» آرشیو اخبار » جزئیات تغییرات در تعرفه تلفن ثابت
جزئیات تغییرات در تعرفه تلفن ثابت

جزئیات تغییرات در تعرفه تلفن ثابت

25 مهر 1401 3

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت : تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده، فقط یک مبلغ حداقل هزینه بعنوان خدمات صوتی تلفن ثابت طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد تنظیم بازار برای مشترکان منظور می‌شود.

به گزارش گذارنیوز، محمدرضا بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در مصاحبه با رادیو موضوع تغییرات در تعرفه تلفن ثابت را تشریح کرد.

متن گفتگو به این شرح است:

مجری: موضوع مصوبه کارکرد تلفن ثابت چیست؟
میهمان: ما دوازده سال گذشته هیچگونه افزایش تعرفه‌ای در حوزه تلفن ثابت نداشتیم، براساس دستورالعمل جدید ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار که با پیشنهاد کمیسیون تنظیم مقررات و تائید شورای عالی رقابت از ابتدای شهریور ابلاغ شد، تغییرات را در هزینه‌های تلفن ثابت داشتیم.
در حال حاضر برای نگهداری خط تلفن ثابت چه مشتری صحبت کند و چه نکند، بین 27 تا 30 هزار تومان هزینه می‌کنیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

مجری: الان چقدر آبونمان گرفته می‌شود؟
میهمان: براساس دستورالعملی که از سوی ستاد تنظیم بازار برای هر مشترک تلفن ثابت شهر تهران به ما ابلاغ شده، حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت 20 هزار تومان با آیتمی بعنوان خدمات صوتی تلفن ثابت درج شده که مشترک با پرداخت آن می‌تواند از 4444 دقیقه مکالمه شهری رایگان یا 592 دقیقه مکالمه بین استانی یا 317 دقیقه مکالمه تلفن همراه بهره‌مند شود.
برای سایر استان‌ها عدد 20 هزار تومان تغییر پیدا می‌کند، حداقل هزینه ماهانه ما 15 هزار تومان است برای استان‌های دیگر غیر از تهران که مشتری با پرداخت این مبلغ می‌توانند از 3333 دقیقه مکالمه شهری رایگان یا 444 دقیقه مکالمه بین استانی یا 238 دقیقه مکالمه تلفن همراه بهره‌مند شود.
برای سایر شهر‌ها با پرداخت حداقل 10 هزار تومان بصورت ماهانه، مشتری می‌تواند از 2666 دقیقه مکالمه رایگان شهری یا 355 دقیقه مکالمه بین استانی یا 190 دقیقه مکالمه تلفن همراه بهره‌مند شود.

مجری: آبونمانی که تا پیش از این مصوبه بود چقدر بود؟
میهمان: به آبونمان دست نزدیم و تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده، ولی یک مبلغ حداقل هزینه بعنوان خدمات صوتی تلفن ثابت طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد تنظیم بازار برای مشترکان محترم منظور می‌شود.

مجری: تا پیش از این اگر کسی استفاده می‌کرد یا نمی‌کرد مبلغ آبونمان روی قبض می‌آمد و باید پرداخت می‌کرد، آن چقدر بود؟
میهمان: در استان‌ها فرق می‌کرد بین 1500 تا 2500 تومان بود، ولی الان با توجه به افزایش شدید تورم در کشور و در همه حوزه‌ها علیرغم اینکه 12 سال است تعرفه تلفن ثابت تغییر پیدا نکرده است.

مجری: الان علاوه بر آنچه که پیش از این بوده این توضیحی که شما در بخش اول بیان کردید هم به قبض‌ها اضافه می‌شود که توضیح دادید آن میزان دقیقه رایگان برای هموطنان در نظر گرفته شده و می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و اگر هم استفاده نکنند در هر حال آن مبلغ روی قبضشان خواهد آمد.
میهمان: بله، برای روستا‌ها هم چیزی اضافه نشده است.

مجری: یک سری ابهامات برای اجرای آن مصوبه وجود داشت، پس آن‌ها چه بود که الان همه رفع شده است؟
میهمان: به نظر ما ابهامی وجود نداشت، چون مصوبه‌ای که شورای رقابت تائید کرده بود و کمیسیون تنظیم مقررات هم تائید کرده بود و برای ستاد تنظیم بازار ارسال کرده بودند از شفافیت کامل برخوردار بود، فقط شورای رقابت برای سال 1401 یک سری مستندات خواسته بود که در حال ارسال بودند.

مجری: این مصوبه از کی اجرایی می‌شود؟
میهمان: از ابتدای شهریور ماه اجرا شده است و در صورتحساب‌های این دوره منظور شده است.
مجری: پس از این به بعد حداقل 22500 هزار تومان را باید بدهیم. ما از تلفن ثابت استفاده نمی‌کنیم.
میهمان: ما هزینه ثابت نگهداری برای مشتریان داریم چه استفاده کنند و چه استفاده نکنند.

منبع: تسنیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×