» آرشیو اخبار » جدیدترین اخبار برجام، امروز، 6 مهر
جدیدترین اخبار برجام امروز ۶ مهر

جدیدترین اخبار برجام، امروز، 6 مهر

6 مهر 1401 9

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد. این دو مقام مسئول درباره مذاکرات برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش گذارنیوز، روز گذشته نیز امیرعبداللهیان با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام، گفته بود: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره آخرین تحولات پیرامون مذاکرات لغو تحریم‌ها بحث و گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار، گفت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات انجام شده و ما معتقدیم که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند، توافق دست‌ یافتنی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز تاکید کرد که ما همواره از بازگشت همه طرف‌ها به توافق حمایت کرده‌ایم و امیدوارم بزودی شاهد تحقق آن باشیم.

در این دیدار، امیرعبداللهیان با اشاره به دموکراتیک خواندن نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌دانیم، اما اعتراض مسالمت‌آمیز متفاوت از آشوب و بر هم زدن نظم عمومی کشور است.

در این دیدار دبیرکل سازمان ملل از نقش مهم ایران در کمک به صلح و امنیت منطقه قدردانی کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×