» آرشیو اخبار » نفت خام و حرکت الاکلنگی در بین آمارها
نفت خام

نفت خام و حرکت الاکلنگی در بین آمارها

23 آذر 1401 5

قیمت نفت خام به طور کلی در روز چهارشنبه ثابت بود. پس از آن و در پی انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده بهتر از حد انتظار آمریکا، قیمت نفت افزایشی شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت نفت خام به طور کلی در روز چهارشنبه ثابت بود. زیرا آمارها حاکی از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و همین طور افزایش تقاضای نفت خام چین در سال 2023 بودند. هر چند در ادامه و با انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) قیمت نفت افزایشی شد.

در ساعت 9:26 به وقت گرینویچ بهای معاملات آتی نفت برنت با 17 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 80.51 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 3 سنت کاهش به 75.36 دلار رسید.

به گزارش منابع بازار، به نقل از آمارهای موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 9 دسامبر 7.8 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار کاهش 3.6 میلیون بشکه ای را داشتند.

تبلیغات جام جهانی قطر

آمار موجودی نفت خام، احساسات صعودی جلسه معاملاتی قبل را که بر اساس امید به افزایش تقاضای نفت خام چین با کاهش محدودیت‌های کووید (آمارها حاکی از بهبود ترافیک هوایی و جاده ای چین و در نتیجه افزایش تقاضای نفت خام است) و کاهش ارزش دلار (پس از انتشار آمار تورم ایالات متحده که حاکی از کاهش میزان تورم بود، شاخص دلار کاهش یافت) همراه بود، کاهش داد.

اما تحلیلگر ارشد (استفان برنوک) هشدار داد که اگرچه تصمیم اخیر پکن برای کاهش سیاست‌های سختگیرانه COVID-19 یک گام مثبت است، اما انتظار می‌رود که راه را برای افزایش تقاضای نفت چین از سه ماهه دوم سال 2023 به بعد هموار کند. از سوی دیگر، اوپک اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای نفت 2.25 میلیون بشکه در روز در طول سال آینده رشد کند و به 101.8 میلیون بشکه در روز برسد، که احتمال افزایش آن از چین وجود دارد.

نفت خام

آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه برآورد تقاضای نفت خود در سال 2023 را به 1.7 میلیون بشکه در روز برای مجموع 101.6 میلیون بشکه در روز افزایش داد. قیمت نفت با نشت و قطعی خط لوله کیستون شرکت حمایت شده است که روزانه 620000 بشکه نفت خام کانادا را به ایالات متحده می فرستد. به نظر می رسد که راه اندازی مجدد این خط لوله چند هفته به طول خواهد انجامید.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه نوامبر 0.1 درصد افزایش یافت و امیدها برای کاهش رشد نرخ بهره را تقویت کرد، که به نوبه خود می تواند از قیمت نفت حمایت کند. این در حالی است که این شاخص در ماه قبل 0.4 درصد بوده است.

انتظار می‌رود سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهند که از سرعت 75 واحدی که از ژوئن تا کنون به آن پایبند بوده‌اند، فاصله می گیرد.

تحلیل تکنیکال نفت خام

بازارهای نفت خام پس از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بهتر از حد انتظار ایالات متحده آمریکا افزایشی شدند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به سطح 75 دلار رسیده است و این احتمال وجود دارد که ما به دنبال سطح 76 دلار باشیم. سطح 76 دلار منطقه ای است که قبلاً حمایت شده است و بنابراین احتمالاً شاهد مقاومت زیادی در آن منطقه خواهیم بود. اگر از اینجا عقب نشینی کنیم، احتمالاً شاهد ادامه روند نزولی خواهیم بود. اگر به بالاتر رفتن ادامه دهیم، پیش‌بینی می‌کنم جایی نزدیک به سطح 80 دلار فروشندگان وارد بازار خواهند شد. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA50) به تازگی به زیر سطح 82 دلار سقوط کرده است و حتی در حال کاهش است.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت در جریان معاملات روز سه شنبه افزایش یافته و از سطح 80 دلار عبور کرد. سطح 80 دلار کانالی است که البته مورد توجه معامله گران و بازار می باشد، زیرا یک سطح روانی قابل توجه است. با حرکت به کانال بالاتر از آن، بازار احتمالاً شاهد مقاومت بسیار کمی به خصوص نزدیک به سطح 85 دلار خواهد بود. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA50) دقیقاً در سطح 88 دلار قرار دارد، و اگر به پایین تر از آن سقوط کند، شاهد مقاومت زیادی خواهید بود.

در نهایت، من فکر می‌کنم که این یک وضعیت «محو شدن رالی» است، به دلیل این واقعیت که تقاضا در سراسر جهان در حال کاهش است. شایان ذکر است که بازار در تلاش است تا اندکی از شرایط فروش بالا خارج شود. در نهایت، فکر می‌کنم باید منتظر شرایط جدید بازار و مشاهده کندل نزولی در بازار بمانیم.

نمودار نفت خام

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×