» آرشیو اخبار » تلاش کلاهبرداران FTX  برای تبدیل اتریوم به بیت کوین
FTX

تلاش کلاهبرداران FTX  برای تبدیل اتریوم به بیت کوین

30 آبان 1401 7

نهادی که پس از اعلام ورشکستگی FTX، کیف پول های این صرافی را تخلیه کرد، همچنان در حال انتقال وجوه این شرکت به بخش های دیگر است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نهادی که پس از اعلام ورشکستگی FTX، کیف پول های این صرافی را تخلیه کرد، همچنان در حال انتقال وجوه این شرکت به بخش های دیگر است. اگرچه رگولاتور اوراق بهادار باهاما ادعا کرد که این وجوه را مسدود کرده است، اما وجود معاملات مشکوکی که در حال حاضر در حال انجام است، این روایت را زیر سوال می برد.

طبق گزارش های تارنمای «کریپتو پوتیتو»، کیف پولی که به عنوان تخلیه کننده FTX شناخته شده است، در آخر هفته شروع به جابجایی وجوه کرد.

موج جدید معاملات از روز دوشنبه آغاز شد. این نهاد چند انتقال اولیه به کیف پول دیگری انجام داد که آدرس آن به «d68ada» ختم می‌ شد. آنها 15000 «اتریوم» (ETH) را جابجا کردند که با قیمت‌ های امروزی بیش از 16000 دلار ارزش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

گیرنده شروع به مبادله وجوه با «رپد بیت کوین» (WBTC) یا «رن بیت کوین» (renBTW) در صرافی «یونی سواپ» (Uniswap) کرد. در سایر معاملات نیز شاهد معامله اتریوم به بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix) بودیم.

در حال حاضر، کیف پول موسوم به «FTX Account Drainer» موجودی کمتر از 186 هزار اتریوم را در خود جای داده است. شایان ذکر است که این موجودی در حال حاضر ارزشی معادل 210 میلیون دلار دارد.

این تراکنش ‌های مشکوک تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که رگولاتور اوراق بهادار باهاما اعلام کرد که دارایی ‌های این صرافی را پس از اعلام ورشکستگی فصل 11 شرکت FTX توقیف کرده است. اگرچه رگولاتور مذکور گفت که این کار را برای محافظت از مشتریان و طلبکاران انجام داده است اما این نقل و انتقالات اکنون به راحتی این ادعا را زیر سوال می برد.

علاوه بر این، این حرکت، فشار فروش بر اتریوم را تشدید کرده است. موضوعی که باعث شده این رمزارز طی 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون در تلاش است تا در 1100 دلار باقی بماند.

اتریوم در حال حاضر در قیمت 1121 دلار معامله می شود و طی 24 ساعت گذشته تا لحظه نگارش این گزارش (ساعت 3:36 به وقت ایران) میزان 3.57 درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین طی مدت یاد شده بالاترین و پایین ترین مبلغ معاملاتی این رمزارز به ترتیب، 1185 دلار و 1105 دلار بوده است. در ادامه نمودار نوسانات اتریوم طی 24 ساعت گذشته را ملاحظه می کنید:

نمودار اتریوم

شایان ذکر است که «ویتالیک بوترین» یکی از بنیانگذاران اتریوم، توییتی مرموز منتشر کرده است که در نگاه اول می تواند باعث افزایش عدم اطمینان در جامعه رمزنگاری شود.

بوترین با اشاره به شایعات مربوط به ورشکستگی احتمالی شرکت «جنسیس تریدینگ» (Genesis Trading) و شرکت مادر آن یعنی «گروه ارز دیجیتال» (DCG) نوشت که «من شایعاتی می شنوم که می گوید اتفاق مهمی در شرف وقوع است».

ویتالیک بوترین

بنیانگذار اتریوم اما در ادامه سخنان خود جزئیات بیشتری را ارائه نداد و فقط گفت: «لطفا به این واقعیت آگاه باشید که ارتباطات اجتماعی نخبگان شرکت من با افرادی که خیلی زود از اتفاقات آگاه می شوند، باعث می شود که من در مواجه با اتفاقات خونسرد باشم. بنابراین، لطفا به من کمک کنید تا تصوری که از خودم نسبت به خونسردی دارم را تایید کنم.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم- تحلیلگر: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato و newsbtc

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×