» آرشیو اخبار » تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر بازار سه شنبه31 خرداد
10 ارز برتر

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر بازار سه شنبه31 خرداد

31 خرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، بازار ارز دیجیتال طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی شدید قرار داشته، اما تحلیلگران بانک جی پی مورگان (JPMorgan Chase) انتظار دارند که شرایط تغییر کند، چنان که آنها یک صعود قابل توجه از سطوح فعلی را پیش‌بینی کرده‌اند. تحلیلگران افزایش سهم بازار استیبل‌کوین‌ها از کل سرمایه بازار ارز دیجیتال را به عنوان دلیل پیش‌بینی صعودی خود ذکر کرده‌اند.

تریدرهای خردی که نسبت به ریزش فعلی بازار بی‌تفاوت هستند، در حال اضافه کردن بیت کوین (BTC) به سبدهای خود هستند. تعداد آدرس‌های حاوی یک BTC با 13هزارو 091 عدد افزایش به رکورد 865هزارو 254 آدرس رسیده است. به طور مشابه، طبق داده‌های گلسنود (Glassnode)، تعداد آدرس‌های حاوی 0/1 BTC نیز در 10 روز گذشته شاهد افزایش شدیدی بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

تصویر 1- عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: COIN360
ریکاوری سریع بیت کوین در 18 ژوئن، بیانگر خرید شدید در قیمت‌های پایین است و طبق پلتفرم ویل الرت (Whalemap)، این منجر به تشکیل یک «سطح نهنگی» جدید شده که ممکن است به عنوان حمایت کوتاه مدت قیمت عمل کند.
آیا افزایش قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌های بزرگ در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت؟ بیایید نمودار ده ارز دیجیتال برتر بازار را بررسی کنیم تا به جواب برسیم.

 

BTC/USDT

قیمت بیت کوین در تاریخ 18 ژوئن به زیر 20،000 دلار رسید، اما در 19 ژوئن افزایشی به همان اندازه شدید را تجربه کرد که این بیانگر خرید شدید در قیمت‌های پایین‌تر است. اگر گاوها (خریداران) قیمت را بالای 20 هزار دلار حفظ کنند، می‌تواند احساسات بازار را بهبود ببخشد و خریداران بیشتری را به بیت کوین جذب کند.

تصویر 2- نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView
جفت ارز BTC/USDT ابتدا می‌تواند تا سطح 38/2 درصد فیبوناچی در 23،024 دلار و پس از آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) در 24هزارو 890 دلار افزایش پیدا کند. خرس‌ها (فروشنده‌ها) احتمالاً با تمام توان خود از این ناحیه دفاع خواهند کرد.
اگر قیمت نسبت به این سطح واکنش منفی نشان دهد، فروشنده‌ها باری دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر 20هزار دلار ببرند. شکسته شدن قیمت 17هزارو 622 دلار رو به پایین می‌تواند آغازگر مرحله بعدی روند نزولی باشد.
در طرف مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک 20 روزه برسانند، بیانگر یک تغییر روند بالقوه خواهد بود. آنگاه بیت کوین می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (میانگین متحرک ساده 50 روزه) (29هزارو 386 دلار) صعود کند، سطحی که فروشنده‌ها احتمال با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

 

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ 18 ژوئن به زیر سطح روانی یک هزار دلار کاهش یافت که نشان می‌دهد روند نزولی کماکان پابرجاست. اما نکته مثبت این است که گاوها همان‌طور که از شادوی بلند کندل روزانه مشخص است، در حال خرید در کف قیمت هستند.

تصویر 3- نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

خریداران در 19 ژوئن روند صعودی را حفظ کردند و قیمت را به بالای سطح یک هزار دلار برگرداندند. اکنون ETH/USDT می‌تواند تا یک هزارو 250 دلار و پس از آن تا میانگین متحرک 20 روزه (یک هزار و 429 دلار) افزایش یابد.میانگین متحرک 20 روزه یک مقاومت حیاتی برای اتریوم است که باید مراقب آن بود.
اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک 20 روزه کاهش یابد، حاکی از آن است که فروشنده‌ها در قیمت‌های بالا در حال اعمال فشار هستند. آن‌ها سپس سعی می‌کنند قیمت اتر را تا 881 دلار پایین بیاورند. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت زیر آن می‌تواند بیانگر از سرگیری روند نزولی باشد.

