» آرشیو اخبار » بررسی وضعیت جفت ارزها در فارکس
جفت ارز

بررسی وضعیت جفت ارزها در فارکس

5 آذر 1401 4

نرخ برابری جفت ارز یورو در برابر دلار (USD/CAD) تلاش کرد تا بالای 1.3400 ثابت بماند. از سوی دیگر جفت پوند و دلار (GBP/USD) به زیر سطح 1.2100 رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نرخ برابری جفت ارز یورو در برابر دلار (USD/CAD) تلاش کرد تا بالای 1.3400 ثابت بماند، این جفت ارز علیرغم گزارش تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار آلمان عقب نشینی کرد. و از سوی دیگر جفت پوند و دلار (GBP/USD) به زیر سطح 1.2100 رسید. دلار آمریکا پس از عقب نشینی اخیر خود افزایش یافت.

نرخ جفت ارز دلار به ین ژاپن (USD/JPY) توانست به سطح بالای 139 برسد. شاخص دلار آمریکا با ورود به شرایط خرید بالا پس از عقب نشینی اخیر، دوباره به سطح 106 بازگشت.

هیچ گزارش اقتصادی مهمی در تقویم اقتصادی امروز آمریکا وجود ندارد. بنابراین سرمایه گذاران بر احساسات عمومی بازار متمرکز خواهند بود. با کاهش احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو به 71.1 درصد، بازدهی خزانه‌داری امروز بالاتر رفته است. این حرکت به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای دلار آمریکا عمل کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

جفت یورو به دلار (EUR/USD)

جفت ارز یورو در برابر دلار آمریکا (EUR/USD) به زیر 1.0400 رسید. چرا که معامله گران پس از رالی اخیر سود خوبی کسب کردند. تمرکز امروز معامله گران بر آمارهای اقتصادی آلمان بوده است. گزارش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم نشان داد که تولید ناخالص داخلی آلمان 0.4 درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل رشد داشته است. این در حالیست که تحلیلگران این مقدار را 0.3 درصد پیش بینی کرده بودند.
شاخص اعتماد مصرف کننده از منفی 41.9 در نوامبر به منفی 40.2 در دسامبر رسیده است. این در شرایطی گزارش شد که تحلیل گران شاخص اعتماد مصرف کننده را منفی 39.6 درصد گزارش کرده بودند.

گزارش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار نتوانست به قدر کافی یورو را حمایت کند؛ چرا که معامله گران بر کسب سود آخر هفته خود متمرکز بودند.

عقب نشینی جفت پوند در برابر دلار (GBP/USD)

جفت ارز پوند به دلار آمریکا به زیر سطح 1.2100 عقب نشینی کرد. چرا که معامله گران نتوانستند کاتالیزور کافی برای ادامه روند اصلاحی پیدا کنند. از دیدگاه کلی، چنین به نظر می رسد که ریشی سوناک (نخست وزیر جدید بریتانیا) توانسته است بازارها را آرام کند. در حال حاضر جفت پوند به دلار به سطح اولیه خود در ماه اوت بازگشته است.

بازگشت جفت دلار آمریکا به دلار کانادا (USD/CAD) پس از عقب نشینی

جفت ارز دلار آمریکا و دلار کانادا، توانست با تمرکز معامله گران بر قدرت کلی دلار آمریکا، شتاب صعودی به دست آورد. در حال حاضر این جفت ارز، در تلاش است تا بالای سطح 1.3400 ثابت بماند. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، USD/CAD به سمت مقاومت بعدی در نزدیکی میانگین متحرک 50 روزه (50 EMA) در 1.3450 حرکت خواهد کرد. حرکت بالای 1.3450 راه را برای آزمون مقاومت سطح 1.3470 باز می کند.

در سمت حمایت، نزدیکترین سطح حمایتی جفت USD/CAD در 1.3360 قرار دارد. اگر جفت دلار آمریکا به دلار کانادا به زیر این سطح کاهش یابد، به سمت سطح حمایت بعدی در 1.3300 حرکت خواهد کرد. تست موفقیت آمیز حمایت 1.3300 راه را برای حمایت بعدی در 1.3230 باز می کند. هیچ سطح مهمی بین 1.3230 و 1.3300 تشکیل نشده است، بنابراین این حرکت ممکن است سریع باشد.

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا

جفت دلار به ین ژاپن (USD/JPY) به بالای سطح 139 برگشت

جفت دلار به ین (USD/JPY) حمایت نزدیک به سطح 138 را دریافت کرد و به سمت 139.50 بازگشت. بازگشت گسترده دلار آمریکا به عنوان کاتالیزور اصلی این حرکت عمل کرد. در صورتی که جفت USD/JPY بتواند بالای 139.50 برسد، به سمت سطح مهم روانشناختی 140 حرکت خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×