» ارز دیجیتال » تحلیل و پیش بینی قیمت ریپل
ریپل

تحلیل و پیش بینی قیمت ریپل

11 آبان 1401 3

قیمت رمزارز «ریپل» (XRP) طی ۲۴ ساعت گذشته باوجود انتشار اخبار مثبت و ارائه گزارش کوین بیس در حمایت از پرونده ریپل علیه « کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» (SEC)، ۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت رمزارز ریپل (XRP) طی ۲۴ ساعت گذشته باوجود انتشار اخبار مثبت و ارائه گزارش کوین بیس در حمایت از پرونده ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، ۲ درصد کاهش یافته است. حرکت نزولی به این معنی است که آلت کوین یاد شده در حال حاضر در سطح 0.453767 دلار قرار دارد که نشان دهنده 1.5 درصد کاهش در یک هفته و افزایش یک درصدی در 30 روز گذشته‌ است.

 

درخواست Coinbase برای ارسال خلاصه آمیکوس که روز دوشنبه فاش شد، یک خبر مثبت برای XRP است، زیرا نشان‌دهنده قصد احتمالی صرافی برای فهرست کردن مجدد آلتکوین در صورت نتیجه موفقیت‌آمیز برای ریپل است. و با توجه به اینکه ریپل در چند ماه گذشته از چندین تحول مثبت دیگر در پرونده خود لذت می برد، اکنون شانس بسیار خوبی برای تضمین توافق مطلوب با SEC دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

پیش بینی قیمت XRP

شاخص‌های ریپل در حال حاضر علیرغم اینکه اخیرا با افت مواجه شدند، اما هنوز هم نسبتا روندی صعودی را طی می‌کنند. میانگین متحرک 30 روزه این رمزارز (خط روند قرمز) بالاتر از میانگین 200 روزه (خط روند آبی) است که این نشانگر ادامه روند صعودی است.

ریپل

در عین حال، شاخص قدرت نسبی آن (خط روند بنفش) با وجود افت چند روز گذشته دوباره در حدود سطح 50 قرار دارد. این نشان دهنده یک واگرایی صعودی است، زیرا شاخص های فنی با وجود ثبت پایین‌ترین سطح هفت روزه نسبتاً ثابت مانده‌اند.

به عبارت دیگر، حرکت کلی آلتکوین‌ ها به اندازه ‌ای قوی است که می تواند در برابر یک شیب کوتاه مدت مقاومت کند و این با عملکرد آلتکوین‌ ها در طول چند هفته گذشته هماهنگ است و نشان می‌دهد که ریپل یکی از بهترین آلت کوین‌ها در ۹۰ روز گذشته بوده‌ است.

ریپل بازده بالاتر از حد متوسط خود را مدیون تحولات اخیر در کشمکش حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. به ویژه، در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) زمانی که ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیشنهاداتی را برای قضاوت اجمالی ارائه کردند، این رمزارز شاهد تغییر مثبت قابل توجهی بود.

این یعنی هر دو طرف از دادگاهی که بر پرونده آنها رسیدگی می‌کند خواسته‌ اند تا برنامه ‌ای را برای دستیابی به توافق تعیین کند. به این ترتیب، بازار این را به عنوان خاتمه پرونده در نظر گرفته‌ است، زیرا این مبارزه تقریباً دو ساله احتمالاً در چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.

توییت ریپل

این رمزارز صعودی است نه تنها به این دلیل که کوین‌بیس از ریپل حمایت می‌کند، بلکه به این دلیل که این صرافی در صورت پیروزی ریپل، به سرعت آن را دوباره فهرست خواهد کرد. صرافی یاد شده در ژانویه 2021 (دی – بهمن 1399) این رمزارز را از فهرست خارج کرد، حرکتی که به کاهش قیمت آن از حدود 0.691962 دلار در نوامبر 2020 (آبان- آذر 1399) به 0.22187 دلار در اواسط ژانویه کمک کرد.

 

سود ریپل چقدر زیاد خواهد بود؟

در مجموع، واقعا به نظر می رسد که ریپل شانس خوبی برای پیروزی در پرونده خود در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دارد. حال سوال مهم این است که در نهایت ریپل چقدر سود کسب خواهد کرد؟

میزان سود به این بستگی دارد که دقیقاً چه زمانی پرونده یاد شده به پایان می‌ رسد و آیا بازار در زمان پایان یافتن وضعیت بهتری خواهد داشت یا خیر؟ باید دید در حال حاضر شرایط نامناسب اقتصاد کلان از جمله تورم بالا و افزایش نرخ‌ها چقدر باعث بی‌ثباتی بازار خواهد شد.

با فرض بهبود شرایط بازار، ریپل به راحتی می تواند در صورت پیروزی در پرونده به بالاترین حد خود برسد. بالاترین رکورد فعلی آن 3.40 دلار است که در ژانویه 2018 به آن رسید. از آنجایی که این رمزارز روند صعودی سال گذشته را از دست داد، کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، به این معنی که واقعا می تواند رکورد جدیدی را در سال آینده ثبت کند.

اکثر تحلیلگران انتظار دارند که ریپل دیر یا زود رکورد فعلی خود را شکست دهد. یک نظرسنجی اخیر از 55 تحلیلگر پیش بینی متوسطی را نشان داد که در صورت پیروزی ریپل در پرونده این رمزارز تا پایان سال 2025 به 3.81 دلار خواهد رسید.

 

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×