» اسلایدر ویژه » جزئیات منابع ارزی آزاد شده ایران در عراق
منابع ارزی

جزئیات منابع ارزی آزاد شده ایران در عراق

20 اسفند 1401 8

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع ارزی مسدود شده در عراق دارد که تاکنون بخشی از آن آزاد شده و این فرآیند ادامه خواهد داشت.

به گزارش گذارنیوز، بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع مسدود شده ارزی در عراق دارد که تا هفته گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار آن در مراحل مختلف طی دو ماه گذشته آزاد شده است.

همچنین سید حمید حسینی – عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق – در این باره اظهار کرد که بر اساس توافقات صورت گرفته بین ایران و عراق، آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده در این کشور در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده عراق ۵۰۰ میلیون دلار دیگر از پول‌های بلوکه شده ایران نزد بانک‌های خود را بازگرداند.

البته این عضو اتاق بازرگانی مدعی شده که “بانک مرکزی میزان بدهی عراق به ایران را بیش از ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرده است”.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حساب و در صورت آزاد شدن ۵۰۰ میلیون دلار دیگر از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق، مجموع این منابع آزاد شده به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسد که با توجه به توافق صورت گرفته بین ایران و عراق و توافق اخیر انجام شده بین ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، پیش بینی می‌شود که منابع ارزی بیشتری از کشورهای مختلف به ایران بازگردانده شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×