» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت 10رمزارز برتر بازار ارزهای دیجیتال شنبه 4 تیرماه

تحلیل قیمت 10رمزارز برتر بازار ارزهای دیجیتال شنبه 4 تیرماه

4 تیر 1401 5

تعداد انگشت شماری از معیارهای بلاکچینی نشان می‌دهد که بیت کوین ممکن است به کف قیمت خود نزدیک باشد و در صورت صحت آن، صعود کوتاه‌مدت آن می‌تواند به افزایش تند و تیز آلت‌کوین‌ها منجر شود.

به گزارش واحد ترجمه خبرگزاری گذارنیوز، بازارهای بورس آمریکا و ارزهای دیجیتال در این هفته شاهد یک رشد موقتی هستند. شاخص دلار آمریکا (DXY) که از سقف چند ساله خود عقب نشینی کرد نیز از این افزایش قیمت حمایت کرده است. به طور کلی، رمزارزها با دلار آمریکا رابطه معکوس دارند، اما جهش این هفته لزوماً به معنای پایان یافتن روند نزولی بازار نیست.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

جولیو مورنو (Julio Moreno)، تحلیلگر ارشد بازار رمزارز با استناد به داده‌های بلاکچین گفت که ماینرهای بیت کوین (BTC) ممکن است هم اکنون کاپیتولاسیون (فروش عمده) کرده باشند. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که کف قیمت بیت کوین معمولاً پس از کاپیتولاسیون ماینرها شکل می‌گیرد.

 

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: COIN360

 

یکی دیگر از معیارهای بلاکچینی که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین به سطح جذابی رسیده است، ضریب مایر مایر (Mayer Multiple) است. این معیار با تقسیم قیمت بیت کوین بر میانگین متحرک ​​ 200 روزه به دست می‌آید. ضریب مایر به ما نشان می‌دهد که آیا قیمت بیت کوین «بیشتر از حد واقعی»، «کمتر از حد واقعی» یا «نزدیک به قیمت واقعی خود» است. در تاریخ 22 ژوئن، این شاخص روی 0.5 بود و طبق گفته کایل چیس (Kyle Chasse)، کارآفرین حوزه رمزارز، قیمت بیت کوین فقط در 3 ٪ از کل روزهای نمودار خود به زیر این عدد کاهش پیدا کرده است.

چندین شاخص بلاکچینی نشان می‌دهد که بیت کوین ممکن است به کف قیمت خود نزدیک باشد. بیایید نمودار ده ارز دیجیتال برتر بازار را بررسی کنیم تا بفهمیم که شاخص‌های تکنیکال چه چیزی را نشان می‌دهند!

 

 

BTC/USDT

بیت کوین در تلاش است تا یک افزایش قیمت موقتی را تجربه کند، اما خریداران برای افزایش قیمت تا سطح 38.2 درصد فیبوناچی در 23،024 دلار در حال تقلا هستند. این نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر ضعیف است.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

اولین مانع خریدارها احتمالاً قیمت 21،723 دلار و سپس میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) (23،529 دلار) است. در طی روندهای نزولی شدید، فروشنده‌ها در این سطح میل به فروش دارند. به همین خاطر، این سطح از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر قیمت نسبت به EMA 20 واکنش منفی نشان دهد، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها دست بالاتر را دارند. سپس آن‌ها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت BTC/USDT را تا سطح مهم 17،622 دلار پایین بیاورند.

برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای EMA 20 روزه افزایش دهند، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها در حال از دست دادن برتری خود هستند. این می‌تواند راه را برای یک افزایش احتمالی تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (27995 دلار) باز کند.

 

ETH/USDT

اتر (ETH) از تاریخ 20 ژوئن تاکنون بین دو سطح 1200 و 1،050 دلار در نوسان است. این محدوده معاملاتی باریک در تاریخ 24 ژوئن به سمت بالا شکسته شد و اکنون خریدارها در تلاش‌اند تا قیمت را به EMA 20 (1،332 دلار) افزایش دهند.

 

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

 

این سطح احتمالاً مقاومت شدید فروشنده‌ها را به همراه خواهد داشت. اگر قیمت از EMA 20 روزه با شدت پایین بیاید، بیانگر آن است که احساسات معامله‌گران هنوز منفی است و در حال فروش در سقف قیمت هستند.

