» آرشیو اخبار » جزئیات حمایت یک تا 5 میلیونی از دانشجویان، برای کارآفرینی
جزئیات حمایت یک تا ۵ میلیونی برای کارآفرینی به دانشجویان

جزئیات حمایت یک تا 5 میلیونی از دانشجویان، برای کارآفرینی

1 آذر 1401 5

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم اعلام کرد: به منظور آشناسازی دانشجویان با مفاهیم کارآفرینی برنامه حمایتی طرح ترویج کارآفرینی اجرایی می‌شود.

به گزارش گذارنیوز، بهنام طالبی در نشست خبری امروز به مناسبت یک سالگی ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم در روز ۶ آذر ماه سال گذشته، با اشاره به طرح ملی ترویج کارآفرینی، افزود: وزارت علوم متولی موضوع اشتغال‌زایی نیست، ولی وزارت علوم در این زمینه احساس مسئولیت می‌کند و تلاش دارد تا فارغ‌التحصیلان با مفاهیم کارآفرینی آشنا شوند.

طرح ترویج کارآفرینی

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم  ادامه داد: با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، مشاهده کردیم که برگزاری دوره‌های کارآفرینی در کشور عادلانه، توزیع نشده است و برای رفع این چالش اقدام به اجرای طرح ترویج کارآفرینی کردیم.

سامانه «نان»

طالبی در این باره توضیح داد: بر اساس این طرح در تلاش هستیم که تا پایان سال ۳۰ هزار دانشجو در این دوره‌ها مشارکت کنند. برای این منظور دانشجویان متقاضی در سامانه‌ای ثبت نام می‌کنند و با اعطای مبلغ یک میلیون تومان به آنها از سوی ما، این دانشجویان می‌توانند در هر دوره آموزشی کارآفرینی شرکت کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

جزئیات حمایت یک تا ۵ میلیونی برای کارآفرینی به دانشجویان

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، اضافه کرد: در صورتی که ارزیابی‌های لازم از دانشجویان شرکت کننده در این دوره‌ها انجام شود، این دانشجویان می‌توانند در دوره پیشرفته حاضر شوند. در این راستا با همکاری صندوق رفاه دانشجویان مبلغ ۵ میلیون تومان به آنها اعطا خواهد شد.

طالبی ادامه داد: در پایان این دوره‌ها دانشجویان می‌توانند بر اساس نیازهای ثبت‌شده در سامانه «نان» پروژه‌ای را تعریف کنند. به گفته وی، در صورتی که این افراد پروژه‌های نیازمحور را اجرایی کنند، مشمول‌ «گرنت فناورانه» می‌شوند.

منبع: اکوموتیو

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×