» ارز دیجیتال » توافق بایننس و نیجریه برای ایجاد منطقه اقتصادی ویژه ی رمزارز ها
توافق بایننس و نیجریه برای ایجاد منطقه اقتصادی ویژه ی رمزارز ها

توافق بایننس و نیجریه برای ایجاد منطقه اقتصادی ویژه ی رمزارز ها

14 شهریور 1401 8

اخیرا دولت نیجریه و صرافی بایننس (Binance)، طی نشستی به بررسی امکان ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی با هدف حمایت از کسب و کارهای مرتبط با رمزارز ها و بلاکچین پرداختند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی بایننس و دولت نیجریه، برای ساخت یک منطقه اقتصادی مختص رمزارز ها به توافقات اولیه دست یافتند.

هدف از این اقدام، ساخت یک شهر دیجیتال در نیجریه با محوریت رمزارز ها است. چیزی مشابه منطقه آزاد مجازی در دبی.

اخیرا دولت نیجریه و صرافی بایننس (Binance)، طی نشستی به بررسی امکان ایجاد و ساخت یک منطقه‌ی ویژه اقتصادی با هدف حمایت از کسب و کارهای مرتبط با رمزارز ها و بلاکچین پرداختند.

تبلیغات جام جهانی قطر

سازمان توسعه صادرات نیجریه یا نِپزا (NEPZA)، طی اطلاعیه منتشر شده در تاریخ 2 سپتامبر (11 شهریور)، از برگزاری نشستی با حضور مسئولان این سازمان، نماینده صرافی بایننس و شرکت توسعه زیرساخت Talent City، با هدف تبادل نظر اولیه در مورد پیشنهاد ایجاد یک شهر دیجیتال با عنوان «منطقه آزاد مجازی» در نیجریه خبر داد.

به گفته  آقای آدسوجی آدِسوگبا (Adesoji Adesugba) مدیرعامل سازمان توسعه اقتصادی نیجریه، این اقدام در نوع خود اولین مورد در منطقه غرب آفریقا به شمار می رود.

این منطقه عملکردی مشابه منطقه مجازی دبی خواهد داشت. چنین مناطقی با هدف ایجاد و ارائه قوانین و مقررات مربوط به حوزه رمزارز ها و فراهم آوردن امتیازاتی همچون تخفیف های مالیاتی برای کسب و کار های فعال در این صنعت ایجاد می شوند.

اخیرا دولت نیجریه و صرافی بایننس (Binance)، طی نشستی به بررسی امکان ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی با هدف حمایت از کسب و کارهای مرتبط با رمزارز ها و بلاکچین پرداختند.

به گزارش تریپِل اِی (Triple A)، کشور نیجریه از لحاظ نرخ پذیرش رمزارز ها در میان مردم، رتبه حائز اهمیتی دارد. در این گزارش همچنین آمده است که بیش از 22 میلیون نفر از جمعیت این کشور دارای رمزارز هستند.

آقای آدسوگبا، ضمن ابراز امیدواری از توسعه اقتصاد دیجیتال این کشور و ایجاد اشتغال برای مردم نیجریه در نتیجه‌ی شکل گیری این منطقه، اظهار داشت:

«هدف ما از این کار، ایجاد یک منطقه آزاد مجازی شکوفا و پر رونق در کشور نیجریه، برای بهره وری از فرصت های موجود است. فرصت هایی به ارزش نزدیک به یک تریلیون دلار که در حوزه بلاکچین و اقتصاد مجازی جریان دارد.»

طی جلسه ای که در روز جمعه (11 شهریور ماه) در دبی و با حضور آقای آدسوگبا، آقای ندیم لادکی (Nadeem Ladki) مدیر اجرایی صرافی بایننس، آقای لقمان اِدو (Luqman Edu) مدیر عامل شرکت توسعه زیرساخت Talent City و آقای سیکیرو لَوال (Sikiru Lawal) مدیر ارشد NEPZA برگزار شد، برنامه ریزی های اولیه برای این حرکت بزرگ صورت گرفت.

آقای آدسوگبا در ادامه همچنین اذعان نمود که این اقدام مهم، بخشی از برنامه توسعه اقتصادی کشور نیجریه با چشم انداز گسترش پذیرش رمزارز ها در منطقه غرب آفریقا است.

«ما در راستای دستور مقامات کشور، توصیه های وزیر و نیز برنامه توسعه اقتصادی تبیین شده توسط رئیس جمهور نیجریه، در پی فراهم نمودن و گسترش فرصت های اقتصادی برای شهروندان خود هستیم.»

گفتنی است دلایلی همچون سیستم های مالی ناکارآمد، سیاست های ناپایدار دولت ها و همچنین تورم، موجب گسترش روزافزون پذیرش رمزارز ها در سرتاسر قاره آفریقا طی چند سال اخیر شده است.

نتایج نظرسنجی اخیر سایت مرجع کوین گِکو (CoinGecko) که از بین شهروندان 15 کشور بعمل آمده است، حاکی از این واقعیت است که مردم نیجریه، بیش از مردم سایر کشور ها به رمزارز ها و اقتصاد دیجیتال گرایش داشته و بیشتر از مردم 14 کشور دیگر عبارات «رمزارز» و «خرید رمزارز» را در اینترنت جستجو کرده اند.

توافق بایننس و نیجریه برای ایجاد منطقه اقتصادی ویژه ی رمزارز ها
مردم نیجریه، بیش از مردم سایر کشور ها به رمزارز ها و اقتصاد دیجیتال گرایش داشته و بیشتر از مردم 14 کشور دیگر عبارات «رمزارز» و «خرید رمزارز» را در اینترنت جستجو کرده اند

 

 

لازم به ذکر است که کشور نیجریه در ماه اکتبر سال 2021 از ارز دیجیتال ملی خود به نام ای نایرا (eNaira) رونمایی کرد. این ارز هم اکنون در فاز دوم توسعه بوده و هدف آن گسترش امکانات و خدمات اقتصادی و پوشش شهروندان فاقد حساب بانکی است.

 

 

 

مترجم: حسن نصیری

منبع:  cointelegraph

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×