» آرشیو اخبار » توکن جعلی «فورتنایت» مورد مواخذه قرار گرفت
توکن جعلی فورتنایت

توکن جعلی «فورتنایت» مورد مواخذه قرار گرفت

17 خرداد 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تیم سوئینی (Sweeney Tim)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اپیک گیمز (Epic Games) امروز بازارهای ارزهای دیجیتال را به اتهام فعال کردن ارزهای دیجیتال غیررسمی و غیرمجاز با نام فورتنایت (Fortnite) مورد شماتت قرارداد.

فورتنایت، بازی تیراندازی بسیار محبوب بتل رویال (Battle Royale) از شرکت تولید بازی اپیک گیمز است که اولین بار در سال 2017 منتشر شد و اکنون بیش از 350 میلیون کاربر ثبت‌شده در سراسر جهان دارد.

سوئینی نوشت: «ارز دیجیتال فورتنایت وجود ندارد. اکانت‌های توییتر که چنین چیزی را تبلیغ می‌کنند کلاه‌برداری هستند. وکلای اپیک گیمز در حال دادرسی این مورد هستند. همچنین، شرم بر بازارها و صرافی‌های رمزارزی که این نوع موارد را امکان‌پذیر می‌سازند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

به‌طور خاص، سوئینی به توکن فورتنایت (FNT) اشاره می‌کند که طبق گزارش‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز سوشی سوآپ (SushiSwap)، پنکیک سوآپ و کرونا سوآپ (CronaSwap) معامله می‌شود.

در حال حاضر جستجوی سریع درباره توکن ادعایی و کلاه‌برداری در آن صرافی‌ها هیچ نتیجه‌ای ندارد، اگرچه صرافی‌های غیرمتمرکز مذکور مادامی‌که کاربرانشان آدرس قرارداد توکن را به‌طور دستی وارد کنند به آن‌ها اجازه می‌دهند تا تقریبا هر توکنی را معامله کنند.

سوئینی با اشاره به حساب توییتر fortnite_token@ نوشت: «این اکانت، یک حساب کلاه‌برداری است. او در جای دیگری پاسخ داد: «هرکسی که در این امر دخیل باشد، وارد کلاه‌برداری شده است.»

حساب توییتر پشت توکن غیرمجاز فورتنایت سعی در استدلال این موضوع داشت که علی‌رغم اینکه «مدیرعامل فورتنایت» بارها اعلام کرده است، این مسئله، یک کلاه‌برداری نیست.

در ادامه حساب توکن معرفی‌شده پاسخ داد: «این، یک پروژه رمزارز با راه‌اندازی به شکل منصفانه، جامعه-محور و توسط طرفداران بازی فورتنایت است که در پشت آن، هیچ مالک، ساختار شرکتی خاص و یا مدیرعاملی که در مورد آینده آن تصمیم‌گیری کند، وجود ندارد.»

سوئینی سرگرم این بازی نشد

او پاسخ داد: «شما نمی‌توانید از نام و تصاویر فورتنایت و بدون اجازه برای بازاریابی یک محصول نامرتبط استفاده کنید.»

همچنین کلاه‌برداران ادعایی طرفداران فورتنایت را تشویق می‌کنند تا با توکن‌های خود NFT‌هایی را ضرب کنند که سوئینی آن را- که جای تعجب نیست- یک «کلاه‌برداری» نامیده است.

با توجه به داده‌های نومیکس (Nomics)، به نظر می‌رسد که تعداد کمی از کاربران، توکن FNT را معامله می‌کنند. از ماه ژانویه، توکن فورتنایت، 96 درصد از بالاترین رکورد قیمتی ثبت‌شده خود کاهش یافته است و ارزش آن تقریبا صفر و 0.0000007673 دلار است. در 24 ساعت گذشته، این توکن تنها 250 دلار در کل حجم معامله داشته است.

این اولین بار نیست که بازیگران و فعالان مخرب از برند فورتنایت و بدون رضایت اپیک، استفاده می‌کنند. در ماه اکتبر نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کلاه‌برداران به گیمرها قول مبادله V-Bucks، ارز دیجیتال غیرکریپتویی فورتنایت، با استفاده از یک «فورتنایت کوین» غیرمجاز با دلار را می‌دادند.

درحالی‌که اپیک گیمز هیچ ارز دیجیتال مرتبط با فورتنایت ندارد، این شرکت به وب3 متمایل شده است. نسخه آتی GRIT Gala Games که دارای NFT نیز است، اولین بازی بلاکچین خواهد بود که در فروشگاه اپیک گیمز منتشر می‌شود. NFT‌ها، توکن‌های منحصربه‌فردی هستند که برای نشان دادن مالکیت بر دارایی‌های دیجیتال مانند آیتم‌های درون بازی، استفاده می‌شوند.

مدیرعامل اپیک گیمز قبلا در ماه سپتامبر بیان کرده بود که اپیک گیمز «وارد حوزه NFTها نمی‌شود، زیرا در حال حاضر کل این حوزه با ترکیبی از کلاه‌برداری‌های غیرقابل‌حل درهم‌تنیده است.»

وی امروز موضع کلی خود را روشن کرد.

«هنگامی‌که یک فناوری جدید ظهور می‌کند، برخی از آن به‌خوبی استفاده می‌کنند و بعضی دیگر از آن استفاده نادرستی می‌کنند. ممنوعیت کل حوزه فناوری به این دلیل، بسیار کوته-فکرانه خواهد بود.»

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: decryp

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×