دیجیتال به طور بالقوه می‌تواند به ریشه‌کن کردن موانع مالی کشور کمک کنند. او معتقد به ایجاد محیطی مناسب برای کسب و کار بود که توسط یک چارچوب قانونی برای استفاده از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود. ترجمه تقریبی بیانیه مطبوعاتی رسمی چنین است:

“با دسترسی به ارزهای دیجیتال، موانع پولی موجود که تاکنون وجود داشته‌اند، از بین خواهند رفت و هدف اصلی اقدامات اتخاذ شده توسط دولت، توسعه اقتصاد ملی است.”

تبلیغات جام جهانی قطر

کمیته مسئول تهیه پیش نویس لایحه کریپتو متشکل از 15 کارشناس از پنج وزارتخانه CAR – وزارت معادن و زمین شناسی، وزارت آب، جنگل، شکار و ماهیگیری، وزارت کشاورزی و توسعه روستایی، وزارت برنامه‌ریزی شهری، اصلاحات ارضی، شهرها و مسکن و وزارت عدلیه، ارتقای حقوق بشر و حکومت‌داری می‌باشد.

آفریقا

از طریق همکاری، اعضا موظف به کار بر روی یک چارچوب قانونی هستند که به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد در جمهوری آفریقای مرکزی فعالیت کنند و توسعه اقتصاد ملی را تسریع بخشند.

ابتکارات رمزارزی از قاره آفریقا نقطه عطف دیگری را رقم زد، زیرا صرافی کریپتو نیجریه روکو (Roqqu) پس از دو سال انتظار برای مجوز از مقامات نظارتی، مجوز ارز مجازی را برای منطقه اقتصادی اروپا دریافت کرد.

بنجامین اونومور (Benjamin Onomor)، مدیر عامل شرکت روکو به کوین تلگراف گفت که آفریقایی‌های خارج از ساحل بیش از 5 میلیارد دلار را به بستگان خود می‌دهند و سیستم حواله فعلی این روند را کُند می‌کند.

“حل این مشکل با استفاده از رمزارز به عنوان ابزار بسیار منطقی است. کریپتو یک مسیر سریعتر و ارزانتر است که می‌تواند شکاف را پر کند و به کاهش هزینه‌ها در انتقال پول در سطح جهانی کمک کند. این هسته مشکلی است که ما می‌خواهیم حل کنیم.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×