» ارز دیجیتال » تلاش بایننس برای اعتمادسازی در بحبوحه ترس و عدم قطعیت معامله‌گران

تلاش بایننس برای اعتمادسازی در بحبوحه ترس و عدم قطعیت معامله‌گران

23 آذر 1401 3

مدیرعامل شرکت بایننس آمار برداشت در روز سه‌شنبه را به اشتراک گذاشت و اضافه کرد که جای نگرانی زیادی وجود ندارد و این کار طبق معمول بایننس است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اوایل این هفته و در روز دوشنبه، اخباری مبنی بر اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی امکان طرح اتهامات علیه شرکت بایننس و مدیران آن است، منتشر شد. در نتیجه، این صرافی رمزارز در دو روز گذشته شاهد فعالیت شدید کاربران و برداشت‌ های عمده بوده است.

روز سه‌شنبه، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان شاهد رکورد خروج روزانه به ارزش 1.14 میلیارد دلار بود. طبق داده ‌های وبسایت کریپتوکوآنت (CryptoQuant)، خالص 40353 بیت کوین و 278017 توکن اتر از این صرافی برداشته شد.

بایننس اخیرا گزارش اثبات ذخایر خود را توسط موسسه حسابرسی بین ‌المللی «مزارس» (Mazars) که سابقه همکاری با شرکت‌ های متعلق به دونالد ترامپ را در کارنامه دارد، منتشر کرده است، که نشان می ‌دهد دارایی ‌های بیت کوین آن بیش از سپرده‌ های مشتریان در یک روز در ماه نوامبر است. اساساً، صرافی مذکور تلاش داشت تا نشان دهد که دارایی ‌های رمزنگاری کافی در تعادل برای کل بدهی ‌های پلتفرم خود را در اختیار دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، بسیاری از محدودیت های موجود در گزارش نشان داد که این یک حسابرسی مالی کامل نیست و به همین دلیل تصویر واضحی از سلامت کلی بایننس به دست نمی دهد. موضوعی که به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش برداشت سرمایه‌گذاران در پلتفرم عمل کرده است.

«چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل شرکت بایننس، آمار برداشت در روز سه‌شنبه را به اشتراک گذاشت و اضافه کرد که جای نگرانی زیادی وجود ندارد و این کار طبق معمول بایننس است. ژائو افزود: ما امروز شاهد برداشت هایی بودیم که به طور خالص مبلغ 1.14 میلیارد دلار بود. البته این موضوع را قبلا نیز دیده ایم. بعضی روزها برداشت و بعضی روزها نیز سپرده گذاری عمده داریم. تجارت طبق معمول در اختیار ما است. من در واقع فکر می کنم این ایده خوبی است که «تست استرس برداشت» در هر صرافی متمرکز (CEX) به صورت چرخشی انجام شود. اجرای این «تست‌ ها» هزینه‌ های زیادی برای شبکه به همراه دارد، اما صنعت را سالم نگه می دارد. صرافی فعالیت ساده ای انجام می دهد.

برداشت بایننس

اطمینان دهی بایننس از میزان ذخایر شرکت

یکی از سخنگویان بایننس در ایمیلی به بلومبرگ گفت که این شرکت فاقد هر گونه بدهی است. وی در ادامه افزود: «افراد به دلایل مختلف هر روز از محل دارایی ‌های خود اقدام به واریز و برداشت می‌کنند. دارایی های کاربران در بایننس همگی دارای پشتوانه یک به یک هستند و ساختار سرمایه بایننس بدون بدهی است. ما موجودی کیف پول داغ را نزد خود حفظ می‌کنیم، تا اطمینان حاصل کنیم که همیشه وجوه کافی برای پاسخگویی به درخواست‌ های برداشت داریم و بر این اساس موجودی کیف پول داغ را تکمیل می‌کنیم.»

شایان ذکر است که درواقع کیف پول داغ یا کیف پول گرم، اصطلاحا به کیف پول های آنلاینی گفته می شود که قابلیت ذخیره سازی ارز دیجیتال را در سرورهای رمزگذاری شده دارد. کیف های پول گرم از جمله محبوب ترین گزینه های کیف پولی است که کاربران بیت کوین از آن استفاده می کنند.

صرافی رمزارز بایننس با اشاره به  گزارش موسسه حسابرسی بین ‌المللی «مزارس» در مورد اثبات ذخایر (Proof-of-Reserves) بایننس گفت که آنها در حال کار بیشتر برای اطمینان از شفافیت بیشتر در این زمینه هستند.

در همین راستا، سخنگوی شرکت بایننس گفت: «ما با مزارس همکاری می کنیم تا تمام اطلاعات مالی مربوطه را با آنها به اشتراک بگذاریم، تا آنها بتوانند صحت همه داده هایی را که به اشتراک گذاشته ایم و همچنین روند استخراج داده ها را تایید کنند. ما در حال کار روی این هستیم که در اسرع وقت اطلاعات مربوط به توکن های باقی مانده را به‌روزرسانی کنیم.»

رخدادهای اخیر در صنعت رمزارز به طور قطع فشار فروش را به رمزارز بومی بایننس (BNB Coin) وارد کرد؛ رمزارزی که در روز سه شنبه 5 درصد اصلاح شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×