» آرشیو اخبار » جاذبه‌های قطر برای تماشاگران جام‌جهانی 2022 + تصاویر
جاذبه‌های قطر برای تماشاگران جام‌جهانی ۲۰۲۲ + تصاویر

جاذبه‌های قطر برای تماشاگران جام‌جهانی 2022 + تصاویر

28 آبان 1401 4

جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در حالی از فردا در کشور قطر برگزار خواهد شد که این کشور با سرمایه‌گذاری بسیاری در بخش گردشگری جاذبه‌های فراوانی را ایجاد کرده است.

به گزارش گذارنیوز؛ جام‌جهانی فوتبال 2022 در حالی از فردا به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد که پیش‌بینی‌هایی مبنی بر ورود بیش از یک میلیون تماشاگر به این کشور وجود دارد.

قطر که شاید تا قبل از برگزاری این رویداد مقصدی جذاب و متنوع برای گردشگران خارجی محسوب نمی‌شد، میزبانی از این رویداد بزرگ می‌تواند فرصتی مغتنم جهت شناساندن ظرفیت‌های پنهان و معرفی آن به عنوان یکی از مقاصد برتر جهان در زمینه گردشگری باشد.

پس از سال‌ها برنامه‌ریزی و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های لازم، انتظارات برای جام‌جهانی قطر به اوج خود رسیده و در حالی که ستارگانی چون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، کیلیان امباپه و بسیاری از بهترین بازیکنان جهان به دنبال ایجاد هیجان در زمین مسابقه هستند، حجم عظیمی از بازدیدکنندگان نیز به قطر خواهند رفت.

تبلیغات جام جهانی قطر

از زمان انتخاب این کشور به عنوان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان 12 سال می‌گذرد و تخمین زده شده است که جمعیتی بالغ بر 1.2 میلیون نفر تماشاگر از اقصا نقاط جهان وارد این کشور شوند که از رهگذر آن نیز 17 میلیارد دلار ارزش افزوده عاید اقتصاد این کشور شود.

بخش گردشگری قطر جاذبه‌هایی توریستی، هتل‌ها و استراحتگاه‌های جدیدی را معرفی کرده است که در طول مسابقات برای پذیرایی از علاقه‌مندان مهیا خواهد بود و این توسعه بی‌سابقه نشان‌دهنده نقطه عطفی در ظهور قطر به عنوان یک مقصد گردشگری در جهان است و به همین دلیل، این کشور به دنبال میزبانی از سالانه 6 میلیون بازدیدکننده تا سال 2030 میلادی است.

“برتولد ترنکل” مدیر اجرایی توریسم قطر در این باره گفته است: سال 2022 از حیث ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه مقوله گردشگری سال منحصر به فردی در تاریخ گردشگری قطر به شمار می‌رود. از مراکز خرید گرفته تا کلوپ‌های ساحلی، موزه‌ها، پارک‌های موضوعی و … اکنون فعالیت‌ها و تجربیاتی در قطر برای هر نوع مسافری، از هر کشوری و متناسب با هر بودجه‌ای وجود دارد.

این کشور با سرمایه‌گذاری هنگفت در بخش گردشگری، جاذبه‌های بیشتری برای مسافران جام‌جهانی فراتر از استادیوم‌ها، جشنواره‌های هواداری و مسابقات فوتبال فراهم کرده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

جزیره الهما

به تازگی و در ماه گذشته جهت پذیرایی از مسافران جام‌جهانی ایجاد و احداث شده است، دارای 6 رستوران مجلل، غذاخوری‌ها و جاذبه‌های دیگری مانند کلوپ‌های ساحلی و پیست اتومبیلرانی است.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

بلوار لوسیل

یک منطقه تجاری مسکونی در قلب شهر تازه تأسیس لوسیل است که به نوعی به عنوان شانزه‌لیزه خاورمیانه لقب دارد. این بلوار چندی پیش و در آستانه جام‌جهانی فوتبال قطر با یک جشنواره 3 روزه افتتاح شد.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

جزیره قطیفان شمالی

جزیره قطیفان شمالی دارای هتل‌های مجلل، کلوپ‌های ساحلی، باغ‌ها، خیابان‌های مناسب برای عابران پیاده، محله‌های متمایز و یک پارک آبی با 36 وسیله سواری است که در سال 2023 افتتاح می‌شود. جزیره قطیفان شمالی قبل از جام‌جهانی فوتبال قطر راه‌اندازی می‌شود.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

باشگاه قایق بادبانی کورنتیا

طراحی و ساخت باشگاه قایق بادبانی کورنتیا بر روی آب‌های قطر به گونه‌ای است که منعکس‌کننده بادبان قایق‌های سنتی این کشور است. قرار است این باشگاه که مالکیت آن خصوصی است، تا پایان سال 2022 افتتاح شود.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