BNB/USDT

BNB در تاریخ 18 ژوئن سطح حمایت 211 دلار را رو به پایین شکست، اما فروشنده‌ها نتوانستند روند نزولی را ادامه دهند. این نشان می‌دهد که خریداران همچنان به خرید در قیمت‌های پایین ادامه می‌دهند.

تصویر 4- نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView
گاوها در تاریخ 19 ژوئن قیمت را به بالای سطح 211 دلار افزایش دادند. اگر خریداران این سطح را حفظ کنند، نشان از آن خواهد بود که شکست رو به پایین قیمت از این سطح در 18 ژوئن تله فروشنده‌ها بود.
اگر فروشنده‌ها معاملات خود را کاهش دهند، این می‌تواند منجر به یک فشار خرید ناگهانی (Short Squeez) شود و قیمت BNB را تا میانگین متحرک 20 روزه (251 دلار) افزایش دهد. اگر خریدارها بر این سد غلبه کند، BNB می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (297 دلار) صعود کند.
برخلاف این، اگر قیمت به سطح فعلی واکنش منفی نشان دهد و سطح 211 دلار را رو به پایین بشکند، نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال فروش در سقف‌های قیمت هستند. آنها سپس سعی می‌کنند قیمت BNB را تا 183 دلار کاهش دهند و روند نزولی را از سر بگیرند.

ADA/USDT

خریداران یک بار دیگر با موفقیت از ناحیه‌بین 0.44 و 0.40 دلار در 18 ژوئن دفاع کردند و این منجر به بازگشت قیمت کاردانو (ADA) شد که اکنون به میانگین مترحک 20 روزه (0.52 دلار) رسیده است.

تصویر 5- نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView
اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک هدایت کنند، ADA/USDT می‌تواند تا ناحیه مقاومتی بین 0.70 دلار و 0.74 دلار افزایش یابد. خرس‌ها احتمالاً با تمام توان از این منطقه دفاع خواهند کرد.
اگر قیمت نسبت به این سطح واکنش منفی نشان دهد، ADA ممکن است برای چند روز در محدوده بین 0.40 دلار الی 0.74 دلار نوسان کند. حرکت روند دار بعدی ADA می‌تواند پس از افزایش قیمت به بالای 0.74 دلار یا کاهش قیمت به زیر 0.40 دلار آغاز شود.

XRP/USDT

ریپل (XRP) در 18 ژوئن زیر 0.29 دلار سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند برتری خود را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که فشار فروش در قیمت‌های پایین در حال کاهش است.

تصویر 6- نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView
گاوها ممکن است سعی کنند قیمت را تا ناحیه مقاومتی بین میانگین حرکتی 20 روزه (0.35 دلار) و به 0.38 دلار افزایش دهند. خرس‌ها به احتمال زیاد از این ناحیه با قدرت دفاع خواهند کرد، اما اگر گاوها بر آن‌ها پیروز شوند، XRP می‌تواند تا مقاومت 0.46 دلار صعود کند.
اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسر پایین بیاید، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود. سپس فروشنده‌ها باری دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را کاهش دهند و زیر 0.29 دلار حفظ کنند.

SOL/USDT

سولانا (Sol) در روند نزولی خود باقی مانده، اما گاوها در تلاش‌اند تا یک ریکاوری را آغاز کنند. قیمت Sol به میانگین حرکتی 20 روزه (36 دلار) رسیده که سطح مهمی است.

تصویر 7- نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

واگرایی مثبت در شاخص مقاومت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که روند نزولی ممکن است تضعیف شود. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین حرکتی 20 روزه افزایش دهند، SOL/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (49 دلار) صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند اما اگر گاوها از این مانع عبور کنند، ایستگاه بعدی می‌تواند 60 دلار باشد.
در مقابل، اگر قیمت نسبت به سطح فعلی واکنش منفی نشان دهد، بیانگر آن است که فروشنده‌ها همچنان با قدرت از میانگین حرکتی 20 روزه دفاع می‌کنند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر 25 دلار کاهش دهند تا بیانگر مرحله بعدی روند نزولی باشند.

