» آرشیو اخبار » جزئیات بودجه ۱۴۰۲| تسویه بدهی دولت با تامین اجتماعی و آستان قدس با نفت
تکمیل سابقه بیمه‌ای حتی برای نیروهای پاره وقت

جزئیات بودجه ۱۴۰۲| تسویه بدهی دولت با تامین اجتماعی و آستان قدس با نفت

21 دی 1401 5

طبق بند ب تبصره یک بودجه سال بعد، دولت در ازای تعهدات مالی که به سازمان تامین اجتماعی و همچنین آستان قدس رضوی دارد، اختصاص نفت به آن ها به منظور صادرات را در دستور کار دارد.

به گزارش گذارنیوز، در لایحه بودجه 1402 آمده است، مازاد برسقف مندرج در بند”ب” این تبصره تا مبلغ سه میلیارد (3,000,000,000) یورو به ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تقویت بنیه دفاعی, تحقیقات راهبردی دفاعی و پرداخت تعهدات مربوط به طرح های دفاعی و تا مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون (1٫500٫000٫000)یورو بابت طرح های محرومیت زدایی و پیشران, بر اساس جدول شماره (21) این قانون و به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ای.تی.اس)، با خزانه داری کل کشور اعمال حساب کند.

به ستادکل نیروهای مسلح اجازه داده می‌شود تا مازاد بر سقف تعیین شده، سهمیه نفت خام و میعانات گازی را از طریق پالایش در پالایشگاههای خصوصی کوچک که نسبت به افزایش ظرفیت تولیدخود اقدام نموده اند، پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به مصرف برساند. معادل فرآورده های ناشی از اجرای این بند صرفا جهت صادرات آن در اختیار نیروهای مسلح قرار میگیرد.

همچنین طبق یکی از احکام بودجه سال آتی، دولت مجاز است به دستگاه های اجرایی، صندوق های بازنشستگی دولتی، دستگاه های دارای اعتبار از محل مصارف عمومی دولت در سقف منابع بودجه عمومی و همچنین بابت بازپرداخت بدهی ها و تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی و تسویه بدهی به نهادهای عمومی غیر دولتی و انقلابی و شهرداری ها و آستان قدس رضوی و اجرای طرح های مربوط به توسعه نیروگاه های اتمی و طرحهای پیشران با اولویت، طرح های توسعه میادین نفت و گاز با لحاظ سهم صندوق توسعه ملی و شرکت ملی نفت نسبت به اختصاص نفت خام و میعانات گازی برای صادرات اقدام نماید.

تبلیغات جام جهانی قطر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×