» آرشیو اخبار » توصیه FBI به سرمایه گذاران دیفای
توصیه FBI به سرمایه گذاران دیفای (امور مالی غیرمتمرکز)

توصیه FBI به سرمایه گذاران دیفای

8 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با افزایش جرایم سایبری در بخش امور مالی غیرمتمرکز، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکا (FBI)، اقداماتی را برای هشدار دادن به سرمایه گذاران دیفای و پلتفرم‌های این حوزه انجام داده است. این سازمان همچنین، چند توصیه برای اقدامات احتیاطی عنوان کرده که می‌تواند مانع از دست رفتن این نوع از دارایی‌ها توسط مجرمان سایبری شود.

سازمان FBI اعلام کرد:

مجرمان سایبری به شکل فزاینده، از بخش‌های آسیب‌پذیر موجود در قراردادهای هوشمند حاکم بر پلتفرم‌های دیفای برای سرقت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و این امر باعث از دست رفتن پول سرمایه گذاران دیفای می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

مجرمان سایبری از علاقه سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال، پیچیدگی عملکرد بین زنجیره‌ای و طبیعت متن‌باز پلتفرم‌ها دیفای، سوءاستفاده می‌کنند.

اقدامات احتیاطی برای سرمایه گذاران دیفای

توصیه FBI به سرمایه گذاران دیفای

سازمان FBI به سرمایه گذاران دیفای توصیه می‌کند تا با توجه به این توصیه‌ها، اقدامات لازم را برای محافظت از دارایی خود انجام دهند:

  • قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری، درباره پلتفرم‌ها، پروتکل‌ها و قراردادهای هوشمند دیفای به خوبی تحقیق کنید و از خطرات خاص موجود در چنین سرمایه‌گذاری‌هایی آگاه باشید.
  • مطمئن شوید که پلتفرم انتخاب شده برای سرمایه‌گذاری دیفای، دارای یک یا چند کد بازرسی است که توسط مسئولان مستقل تولید شده‌اند.
  • نسبت به «استخرهای سرمایه‌گذاری دیفای که بازه‌های زمانی بسیار محدودی برای پیوستن دارند» و «انعقاد قراردادهای هوشمند، مخصوصا بدون داشتن کد بازرسی توصیه شده» کاملا هوشیار باشید.
  • از خطر بالقوه مربوط به استفاده از راهکارهای جمع‌سپاری و شناسایی آسیب‌پذیری و اصلاح آن آگاه باشید.

در عین حال، سازمان FBI به پلتفرم‌های دیفای هشدار می‌دهد تا از اقدامات احتیاطی زیر پیروی کنند:

  • انجام تحلیل‌ و نظارت‌های آنی، آزمایش دقیق کد برای شناسایی سریع‌تر آسیب‌پذیری‌ها و پاسخ‌دهی به علائم فعالیت‌های مشکوک
  • توسعه و پیاده‌سازی برنامه‌های واکنشی برای هشدار به سرمایه گذاران دیفای درباره بهره‌برداری مشکوک از قراردادهای هوشمند، آسیب‌پذیری‌ها و سایر فعالیت‌های مشکوک شناخته شده

گزارش اخیر شرکت چین‌ آنالسیس (Chainanalysis) در مورد تحلیل بلاکچین نشان می‌دهد که برخی از اشکال جرائم مربوط به حوزه رمزارزها، از جمله هک و سرقت وجوه، تاکنون در سال جاری با افزایش رو به رو بوده است. تحلیلگران این شرکت ادعا می‌کنند که از سال گذشته، بیشتر این موارد به زمینه افزایش سرمایه پروتکل‌های دیفای مربوط بوده‌اند.

سرمایه گذاران دیفای

سرقت 1.9 میلیارد دلاری در رمزارز

به گفته این شرکت:

تا ژوئیه سال ۲۰۲۲، معادل ۱.۹ میلیارد دلار رمزارز، از طریق هک خدمات به سرقت رفته است، در حالی که این رقم در همین نقطه از سال ۲۰۲۱، کمتر از ۱.۲ میلیارد دلار بوده است.

 

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cryptonews

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×