وست واک

در قلب منطقه الواب قرار دارد، مقرر شده است تا پایان سال جاری افتتاح شود. این منطقه دارای فضاهای مسکونی، خورده فروشی و جاذبه‌هایی برای گذران اوقات فراغت است. این منطقه همچنین دارای یک مکان گردشگری بی‌نظیر جهت انجام پیاده‌روی با سیستم‌‌های خنک‌کننده در فضای باز است.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

کلوپ ساحلی 974

در کنار استادیوم نمادین 974 قرار دارد، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از خدمات هتل‌های پنج ستاره در کنار ساحل با خانه‌های ییلاقی خصوصی است. در این مکان تفریحاتی از جمله فعالیت‌های مبتنی بر آب، ورزش‌های ساحلی، فروشگاه‌های لوکس، کیوسک‌های غذا و نوشیدنی، صفحه نمایش بزرگ و کنسرت در اختیار مسافران و تماشاگران قرار گرفته است.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

باشگاه ساحلی لامار

یک استراحتگاه ساحلی لوکس که اخیراً در ماه اکتبر در ساحل و هتل “اینترکانتیننتال” دوحه افتتاح شده است و مشرف به مناظر بی‌نظیری از خط افق بخش غربی خلیج فارس است. مهمانان می‌توانند در آب شنا کنند و از کومه‌های ساحلی، تخت‌ها و صندلی‌های آفتابگیر لذت ببرند.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

موزه نمادین هنر اسلامی قطر

در تاریخ 5 اکتبر، پیش از آغاز مسابقات جام‌جهانی قطر، پس از یک پروژه 1 ساله جهت ارتقای امکانات مکان و محتوای موزه، دوباره به روی عموم بازگشایی شد. این موزه با نمایش بیش از 1000 شیء روایت‌کننده تاریخ و هنری است که در سایر نمایشگاه‌های مشهور جهانی وجود دارد.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

ساحل بادی فویرط

در ماه اکتبر افتتاح شد، در امتداد یک تالاب طبیعی در شمال دوحه قرار گرفته است. استراحتگاهی مدرن دارای بادهای مداوم که آن را برای کایت‌سواری ایده‌آل می‌کند.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

الباری

اولین اقامتگاه در نوع خود در قطر است که در منطقه حفاظت شده طبیعی واقع شده است و توسط تپه‌های شنی و مناطق بیابانی احاطه شده است. این مجموعه دارای 21 اقامتگاه مجلل با استخرهای خصوصی است که تجربه زندگی در نزدیکی طبیعت و بیابان را با مهمان‌نوازی لوکس به مسافران جام جهانی ارائه می‌دهد.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

ند دوحه

یکی از منحصر‌به‌فردترین هتل‌های خصوصی با مالکیت سرمایه‌گذاران لندن و نیویورک است که پیش از جام‌جهانی قطر در دوحه افتتاح می‌شود. ند دوحه در داخل ساختمان سابق وزارت کشور در امتداد کورنیش دوحه قرار دارد و دارای 90 اتاق و 12 سوئیت، 7 رستوران، یک سالن بدنسازی، اسپا و استخر 30 متری در فضای باز است.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

هتل و استراحتگاه چدی کاتارا

در قلب دهکده فرهنگی کاتارا قرار دارد و توسط باغ‌های مجلل احاطه شده است، برای جام‌جهانی قطر با اتاق‌های لوکس و 32 ویلا سلطنتی که همگی با ترکیبی زیبا از معماری عثمانی طراحی شده‌اند، افتتاح می‌شود.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

رافلز و فیرمونت دوحه

دو هتل مجلل در دو برج بزرگ روبه‌روی هم هستند که از دو شمشیر در پرچم قطر الهام گرفته شده است. هتل فیرمونت از طراحی قایق‌های بزرگ الهام گرفته شده است و یک لابی سر به فلک کشیده با بلندترین لوستر جهان را در خود جای خواهد داد. هتل رافلز برای اجاره اقامتگاه لوکس در اختیار مسافران است.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

پرینتمپس دوحه

یک فروشگاه معتبر پاریسی است که برای اولین بار در خارج از فرانسه راه اندازی می‌شود. فناوری‌های جدید و تجربه فیزیکی همه جانبه را برای ارائه بیش از 600 برند که 200 برند آن منحصر به فرداست در قطر به نمایش گذاشته خواهد شد. Printemps تنها فروشگاه بزرگ در قطر خواهد بود که تمام برندهای معروف جهانی را زیر یک سقف جهت جذب تماشاگران جام‌جهانی دارد.

کشور قطر , جام جهانی 2022 قطر , گردشگری | توریسم ,

منبع: تسنیم

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×