» آرشیو اخبار » پوند در برابر دلار، در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا
پوند در برابر دلار

پوند در برابر دلار، در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا

19 آبان 1401 6

نرخ برابری پوند در برابر دلار به کانال 1.1650 برگشته و در حال حاضر کاملا وابسته به انتشار آمارهای مربوط به نرخ تورم ایالات متحده می باشد .

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نرخ برابری پوند در برابر دلار (GBP/USD) به کانال 1.1650 بازگشت و در زمان نگارش این مطلب در رنج 1.1403 مورد معامله قرار می گیرد. دیروز یک روز آرام دیگر در تقویم اقتصادی بریتانیا، پیش از انتشار گزارش «شاخص قیمت مصرف کننده» (CPI) ماه اکتبر آمریکا بود. این گزارش می تواند سمت و سوی سیاست های تهاجمی فدرال رزرو را کاملا معکوس کرده و بازار را دستخوش تغییرات بزرگی نماید. ورای نرخ تورم آمریکا، هیچ شاخص اقتصادی دیگری وجود ندارد که بر بازارها اثر آنچنانی داشته باشد.

پوند در برابر دلار وابسته به آمار تورم ایالات متحده

روز آرامی برای جفت پوند به دلار (GBP/USD) در پیش است. بر اساس تقویم اقتصادی، هیچ شاخص اقتصادی در بریتانیا وجود ندارد که بازارها را متلاطم کند. به این ترتیب، سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BOE) همچنان در کانون توجه قرار خواهند داشت. هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، روز سه شنبه در مورد لزوم تشدید سیاستهای پولی از طریق افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم صحبت کرد.

صحبت های هاو پیل نشان می‌دهد که بانک مرکزی انگلیس (BOE) بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

از آنجایی که بازارها در انتظار اعلام بودجه پاییز هستند، گزارش تولید ناخالص داخلی فردا، سرنخ هایی را در رابطه با رویکرد بانک مرکزی به بازار ارائه خواهد کرد.  این گزارش وضعیت سه ماه آینده دولت بریتانیا را هم تا حدی مشخص می کند.

با این حال، هیچ یک از اعضای کمیته سیاست پولی قرار نیست قبل از گزارش فردا صحبت کند. بنابراین، سرمایه گذاران باید گفتگو با رسانه ها را زیر نظر داشته باشند.

روند قیمت پوند در برابر دلار (GBP/USD)

در زمان نگارش این مقاله، پوند با 0.32 درصد افزایش به 1.1409 دلار رسید. شروع متفاوت روز باعث شد که جفت پوند به دلار، قبل از رسیدن به بالاترین سطح 1.14000 دلار، ابتدا به پایین ترین سطح در 1.13458 دلار سقوط کند.

نمودار پوند در برابر دلار

شاخص های تکنیکال

پوند باید از محور 1.1419 دلار عبور کند تا اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در 1.1503 دلار و بالاترین حد چهارشنبه را در 1.15669 دلار هدف قرار دهد. احساسات ریسک بازار، باید قبل از گزارش «شاخص قیمت مصرف کننده» (CPI) ایالات متحده، پشتیبانی ارائه دهد.

در روند افزایشی، پوند در برابر دلار (GBP/USD) احتمالاً دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در 1.1652 دلار آزمایش می کند. سومین سطح مقاومت اصلی (R3) 1.1885 دلار است. با این حال، پوند به گزارش CPI میانه و متناسب نیاز دارد تا بتواند نرخ جفت پوند به دلار (GBP/USD) را افزایش دهد.

در صورت عدم حرکت از طریق پیوت، اولین سطح حمایت اصلی (S1) در کانال 1.1270 دلار باقی خواهد ماند. با این حال، در صورتی که گزارش CPI ایالات متحده نتواند منجر به فروش شود، پوند احتمالاً از 1.12 دلار پایین تر نرفته و در کانال دومین سطح حمایت عمده (S2) در 1.1186 دلار قرار نخواهد گرفت.

سطح حمایت اصلی سوم (S3) 1.0952 دلار است.

نمودار یک ساعته پوند در برابر دلار

با نگاهی به «میانگین های متحرک نمایی» (EMA) و نمودار 4 ساعته، مشاهده می کنیم که میانگین ها، یک سیگنال نزولی ارسال می کنند. نرخ برابری پوند در برابر دلار (GBP/USD) در میانگین متحرک نمایی 100 روزه، در کانال 1.13929 دلار است. متحرک نمایی 50 روزه به متحرک نمایی 100 روزه کاهش یافته و متحرک نمایی 100 روزه به متحرک نمایی 200 روزه نزدیک شده و سیگنال های نزولی را ارائه کرد.

حرکت قیمتی میانگین متحرک نمایی 50 روزه از R1 (1.1503 دلار) به هدف R2 (1.1652 دلار) پشتیبانی می کند. با این حال، سقوط میانگین متحرک نمایی 100 روزه (1.13929 دلار) و 200 روزه (1.13797 دلار) S1 (1.1270 دلار) را در معرض توجه قرار می دهد.

نمودار 4 ساعته پوند در برابر دلار

در تقویم اقتصادی ایالات متحده، روز شلوغ تری در پیش است. گزارش بسیار مهم «شاخص قیمت مصرف کننده» CPI ماه اکتبر، کانون توجهات امروز خواهد بود. گزارش CPI امروز تأثیر مهمی بر تصمیم سیاست فدرال رزرو در دسامبر خواهد داشت. افزایش فشار تورمی منجر به کاهش قیمت‌های پیوت در دسامبر خواهد شد.

از سوی دیگر سخنان «اعضای کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) را نیز باید مورد توجه قرار داد. قرار است از این کمیته، هارکر، لوگان، مستر و جورج بعد از گزارش CPI صحبت کنند.

صبح امروز، احتمال افزایش نرخ بهره  75 واحدی دسامبر از 38.5 درصد به 43.2 درصد رسید. این در حالی است که هفته گذشته، این مقدار 42.2 درصد در نظر گرفته شده بود. انتظار می رود که گزارش امروز CPI بر احساسات نسبت به حرکت دسامبر تأثیر بگذارد.

به غیر از تقویم اقتصادی، نتایج انتخابات میان دوره ای ایالات متحده نیز کانون توجه سرمایه گذاران است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×