» اقتصاد » جزئیات بودجه 1402| درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی ۵ برابر می‌شود
کویت فروش لوازم آرایشی حاوی مواد سرطان زا را ممنوع کرد

جزئیات بودجه 1402| درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی ۵ برابر می‌شود

21 دی 1401 5

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ درآمد حاصل از افزایش ۱۵ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی نسبت به سال جاری تغییر نکرده است.

به گزارش گذارنیوز، بر اساس این لایحه درآمد ناشی از افزایش ۱۵ درصد به عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این رقم در لایحه بودجه سال جاری دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، بنابراین برای سال آینده پنج برابر شده است.

گفتنی است که از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ واردات تمام لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند، چرا که به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

البته آبان ماه سال ۱۳۹۹ مقرر شد بخشنامه ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی مجدداً بازنگری شود تا بر اساس نیاز مصرف کننده و بازار، در بخش کالاهایی که دارای مزیت رقابتی هست تولید انجام شود و در بخش دیگری که توان تولید وجود ندارد یا تقاضای داخل زیاد است مجددا وارد شود، اما به نظر می‌رسد این امر هنوز محقق نشده است. چرا که بر اساس آمار هشت ماهه منتشر شده از سوی گمرک نیز واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی چندان چشمگیر نیست و واردات بسیاری از این اقلام به صفر رسیده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×