فروشنده‌ها سپس تلاش خواهند کرد قیمت را به 1.050 دلار برسانند. از دست رفتن این سطح حمایتی می‌تواند منجر به افت قیمت تا سطح کلیدی 881 دلار شود.

از طرف دیگر، اگر خریدارها قیمت را به بالای EMA20 هدایت کند، احتمال صعود تا قیمت 1700 دلار افزایش می‌یابد.

 

BNB/USDT

فروشنده‌ها سعی کردند BNB را در 22 ژوئن زیر 211 دلار بکشند اما خریدارها توانستند برتری خود را حفظ کنند. این منجر به آغاز یک روند صعودی شد که تا EMA 20 (243 دلار) ادامه پیدا کرد.

 

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

 

اگر خریدارها قیمت را به بالای EMA 20 روزه برسانند، حاکی از آن خواهد بود که شکست قیمت از زیر 211 دلار یک تله خرسی بوده است. آنگاه جفت ارز BNB/USDT می‌تواند تا SMA 50 (284 دلار) صعود کند، سطحی که در آن فروشنده‌ها ممکن است دوباره فشار زیادی اعمال کنند.

احتمال دیگر این است که قیمت از EMA 20 روزه به شدت کاهش ‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، فروشنده‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر 211 دلار برسانند و کف حمایتی 183 دلار را به چالش بکشند. از دست رفتن این سطح آغازگر روند نزولی تا 150 دلار خواهد بود.

 

XRP/USDT

دامنه معاملاتی باریک ریپل (XRP) از سمت بالا شکسته شد و قیمت تا EMA20 (0.35 دلار) در 24 ژوئن افزایش پیدا کرد. این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها ممکن است برتری خود را از دست داده باشند.

 

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

 

خریداران در تاریخ 24 ژوئن سعی کردند قیمت را تا بالای SMA50 (0.40 دلار) افزایش دهند اما سایه بلند کندل روزانه نشان می‌دهد که فروشنده‌ها همچنان در حال دفاع قوی از این سطح هستند. اگر قیمت پایین بیاید و از زیر EMA 20 روزه بشکند، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند تا 0.35 دلار کاهش یابد.

برخلاف آن، اگر قیمت افزایش پیدا کند و به بالای SMA 50 برسد، این بیانگر یک حرکت صعودی جدید خواهد بود. آنگاه ریپل می‌تواند ابتدا تا 0.46 دلار و پس از آن تا 0.56 دلار صعود کند.

 

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در چند روز گذشته بین EMA 20 روزه (0.50 دلار) و حمایت قوی 0.44 دلار در حال نوسان بوده اما بعید است که این دامنه معاملاتی باریک زیاد دوام داشته باشد.

 

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

 

RSI به تدریج در حال افزایش است و نشان می‌دهد که روند نزولی در حال تضعیف است. این باعث افزایش احتمال عبور قیمت از میانگین‌های متحرک می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند تا قیمت 0.70 دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت نسبت به EMA20 واکنش منفی نشان دهد، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها در حال دفاع قوی از این سطح هستند. سپس فروشنده‌ها سعی می‌کنند قیمت ADA را تا زیر ناحیه حمایتی قوی 0.44 دلار الی 0.40 دلار پایین بیاورند و روند نزولی را از سر بگیرند.

 

SOL/USDT

سولانا (Sol) در تاریخ 22 ژوئن از EMA 20 روزه (36 دلار) ریجکت شد اما فروشنده‌ها نتوانستند قیمت‌های پایین‌تر را حفظ کنند. خریدارها در 23 ژوئن در کف قیمت اقدام به خرید کردند و قیمت را به بالای EMA20 برگرداندند.

 

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

 

اگر خریدارها قیمت را بالای EMA20 حفظ کنند، جفت معاملاتی SOL/USDT می‌تواند تا SMA50 (45 دلار) افزایش یابد. EMA20 صاف شده و RSI در نزدیکی محور میانی قرار دارد که نشان می‌دهد فروشنده‌ها در حال از دست دادن برتری خود هستند. شکسته شدن SMA 50 رو به بالا، بیانگر آن خواهد بود که روند نزولی به پایان رسیده است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت نتواند EMA 20 عبور کند، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. اگر فروشنده‌ها قیمت را به زیر 33 دلار بکشند، SOL ممکن است تا سطح 27 دلار افت کند.