Doge/USDT
خرس‌ها 18 ژوئن دوج‌کوین (DOGE) را به زیر حمایت روانی 0.05 دلار کشاندند، اما نتوانستند روند نزولی را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در قیمت‌های پایین‌تر هستند.

تصویر 8- نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

خریداران سعی می‌کنند قیمت را تا میانگین حرکتی 20 روزه (0.07 دلار) که یک سد محکم است، افزایش دهند. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها از قدرت بیشتری برخوردار هستند. سپس آن‌ها تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر 0.05 دلار ببرند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز Doge/USDT می‌تواند تا 0.04 دلار نزول کند. در مقابل، عبور قیمت از میانگین حرکتی 20 روزه اولین نشانه آن است که گاوها در حال بازگشت به میدان هستند. سپس DOGE می‌تواند تا میانگین حرکتی ساده 50 روزه (0.09 دلار) افزایش پیدا کند، قیمتی که ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.

DOT/USDT

خرس‌ها سعی کردند 18 ژوئن پولکادات (DOT) را به زیر حمایت 6.36 دلار کاهش دهند، اما گاوها برتری خود را حفظ کردند. فشار خرید بالا در قیمت‌های پایین‌تر، قیمت DOT را به بالای مقاومت 7.30 دلار در 19 ژوئن رساند.

تصویر 9- نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

خریدارها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای میانگین حرکتی 20 روزه (8.33 دلار) برسانند. اگر موفق شوند، این حاکی از یک ریکاوری پایدار خواهد بود. آنگاه جفت ارز DOT/USDT می‌تواند تا میانگین حرکتی ساده 50 روزه (10.06 دلار) و پس از آن تا مقاومت 12هزار و 44 دلار افزایش یابد. واگرایی مثبت در RSI نیز به صعود کوتاه مدت قیمت اشاره دارد.
برخلاف این، اگر قیمت نسبت به میانگین حرکتی 20 روزه واکنی منفی نشان دهد، فروشنده‌ها مجدداً سعی می‌کنند قیمت را به زیر 6.36 دلار ببرند و روند نزولی را از سر بگیرند. حمایت بعدی در صورت نزول قیمت 4.23 دلار است.

 

LEO/USD

Unus Sed Leo (LEO) 18 ژوئن به زیر خط حمایت کانال نزولی خود رسید، اما سایه بلند کندل روزانه حاکی از خرید قوی در سطوح پایین‌تر است.

تصویر 10- نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView
گاوها روند صعودی را حفظ کردند و قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک در 20 ژوئن رساندند. اگر جفت ارز LEO/USD بالای میانگین‌های متحرک خود را حفظ کند، ایستگاه بعدی می‌تواند خط مقاومت کانال باشد. خریداران برای از سرگیری روند صعودی، باید قیمت را به بالای این سطح برگردانند.
برخلاف آن، اگر قیمت نسبت به خط مقاومت کانال واکنشی منفی نشان دهد، بیانگر آن است که فروشنده‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند. این امر می‌تواند قیمت را برای چند روز دیگر در داخل کانال نگه دارد.

AVAX/USDT

آواکس (Avax) 18 ژوئن به زیر حمایت 14.50 دلار خود کاهش پیدا کرد، اما فروشنده‌ها نتوانستند قیمت‌ پایین‌تر را حفظ کنند. خریدارها 20 ژوئن در حال تلاش برای افزایش مجدد قیمت هستند که می‌تواند تا میانگین حرکتی 20 روزه (20 دلار) امتداد یابد.

تصویر 11- نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView
اگر قیمت از میانگین حرکتی 20 روزه روزه کاهش یابد، بیانگر آن است که خرس‌ها کنترل بازار را در دست دارند و در حال فروش در سقف قیمت هستند. سپس آن‌ها باری دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر 13.71 دلار کاهش دهند و روند نزولی را از سر بگیرند. حمایت بعدی در صورت افت قیمت سطح 13 دلار است.
برعکس؛ اگر گاوها قیمت را به بالای EMA 20 افزایش دهند، حاکی از آن است که خرس‌ها ممکن است برتری خود را از دست بدهند. آنگاه جفت ارز AVAX/USDT می‌تواند تا میانگین حرکتی ساده 50 روزه (30 دلار) صعود کند که احتمالا فروشنده‌ها با قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×