» آرشیو اخبار » جزئیات بودجه 1402| سهم ادبیات و کتاب از بودجه سال آینده چقدر است؟
ریزش فروش کتاب در فضای مجازی

جزئیات بودجه 1402| سهم ادبیات و کتاب از بودجه سال آینده چقدر است؟

21 دی 1401 9

از مجموع بودجه‌های پیشنهادی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ۳,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال یارانه برای حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات در نظر گرفته شده است.

به گزارش گذارنیوز، از مجموع بودجه‌های پیشنهادی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ۳,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال یارانه برای حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی، بعد از بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، این لایحه را به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، تقدیم کرد.

در این لایحه اعتبارات هزینه‌ای وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۲، ۶۴,۳۰۸,۹۷۸ میلیون ریال برآورد شده است. رقم مصوب در سال ۱۴۰۱ ، ۷,۸۷۵,۵۳۸ میلیون ریال بوده است. امسال علاوه بر این بودجه، ۳,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال یارانه برای حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات درنظر گرفته شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بودجه پیشنهادی برای فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ۶۵۳,۳۳۲ میلیون ریال است.

برای مؤسسه نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) هم ۱,۰۰۸,۷۷۷ میلیون ریال درنظر گرفته‌ شده و ۱۶۴,۹۰۷ میلیون ریال نیز برای کتابخانه آیت‌الله نجفی مرعشی پیشنهاد شده است. همچنین برای بنیاد دایره‌المعارف اسلامی ۲۷۴,۰۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

برای بنیاد سعدی ۳۴۹,۵۷۶ میلیون ریال درنظر گرفته شده و ۶,۳۱۶,۳۵۴ میلیون ریال هم بودجه‌ای است که برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیشنهاد شده است. همچنین ۴,۲۵۸,۴۱۸ میلیون ریال بودجه پیشنهادی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.

برای مرکز نشر دانشگاهی هم ۱۹۲,۲۱۸ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سال گذشته در لایحه بوده، ردیف بودجه مستقلی برای «حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای فرهنگ عمومی» در نظر گرفته شده بود، که امسال در لایحه دیده نمی‌شود.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×