 

Doge/USDT

دوج‌کوین (Doge) در تاریخ 21 ژوئن در نزدیکی EMA20 (0.06 دلار) در حال خرید و فروش است. این نشان می‌دهد که خریدارها به دلیل پیش‌بینی شکسته شدن EMA 20، پوزشن‌های خود را باز نگه داشته‌اند.

 

نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

RSI آهسته در حال افزایش تا محور میانی است و خط EMA20 در حال صاف شدن است که نشان می‌دهد خریدارها در تلاش هستند تا برتری خود را مجدداً به دست بیاورند.

اگر خریدارها قیمت را به بالای EMA 20 افزایش دهند، جفت ارز Doge/USDT می‌تواند تا SMA50 (0.08 دلار) صعود کند، سطحی که در آن فروشنده‌ها ممکن است دوباره یک فشار قوی اعمال کنند. خریدارها باید از این مانع عبور کنند تا راه را برای یک صعود احتمالی تا 0.10 دلار کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت نسبت به EMA 20 واکنش منفی نشان دهد، فروشنده‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر 0.06 دلار بکشند و حمایت روانی 0.05 دلار را به چالش بکشند.

 

 

DOT/USDT

پولکادات (DOT) در 23 تاریخ ژوئن از حمایت 7.30 دلاری خود عقب نشینی کرد و این نشان می‌دهد که خریدارها در تلاش‌اند تا یک کف بالاتر (Higher Low) را تشکیل دهند. قیمت به EMA 20 (8.15 دلار) رسیده است که این یک مقاومت مهم برای خریدارها محسوب میشود.

 

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

RSI به بالای 45 و خط EMA20 در حال صاف شدن است. این نشان می‌دهد که روند نزولی ممکن است رو به تضعیف باشد. اگر خریدارها قیمت را از میانگین‌های متحرک عبور دهند، DOT/USDT می‌تواند تا مقاومت 12.44 دلار افزایش پیدا کند.

این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند و اگر قیمت نسبت به آن واکنش منفی نشان دهد، DOT ممکن است برای چند روز بین 12.44 دلار و 7.30 دلار گیر بیفتد. فروشنده‌ها باید قیمت را به زیر ناحیه حمایتی 7.30 الی 6.36 دلار برسانند تا مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کنند.

 

SHIB/USDT

فروشنده‌ها در تاریخ 22 ژوئن سعی کردند قیمت را به زیر EMA 20 روزه (0.000009 دلار) برسانند، اما خریدارها برتری خود را حفظ کردند. شیبا اینو (Shib) در تاریخ 23 ژوئن مجدداً از EMA 20 بالا آمد اما خریداران نتوانستند در عبور قیمت از SMA50 (0.000011 دلار) موفق ظاهر شوند.

 

نمودار روزانه Shib/USDT. منبع: TradingView

 

خط EMA 20 صاف شده است و RSI دقیقاً به بالای نقطه میانی رسیده و این نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر قیمت به بالای SMA 50 برسد، این تعادل می‌تواند به نفع خریدارها به هم بخورد. آنگاه Shib/USDT می‌تواند تا مقاومت 0.000014 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت پایین بیاید و به زیر EMA 20 روزه برسد، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها دست بالاتر را دارند. سپس Shib می‌تواند تا 0.000008 دلار سقوط کند.

 

LEO/USD

لئو (LEO) بین 22 و 24 ژوئن چندین مرتبه از خط مقاومت کانال نزولی خود عبور کرد، اما خریدارها نتوانستند این قیمت‌ها را حفظ کنند.

 

نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView

این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها به شدت در حال دفاع از خط مقاومت کانال هستند. عدم پایداری قیمت بالای کانال ممکن است معامله گران کوتاه مدت را به سیو سود وا دارد.

این می‌تواند منجر به افت قیمت تا EMA 20 (5.39 دلار) شود. اگر قیمت از این سطح حمایت به بالا بازگردد، خریدارها دوباره سعی خواهد کرد تا قیمت LEO را به بالای کانال افزایش دهند. اگر آنها در این کار موفق ظاهر شوند، ایستگاه بعدی می‌تواند 6.50 دلار و پس از آن قیمت 6.80 دلار باشد.

اما اگر قیمت پایین بیاید و از زیر EMA 20 بشکند، نشان می‌دهد که LEO ممکن است برای چند روز دیگر در داخل کانال نوسان کند.

 

منبع: کوین تلگراف 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×