» آرشیو اخبار » ترکیه از هویت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین برای خدمات عمومی استفاده می‌کند
ترکیه

ترکیه از هویت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین برای خدمات عمومی استفاده می‌کند

13 دی 1401 4

پورتال دولت دیجیتال ترکیه (E-Devlet)، از هویت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین برای تأیید هویت شهروندان ترکیه در هنگام ورود به سامانه استفاده خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ترکیه قصد دارد در فرآیند لاگین شدن در سامانه‌های ارائه خدمات عمومی آنلاین از فناوری بلاکچین استفاده کند. پورتال دولت دیجیتال ترکیه با نام E-Devlet که برای دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات عمومی استفاده می‌شود، از هویت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین برای تأیید هویت شهروندان ترکیه در هنگام ورود به سامانه استفاده خواهد کرد.

به گزارش کوین تلگراف ترکیه، فوات اوکتای (Fuat Oktay)، معاون رئیس جمهور ترکیه در جریان رویداد سالانه Digital Turkey 2023 اعلام کرد که شهروندان می‌توانند برای دسترسی به برنامه‌های کیف پول الکترونیکی خود، از هویت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین استفاده کنند.

اوکتای این اپلیکیشن مبتنی بر بلاکچین را انقلابی در راستای ارتقای تلاش‌های دولت الکترونیک خواند و افزود که خدمات آنلاین با اتکا به فناوری بلاکچین امن‌تر و در دسترس‌تر خواهند بود. اکنون کاربران می‌توانند از این طریق اطلاعات دیجیتال خود را درون گوشی‌های تلفن همراه خود نگه دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بلاکچین در ترکیه

معاون رئیس جمهور افزود: با وجود یک سیستم لاگین که در محدوده برنامه کیف پول الکترونیکی کار می‌کند، شهروندان ما خواهند توانست با هویت دیجیتالی ایجاد شده در شبکه بلاکچین، به سامانه e-Devlet وارد شوند.

ترکیه طی سال‌های اخیر از پروژه‌های متعددی رونمایی کرده است که بر پایه فناوری بلاکچین طراحی شده‌اند، اما تا این لحظه تعداد بسیار کمی از آنها محقق شده‌اند. برنامه‌های این کشور برای تقویت زیرساخت ملی بلاکچین به سال 2019 بازمی‌گردد. هرچند، به غیر از چند مورد از پروژه‌های اثبات مفهوم و آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور که پس از چندین بار تاخیر به مرحله اجرا درآمد، جاه‌طلبی‌های این کشور در حوزه بلاکچین هنوز به ثمر نرسیده است.

مرکز فرهنگی قونیه در ترکیه از ژانویه 2020 (دی 98) در حال توسعه پروژه “سیتی کوین” (City Coin) بوده است که برای استفاده شهروندان جهت پرداخت هزینه خدمات عمومی استفاده می‌شود، اما طی دو سال گذشته، هیچ خبری در خصوص به‌روزرسانی جدیدی در این پروژه به اطلاع مردم نرسیده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×