» آرشیو اخبار » ترمز صعود بورس کشیده شد
ترمز صعود بورس کشیده شد

ترمز صعود بورس کشیده شد

13 آذر 1401 5

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۳۸ واحدی روبرو شد.

به گزارش گذارنیوز، طی معاملات امروز شاخص کل بورس که توانست در ساعات ابتدایی روندی صعودی داشته باشد و تا رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد نیز افزایش یابد اما در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و از سرعت رشد آن کاسته شد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۶ میلیارد و ۸۹۶میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۲۳۳میلیارد تومان در بیش از ۳۲۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۳۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۵۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایپا شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی بوعلی سینا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ورقه به ارزش ۴هزار و ۶۶۲میلیارد تومان در ۱۸۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۵واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۶۵۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و پخش البرز شد و در مقابل شرکت‌های بهمن دیزل، آهن و فولاد ارفع و داروسازی دانا بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×